EB-poeng hos Elkjøp

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av awt, 18. mars 2017.

1. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel noen som vil kalle det ganske dyrt med 50.000,- for flybilletter for 2 til Asia som krever en ganske fleksibel holdning til når du kan reise....
    Hvorfor ikke kjøpe fleksible Biz billetter til samme prisen og reise akkurat når du vil og attpåtil få poeng på kjøpet :)

RoadKing liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for tipset! Jeg ventet på 4% Viatrumf hos apple.no, men dette er jo mye bedre. Dog klarer jeg ikke å finne en betal med paypal-knapp, jeg får valget mellom Visa/MC og Vipps. Er det noe spesielt jeg må gjøre?

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Butikkene tar amex.

4. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Eg fann Paypal ved å klippe i kanten av betalingsvalga. Det er ein slags rullegardinmeny (i allefall på iOS). Eg betalte med Paypal som er linka mot mitt AmEx kort

Upsaker liker dette
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Det viser seg at man ikke får Paypal-valget når man kjøper mac. Ved å bytte ut macen med en iPhone i handlevogna dukker både cresco og paypal opp.

6. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du setter fyr på varene så er jeg enig, men om du tenker at disse varene kan selges ubrukt til halvpris, så ka du fly F for 12,500kr pluss avgifter(3-4000kr). Skal du ingen plasser, men vil fly F så finner du deg en rute på 40-50 timer First, som ville kostet deg 150-200 000kr per pers. Dette forutsetter også at man har platinum kortet og klarer å bruke 50 000 resten av året for å få CT. Sier ikke at det er lurt, men et valg man kan ta :)
    Nå tror jeg de fleste C billetter til Asia ikke er spesielt fleksible rundt 25 000kr ut fra Stavanger, men kan også få betydelig billiger C billetter også.

Last edited: 19. mars 2017
    milehigh liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Nå må jeg si meg godt fornøyd. Bestilte akkurat et par macbooker som kostet 2000,- mindre per stk ga meg 4000 ekstra EB-poeng per stk. Sånt lukter det Jet A-1 av.

Olelink, jtmath, RemiWM and 5 others like this.
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget er jo at disse F billettene ikke har noen "eksakt verdi" - fordi de er så ufleksible mht når du kan fly. Det må være ledige bonus seter. Derfor er det ikke mulig å sammenligne med en billett til 150-200 KNOK. Det er en billett jeg kan få nå og reise om en halvtime "kom gjerne å hent med i limo med det samme" og det er noe annet enn det vi snakker om her :)

Nå synes jo jeg også at Biz stor sett er godt nok - Men en F-opplevelse må jo prøves - det er jeg enig i. .

Ellers: flyr fast til asia en uke hver måned med flex biz enten med Thai, LH eller Singapore. De koster stort sett 20 - 23 KNOK :)

(og hvis du skal kjøpe gamer pc og selge til halvpris: Husk å vente 30 dager med å selge den ---- skjegget sitter godt i postkassa hvis ny kjøper bytter angreretten på Elkjop og får tilbake full pris )

9. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    kan du ikke bestille med "collect-at-store" og plukke deopp i fysisk butikk som tar Amex da ?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, det var det det ble nå. Missa gratis Office 365 som man bare fikk i nettbutikken, men det får gå.

11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nå blir din billett din uansett dyrer en min, og ja om jeg må fly F så er det ikke spesielt fleksibelt, men om man skal reise C så er tilbudet langt bedre, og mer fleksibelt en om man skal holde reisen til maks 23 000kr uansett reise mål i Asia.
    Folk må for all del kun kjøpe varer de trenger og for min del så legger jeg verdien på 10-20øre per poeng. Forøvrig så var det å kjøpe seg 15 espressomaskiner mest ment som en spøk. Og verdien på poengene er alt etter hva man vil bruke de på og hva man selv anslår verdien til.
    Ser også poenget ditt med at man får inn poeng for en betalt reise, men nå er nå målet å fly F ikke C :) Så lenge morro varer.

12. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en teori om hva som skjer med poengene hvis man benytter deg av 30 dagers returrett og poengene allerede har kommer på konto?

13. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    I følge elkjøp.no (står i teksten inne på varene) vil poengene bli trukket tilbake.

...jeg lurer derimot på hva som skjer om man forsøker seg på at det var en presang e.l., og ikke har kvittering. Her får man nok ikke pengene igjen, men man kan jo kanskje kjøpe seg det man egentlig hadde lyst på.

14. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Står i vilkårene at poengene ikke kommer på konto før etter 31 dager

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kampanjen skal vare i fire uker så det kommer nok andre varer, om ingen av disse frister.

16. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
  17. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte mer på å kjøpe f.eks. kaffemaskin for og få mest uttelling, og så returnere denne for å bruke tilgodelappen på hva som helst.

18. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Går kanskje om du kommer med en, men ikke fult så lett når du kommer med 15stk :) Ser poenget, men tror du fort lurer deg selv og ender opp uten poeng. Trodde f.eks ikke elkjøp tok i mot varen eller ga deg tilgodelapp om du ikke kunne legge frem kvittering, men mulig jeg tar feil.

awt liker dette
  19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  20. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg regner med at det er en god grunn til at poengene først godskrives etter 31 dager, dvs. etter at bytteretten til Elkjøp har gått ut.

travellers4fun, TElg78 and Fredrik81 like this.

Del denne siden