EB opptjening Singapore Airlines

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av S2nes, 23. mars 2015.

  1. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Jeg har bestilt CPH-SIN-MNL t/r. Alle flightene med SQ i klasse J. Er det noen som vet hvor mange EB poeng denne turen gir? Evt tips til hvordan jeg finner svar på dette? På SAS sine sider ser det ut som opptjeningen er "fr.600". Blir opptjeningen da: 600*4=2.400 ? Spiller det noen rolle at jeg er EBG?
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    På nettsidene til SAS https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/singapore_airlines/?NSSEXC=true står det at J-klasse gjer 200% opptjening.
    Bonuspoengene er rekna utifrå kor mange "miles" du flyr på strekninga. Og sida det er 200% opptjening i J-klasse vil dette igjen dobla. Det gjer dette reknestykket:

    CPH-SIN = 6199 miles
    SIN-MNL = 1476 miles

    Totalt 7675 miles. 15350 miles tur/retur.
    Med 200% opptjening gjer denne turen altså ca. 30'700 EB-poeng.
    Pluss/minus nokre få poeng då det finnes nokre avrundingsreglar som eg ikkje har tatt hensyn til.
     
    S2nes liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig som det står over her. Og nei, det at du er EBG har ingen innvirkning på poengopptjening. Det er bare når du flyr SAS/WF.

    God tur! Singapore i biz er jo bare helt konge!! Eneste minuset er at de bruker gamle, regionale seter mellom SIN og MNL. Og så har de jo startet å bruke den nye terminal 3 i manila. Det må sikkert være bedre, for dårligere enn terminal 1 tror jeg knapt det er mulig å finne.
     
    S2nes liker dette
  4. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk til dere begge, for rask og positiv avklaring! :)
     

Del denne siden