Ekstra sete kostnadsfritt (edit: nei)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lohelle, 13. juni 2024 kl 22:32.

  1. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    319
    Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Når jeg går inn på bestillingen min for en nært forestående flight sammen med en kompis, så ser jeg valget "ekstra sete".
    upload_2024-6-13_22-30-52.png
    Når jeg klikker litt rundt der, så ser jeg at midtsete blir grått.
    upload_2024-6-13_22-31-50.png

    Betyr dette i praksis at jeg nå gratis kan blokke midtsetet der? (er diamant)

    (kommer opp +1 sete, gratis)
     
  2. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    319
    Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som det bare er en bug. Setet er grønt når jeg går inn igjen..
    Men det kommer jo ikke opp noen kostnad for å få ekstra sete heller.. så ikke vet jeg hvordan dette funker.
    edit: ser ut som jeg bare kommer inn på vanlig setevelger når jeg klikker på "ekstra sete".
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge det er ledige plasser så plasseres ingen ved siden av EBG/EBD, men når det fylles opp så vil også disse setene bli tatt som de siste.
     
    lohelle liker dette
  4. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    432
    Bonuspoeng:
    63
    Anbefaler å velge sete 1A og 1C, og håpe på at ingen velger 1B.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,800
    Likes mottatt:
    32,845
    Bonuspoeng:
    293
    Det er min erfaring at det er best bet på å få ledig midtsete jo lenger fra utgangen du kommer. Setet er jo ikke blokkert for Diamant/Pandion, blant disse er det mange som ofrer komfort med tanke på å komme hurtigst mulig av flyet.
     
  6. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    432
    Bonuspoeng:
    63
    Ja du har rett, har samme erfaring. Virker som mange foretrekker å sitte i midtsete på de aller første radene, enn å ha en hel rad for seg selv et par rader bakover.
     
    RoadKing liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,800
    Likes mottatt:
    32,845
    Bonuspoeng:
    293
    En ulempe med å ta sete langt bak for å sikre ledig midtsete er at de kan gå tom for Mikkeler, eller iallefall sier de det :(
     
    tobeornot999 and magnusant like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,081
    Likes mottatt:
    58,737
    Bonuspoeng:
    293
    Eller at de kutter en rad med Plus og flytter deg til midtsete lenger frem..
     
    tobeornot999 and RoadKing like this.
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    4,471
    Bonuspoeng:
    113
    … eller at man kommer halsende til gate minuttet før de stenger og spør pent(?) om de har en plass til en stakkar. Da blir man gjerne plassert på første ledige midtsete, og vil nødig starte en forhandling med gate manager :oops:
     
    RoadKing and magnusant like this.
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,167
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Kom til gate en gang i det boarding startet, da var det også midtsete. Nå har jeg lært trikset på A-B-reiser og hvis jeg tror jeg kan rekke noe tidligere, så booker jeg bare en ekstra billett og kanselleres den andre på vei ned flybroen. Funker som bare det.
     
    kiev liker dette
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    4,471
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, virker fint med TPC billetter, men slik planlegging krever jo at man har «ordning och reda» i hodet sitt :confused:
    Det er fortsatt endel bedrifter med reisekoordinator som konsekvent booker noen ekstra avganger på TPC til sine reisende, men SAS liker det ikke og avbooker når de oppdager det.
    Men nå har vi vel sporet også denne tråden såpass av at det humper nede på svillene :)
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,390
    Likes mottatt:
    3,616
    Bonuspoeng:
    113
    .....Eller at go er så fullt at de "oppgraderer" diamond fra vindu ved nødutgang til midtsete i plus. "Her får du jo mat!!" Ok....
     

Del denne siden