Ser at mange har hatt utfordinger med kansellerte legs på TK i det siste. Jeg har en planlagt tur til Japan i januar hvor jeg flyr TK den ene veien. Alt ser fint ut på SAS sine sider og på checkmytrip, ingen grunn til å mistenke at noe ikke er som det skal være. Men opplevde noe litt urovekkende da jeg skulle prøve å reservere seter på disse flightene. Jeg prøvde å bruke det trikset hvor man kan gjøre det i Turkish sin egen app om man hadde deres eget PNR for reisen tilgjengelig. Men det som kom opp når jeg prøver manage my booking er bare: "Your flight has been cancelled due to operational reasons - please check the flight details".
Og om man klikker seg videre ser det sånn ut:
Sjekket om flyet var innstilt, men det er fortsatt satt opp om jeg prøver en dummy-booking, for cash, så det har ikke skjedd. Spørsmålet er - hva skal jeg foreta meg her? Jeg er jo kunde hos SAS og forholder meg til info jeg får fra de. Men det ville vært utrolig surt å oppdage at reservasjonen min er borte når det er tid for å sjekke inn dagen før flighten. Dårlige odds for å finne noen annen reiserute da.
På mine reisedager er det dessverre pt. ikke noen andre gode businessalternativer for å komme seg til Tokyo, hvis ikke hadde jo en grei løsning vært å bare bytte til en annen flight. Noen andre som har opplevd lignende?
Last edited: 10. des 2022