Til Tromsø gjelder det syv nye ruter fra ulike steder i Europa: Det skal dreie seg om London Gatwick, Manchester, Milano Malpensa, Paris Charles de Gaulle, Genéve, Bristol og Amsterdam Schiphol. Fra flysmart: https://flysmart24.no/2024/06/11/britisk-blogger-easyjet-med-storsatsing-i-norge/ Alle rutene er i salg. TOS-rutene starter i desember mens OSL-rutene starter når vinterprogrammet starter. Varierer mellom 2 og 4 ukentlige avhengig av rute. CDG og MXP blir helårs fra både TOS og OSL, mens de andre er vinterruter.
Dette er spennende nyheter, sprek satsning! Easyjet blir med dette ca like store med DY på utland fra TOS tror jeg. TOS: GVA-TOS 2x ukentlig fra 5 desember. (vintersesong) AMS-TOS 2x ukentlig fra 15 desember. (vintersesong) CDG-TOS 2x ukentlig fra 28 november. (helårs) MXP-TOS 2x ukentlig fra 4 desember. (helårs) BRS-TOS: 2x ukentlig fra 5 desember. (vintersesong) LGW-TOS: 2x ukentlig fra 11 november. (vintersesong) MAN-TOS: 2x ukentlig fra 19 november. (vintersesong)
Bra for prisene, men hvor bra det er for produktene på flyselskapene med fullservice er jo en annen ting.
Enig, meg hvor mye dårligere kan det bli på SK innenlands og til Europa? AFKLM vil ikke justere ned noe spesifikt for Norge, de kjører det produktet de kjører forøvrig.
Akkurat det skal bli veldig interessant å se nå som SAS vurderer «skikkelig» business samtidig som de får enda en LCC de skal konkurrere med! Koker jo ned til etterspørsel, jeg har SAS plus på alle jobbreiser i Europa, men om SAS kjører nytt produkt og øker prisene så blir det nok klasse kveg for min del fremover.
Fløy Easyjet et par ganger da de var inne på LGW-BGO, samt et par sydenruter (PFO og CFU) til og fra LGW for en del år siden, samt at jeg har flydd en del Ryanair fra TRF til BGY de siste årene. Eno totalt hipp som happ om man velger Easy eller Ryanair sammenlignet med Norwegian, og etter at SAS bestemte seg for å sende arbeidsvilkår på dyngen gjennom SAS Link er heller ikke det noe som spiller inn så mye lenger. Om ikke annet er buy on board vesentlig bedre på Ryanair enn Norwegian for eksempel. Kommer til å være på et Easyjet fly til eller fra MXP om ikke veldig lenge, selv om terminal 2 på MXP er rimelig crap..
Min forståelse - slik det ble presentert - var at Eurobiz handlet om etterspørsel fra fritidsmarkedet. Tror de har tatt innover seg at "tilfeldig" forretmingsreisende tar billigste valg. På større avtaler kan de gå med på setepris om kunden garanterer volum.
GVA og MAN (i tillegg til noen nisselue-flighter enkelte dager til LPL) legges til fra OSL. 2 ukentlige på både GVA og MAN, man og fre. Skal ikke stå på fly for å komme seg til Manchester for å se fotball i alle fall, fra TRF har jo også Ryanair 10 ukentlige avganger gjennom vinteren.