I forbindelse med min 40-årsdag i slutten av september håper jeg å være vaksinert og at jeg også er klarert både inn- og utreiser uten å måtte i karantene. Jeg har booket OSL-IST-DXB-IST-OSL med TK så det kommer til å bli et nytt flyselskap for min del. Har søkt på forumet men ikke funnet for mye om Dubai som reisemål her. Er det ingen her som har noe til overs for influencernes lekegrind i sandkassa? Jeg tenkte å dele mine 8 netter i Dubai i to, første halvpart vil jeg bo litt nærmere byen og har booket the Fairmont. Fikk en suite til en meget fornuftig pris syns jeg. Andre halvparten av ferien har jeg lyst til å ta på The Palm.. Noen anbefalinger her? Har sett på FIVE og The W. Dagen jeg skal bytte hotel tenkte jeg å leie en bil McLaren, Lambo, Ferrari eller en AMG og ta turen til Abu Dhabi og blant annet besøke Ferrari World Yas Marina Circuit. Utleier vil jo levere på hotellet jeg sjekker ut fra og hente den på mitt nye hotell. Så det syns jeg passer bra. Men jeg har flere dager som må fylles med ting å gjøre.. Noen tips?
Har selv bodd på Five Palm.. Fint trendy hotell, hadde rom med basseng. utsikt til palmen og Burj i hver sin ende av leiligheten. Mest besøkt av relative unge folk, bloggere, typisk reality show deltagere fra rundt omkring i Europa. Unless du er interessert i Instagram bilder så man blir fort lei. Jeg skiftet hotell etter 3dg.Dessuten ligger litt i utkanten med tanke på Dubais akerbrygge The Walk. Tk er greit på business. Heftig lounge i IST. Varm mat er serveringen er tilbake i kabinen og i lounge.
Om turen din strekker seg inn i oktober, så åpner Expo2020 01.10.21 Mulig en del er åpent før, da mye var klargjort til åpningen som skulle være i fjor. Avhengig av hvor du velger å bo på Palm Jumeirah, så kan det bli tungvindt om du skal ut på mye aktiviteter under oppholdet. Det er et stykke ut til noen av hotellene, og det er en del fartsdempere på vei ut som holder trafikken rolig. Personlig liker jeg meg i Dubai Marina området. Fonteneshowet ved Burj Khalifa er greit å få med seg, gjerne på kveldstid i kombinasjon med et restaurantbesøk med utsikt. The Lounge har mulig den beste utsikten om du ber om et bord i første rekke på balkongen. Dagen du har leiebil ville jeg lagt inn noen lunsj/middag stoppesteder på hoteller og restauranter med valet parking. Med slike biler parkeres den som regel i nærheten av inngang, men det er ganske behagelig å bare stoppe utenfor og levere fra seg nøkkelen. Lunsj på Burj al Arab kan for eksempel være en opplevelse med Ferrari/McLaren/Lamborghini. Billeie fungerer også utmerket siste dag, da fly ofte har avgang kort tid etter midnatt. Kan fort bli utfordrende å kjøre til flyplass med mye bagasje i en Ferrari, men i en Rolls Royce burde det gå greit Har vært i Dubai flere ganger og leid biler, send gjerne en melding for å drøfte vilkår om du ikke allerede har stålkontroll. Jebel Jais i Ras Al Khaimah og Jebel Hafeet i Al Ain har begge noen spennende veier opp fjellene som er greie destinasjoner med sportslige biler. Husk å ha nok innhold i tanken når du kommer frem!