Dynamisk prising på SAS beste tilgjengeligheit? Også kalt poeng pluss penger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ValdresBjarne, 22. okt 2019.

Tags:
  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    For å svare meg selv fra posten over:

    SAS kombinerer i enkelte tilfeller bonus og poeng+cash på samme reise, selv om det står og er markert som ren bonusbillett. Man må se spesifikt på bookingklassene for å oppdage dette (noe jeg først gjorde når jeg i dag oppdaget at jeg var trekt 4409 kroner for mye).

    Det stod 6000 poeng + 842 NOK både når jeg bestilte og i bekreftelsen for en enveisreise med tre legs (bookingklasser WF I, SK J, SK J), men jeg ble trekt 6000 poeng + 5251 NOK. Virker som om det er et par bugs i systemet, og at det ble trekt som om jeg betalte begge de to siste leggene i cash. Nøyaktig det samme skjedde når jeg fant en lignende billett og forsøkte å bestille i dag, så man bør være obs når man bestiller bonusbilletter på at det faktisk er i bookingklasse I eller X.

    Er en litt småskummel bug dette, som fort kan koste en del for den som ikke sjekker kredittkortfakturaen så nøye (går egentlig selv inn i den kategorien).

    Tok tre runder med diamantmailen før de etter konsultasjon med regnskapsavdelingen ble enige med meg, og svarte at de skulle refundere 4409 kroner til meg.
     
    chrt, miura, paron and 4 others like this.
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    For å svare meg selv for andre gang, ser ut som om SAS har funnet ut av det nå:

    Screenshot_20191212-144945_Email.jpg

    Betryggende at de faktisk undersøker hva som ligger bak når det blir sagt i fra om at det har skjedd feil. :)
     
    Kristian, holmen and trygveat like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,574
    Bonuspoeng:
    293
    De har vel blitt tipsa av noen herfra tenker jeg...
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med observasjoner på tilgjengelighet på vanlig bonusbilletter innenriks etter endringene?

    Sjekket OSL-BGO for Q2 og tilgjengeligheten er ikke veldig bra, tidligere var det plass på nesten alle avganger, men nå er det dager med 1-2 flighter. Kanskje pga pågående salg?
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det verkar som SAS sliter litt med sin dynamiske prising på sine normale bonussider, men det fungerer fint på dei gamle sidene.

    Litt gøyal observasjon om ein skal ut å fly for å sanke poeng. Puncha inn OSL-HKG i sommerferien, og får opp priser 41700 med plus smart og 71921 i biz smart.

    Så legger eg inn MXP som avgangsstad(då eg eigentleg skal ende opp der)
    Og då går plusprisen opp, men biz-prisen går ned til 62300 poeng(effektive 50 000 poeng for ein med EBD) Eg har ikkje sjekka noko meir, men då varierer prisen ganske mykje med kvar ein starter og stopper:)
     
    chrt and drsyk like this.

Del denne siden