EB-poeng hos Elkjøp

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av awt, 18. mars 2017.

1. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Spørs jo hvordan de ser på akkurat det... De har jo kontrollert det opptil flere ganger idag...

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,518
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det noen nye ting med poeng i nettbutikken.

Bla. Bose QC35. 3690,- og 5000 poeng..

3. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte bare sjekke finn.no for å se hvor mange Office365 som er til salgs der.....Akkurat nå er det 20 stykker :)

Det er jo litt fiffig dette Elkjop tilbudet siden det varierer sånn hvor mye poeng du får. Det må jo da bety at Elkjop har stor variasjon i marginer eller får større salgsbonuser/incentiver fra noen produkter.

Det åpner jo for artige regnestykker da. Feks er det ikke lurt å få 30000 poeng for TV med Canal Digital abo. Da er det bedre å ta rabatten på 3000,- som tilbys ved tegning og heller bruke tilsvarende beløp på Office365.

...også blir det også noen kjedelige regnestykker for oss bonusinteresserte. Hvis verdien på bonuspoengene da er en 10-15 kr stykke - så koster jo en *A tur til Asia i Biz 14-20 tusen pluss avgifter......så er det egentlig ikke spesielt billig. Særlig ikke for en billett som har så store restriksjoner rundt når du kan få booket den.

Så egentlig blir vi nok lurt :)

4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du blir kanskje lurt Tom ;)
    Dersom du bruker poeng til oppgradering kontra cash er verdien 20øre. Ikke det dummeste valget om man vinner trekningen.
    Det vil si tar man F.eks turen til MIA eller HKG i plus så har man som EBG nesten nok poeng til å oppgradere til C en vei med plusgrade.
    Tur til USA i C og F vil koste 11.000kr pluss avgifter(og 15.000kr pluss avgifter. Henholdsvis verdi på poeng er da 10øre uten CT og 20øre med CT.
    Det er litt vanskelig å booke F turer i perioder hvor billetter som regel er grisedyre, men C er som regel ikke noe problem om man er litt fleksibel på reise rute og er tidlig ute.
    Det er som alt annet i livet, det har den verdien man velger å bruke det på. Det finne baksider men også oppsider om man vet hvor de er og velger å benytte seg av de.
    Vil legge til at jeg syns selvfølgelig det er hull i hode å kjøpe ting man ikke trenger, men man kan verdsette poengen etter eget bruk. Og folk må bare slå til på gode tilbud.

Last edited: 26. mars 2017
  5. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte meg nettopp Sony MDR-1000X som skal gi 10000 poeng, som ikke er så dumt. Ser Elkjøp er betraktelig mye dyrere enn enn feks Lefdal, 4290,- vs 3690,-.

Vil der være greit å få refundert overskytende gjennom Elkjøps prisgaranti?

EgilSk liker dette
  6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Noen har fått det refundert og hevder de beholdt poengene, andre har fått svar i butikken at de må velge enten poeng eller avslag i pris. Jeg har kjøpt 3stk så hvis du får refundert pluss poeng så rop ut.

thecoldfish liker dette
  7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp.... det er jo tross alt et loyalitetsprogram - og poenget er kun å lokke meg til å være hos SAS og *A ....og det funker det :)

(men jeg vet at jeg blir lurt da...... :))

Fredrik81 liker dette
  8. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville helt sikkert tage en snak med dem på chatten om du kan få forskellen.

9. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Klarte ikke finne noe unntak i prisgarantien for dette, så skal prøve å være litt insisterende.

EgilSk and Fredrik81 like this.
  10. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Smertefri og god service fra Elkjøp som de skal få litt skryt for.
    Skjermbilde 2017-03-27 kl. 13.29.04.png

11. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Det var jo særdeles god service i og med at prisforskjellen er 600 kroner :cool:

Henrik and thecoldfish like this.
  12. holmen

Likes mottatt:
    76,518
    Bonuspoeng:
    293
    Ble akkurat oppringt av Elkjøp for å få EB nr på mitt kjøp. Så da er det håp for at jeg får noen poeng snart..

13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du gjorde det på chatten? Og det ble ikke nevnt noe om at du ikke fikk eurobonus poeng? Tror jeg må ta en runde jeg også :)

14. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,030
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pratet med de på chatten i dag ang. Office 365 kampanjen. De ville ikke noe prisreduksjon fordi tilbudet til komplett.no bare var i helgen OG at Eurobonuskampanjen gjør at de ikke utbetaler prisdiff :mad:

15. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Melding på Facebook. Spurte ikke om poengene ble rørt så det fikk jeg vel egentlig ikke klarhet i.

EDIT: Står i ordrehistorikken til Elkjøp at jeg skal motta 10000 poeng så forholder meg til dét enn så lenge.

16. holmen

Likes mottatt:
    76,518
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tok det på telefonen, han sa ingenting om poengene til meg.. så nå er jeg spent!

17. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Og prisen er også endret? Ser lovende ut dette, blir 2100kr spart.

thecoldfish liker dette
  18. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, står enda opprinnelig pris.

19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,200
    Bonuspoeng:
    183
    Hater denne kampanjen. Syntes egentlig at Beoplay H9 til 4800 kr var litt i overkant dyrt, og tenkte å vente til neste Expert/DNB-kampanje med 20% avslag... Og så står de plutselig øverst på Elkjøp og reklamerer med 10.000 poeng.

Needless to say, jeg er på vei til Elkjøp Ullevål nå.

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,164
    Bonuspoeng:
    293
    Kult! Da kan vi a-b-teste de med QC35 på vei til Afrika.

Henrik liker dette

Del denne siden