Drittlei av DNB - finnes alternativer til SAGA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av turbotobben, 10. jan 2023.

  1. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei - har vært DNB-kunde i mange år og med i Saga-programmet. Jeg får så lite igjen for det medlemsskapet - det eneste jeg nyter godt av er i praksis EB-opptjening og 20000 grunnpoeng i løpet av året.

    Jeg har en personlig kontakt der som ikke svarer på mail, tlf, ringer tilbake osv.

    Så jeg er rett og slett drittlei og klar for å bytte bank. Men såvidt jeg kan se finnes ingen andre "premium"-løsninger som gir EB grunnpoeng? Ser at Nordea har et Premium-program men ikke noe EB.

    Har forøvrig Amex Elite og SAS MC (pga fly premium international biz).

    Noen som har gode forslag eller råd?
     
    Maggie liker dette
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Du er vel rimelig stuck om du ønsker å beholde EB-opptjening. Hva med å be om å få ny rådgiver?

    Ellers har vel alle de store bankene tilsvarende kundeprogram.
     
    Maggie liker dette
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er din personlige kontakt det står på - så ville jeg bedt om å få ny.
    Opplevde det samme tidligere. Gikk fra en fantastisk kontaktperson som jeg hadde et tett forhold til i nesten 5 år til en 20-år gammel jente som ikke hadde peiling på ting. Ba om en ny, og det ordnet seg.
     
    themichael and indahla like this.
  4. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Er bare DNB som har den typen kundeprogram i Norge. Alternativet er å flytte forbruket over til SAS Mastercard, men skal mye til før du får like god inntjening.

    Letteste er som de over sier, prøv ny rådgiver først.
     
  5. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    OK, takk skal dere ha folkens. Jeg har allerede bedt om ny kontakt. Men jeg opplever at Saga-servicen er ganske skuffende. Men det er kjekt å ha kort vei til EBD selvsagt.
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Du får vel like kort vei ved å ha et Amex kort ? Så kan du velge en bank som er billigere enn DNB på det meste (med mindre du faktisk liker å ha en rådgiver å prat med da :))
     
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre fantastisk enig m trådstarter her:oops::oops:
     
    turbotobben liker dette
  8. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    311
    Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Ja hvis man har så dårlige betingelser bør man jo vurdere det. Selv har jeg forhandlet meg frem til rammelån innenfor 60% til en rente som er lavere enn hva BN Bank eller Sbanken kan tilby.
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes vel forsåvidt en knytning til EuroBonus her også, men betydelig dårligere opptjening og ingen statuspoeng:

    https://www.sor.no/kort-og-betaling/kort/kredittkort/eurobonus/

    Mitt råd:
    Bytt bankforbindelse hva angår alt annet, men behold Saga-kortet. Når det er det eneste du har igjen i DNB, har du vel strengt tatt ikke bruk for noen kundebehandler der.
     
    Preference, Storbaba and turbotobben like this.
  10. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Har jo Amex + Saga MC som gir meg 40K grunnpoeng i året, resten klarer jeg å fly inn til EBD stort sett.
     
    Last edited: 10. jan 2023
  11. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Bare at jeg ikke greier å fly inn så mye. Enda ikke klart å finne ut om jeg sier opp både Amex og Dnb. Amex er svært varierende på kundeservice OG fordeler. DNB er jevnt, halvgreit :)
     
  12. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Enden på visa ble at jeg tok kontakt med DNB, klaget, og har fått en ny rådgiver som er mer på ballen og følger opp ting (jeg skal selge og kjøpe hus nå på våren).

    Så da blir jeg i SAGA enn så lenge. Takk for gode kommentarer.
     
    Maggie liker dette
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Wtf? Saga har vel også 7-siffrete krav for investerbar formue og inntekt? Hvordan i all verden kan dem tro at det er greit å sende en 20-åring avgårde som personlig kontakt?
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg ble tildelt en 21-23 åring som PB kontakt, så det har de neppe problem med. Et par år på BI, så er de gode nok;)
     
    Preference, themichael and kiev like this.
  15. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor trenger man en rådgiver? Har hatt Saga i 15 år men aldri hatt behov for det. Skal du investere så er jo banken sin rådgiver en selger så det er jo ikke noen man bør høre på. Lavere lånerente finner man hos andre banker uansett.

    Er forøvrig godt fornøyd med service hos når man har Saga, alltid svar med en gang når man ringer i motsetning til lang telefonkø for vanlige kunder. En rådgiver betyr bare et ekstra steg før man får kontakt med riktig person. DNB got 99 problems men personlig rådgiver er ikke en av de.

    Er vel dessuten begrenset hva man kan kreve av premium service når man har Saga - enhver noldus på byen vifter jo rundt med et Saga-kort.
     
    Trent600, Durek and kiev like this.
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For min del er det fordi jeg vil ha et kontaktpunkt som håndterer alle mine henvendelser.
    Jeg har av en eller annen grunn ingen fast kontakt hos DnB selv med Saga, men den gangen vi hadde Postbanken så hadde jeg en person der.
    Han kunne aldri svare på noe eller hjelpe med noe, bare listet opp telefonnummer jeg kunne ringe.
    Da har det ingen verdi, men om de kan ta hånd om eventuelle problemstillinger gir det en verdi.
    Jeg tenker a.la. hvordan diamant mailen var i gamle dager..
     
  17. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Postbanken var aldri en referanse for god kundeservice.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    534
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bare å sende e-post eller ringe den kontakten direkte :) praktisk mtp. at én person håndterer alt av forespørsler etc. ifm boligsalg/kjøp og andre livshendelser.
     
  19. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Er kunde hos DNB ( har ikke boliglånet der lengre da) og ser at jeg nå trolig oppfyller inntektskravet for å bli SAGA-kunde. Er det noe å trakte etter egentlig? Har som sagt ikke boliglånet der nå, men flytter det selvsagt gjerne tilbake om DNB kan tilby bedre betingelser, forstår det slik at SAGA-kunder får det?
    Ellers forstår det jeg det også slik at et Saga Mastercard med upgrade vil gi et par gratis loungebesøk? Det sier jeg selvsagt ikke nei til. Egen kontaktperson i banke er ikke spesielt viktig for meg. Bare å slenge avgårde en søknad? Koster kun 300 i året så vidt jeg kan ?
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Formålet med å bytte til DNB Saga for min del var at det var de som gav meg absolutt laveste boliglånsrente. Resten er "nice to have" for min del.
     
    sopranoss2 liker dette

Del denne siden