El leiebil?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 17. nov 2022.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    944
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har det egentlig noe for seg? Ser for eksempel avis krever over 70% lading eller tar 300 kr for lading. Hvordan er det med andre selskaper? Sparer man penger på å leie elbil eller kan man like greit gå for vanlig bil?
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,442
    Likes mottatt:
    21,500
    Bonuspoeng:
    183
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    944
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg så den, ja. Er det forskjell mellom hertz og avis i Norge tro?
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,192
    Likes mottatt:
    3,294
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leier alltid elbil når det er mulig, men det er personlig preferanse, så jeg vil anbefale å leie det du har lyst på!

    Prismessig kan det være noe rimeligere å leie elbil. En liten elbil vil vel bruke rundt 15 kWt per 100 km - en liten dieselbil kanskje 5 liter? Normallading koster rundt 7 kr/kWt i Sør-Norge og 4 kr/kWt i Midt- og Nord-Norge (brukte nå Mer sine priser). Det er da kanskje litt rimeligere enn en "vanlig" bil. Skal du bruke hurtiglading så er det ingenting å spare i Sør-Norge i hvertfall.

    Samtidig så får du oftest svært vel utstyrte biler, selv om du bestiller f.eks. CDAE. Hos Sixt får jeg da ofte VW ID3 med 150 kW yttelse til prisen av en VW Polo. Jeg har fremdeles til gode å få en ikke-elbil i samme prisklassen som går fra 0-100 på 7,3 sekunder :D.
     
    stekus and fly4fun like this.
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    8,040
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut å teste veiene i SFO med en elbil (Polestar, ikke Tesla). Hvilken ladeapp bør man bruke, chargepoint? Eller funker det like bra med kredittkort?
     

Del denne siden