Har det egentlig noe for seg? Ser for eksempel avis krever over 70% lading eller tar 300 kr for lading. Hvordan er det med andre selskaper? Sparer man penger på å leie elbil eller kan man like greit gå for vanlig bil?
Skrev noe om min erfaring her https://insideflyer.no/forums/threads/ride-report-skriv-om-din-leiebil-her.392/page-45#post-473680 Jeg har ikke blitt etterfakturert for supercharger enda. Hvis de ikke gjør det, så er det billigere, dersom de gjør det så er det kostnadsmessig knapt en forskjell sammenlignet med bensin.
Jeg leier alltid elbil når det er mulig, men det er personlig preferanse, så jeg vil anbefale å leie det du har lyst på! Prismessig kan det være noe rimeligere å leie elbil. En liten elbil vil vel bruke rundt 15 kWt per 100 km - en liten dieselbil kanskje 5 liter? Normallading koster rundt 7 kr/kWt i Sør-Norge og 4 kr/kWt i Midt- og Nord-Norge (brukte nå Mer sine priser). Det er da kanskje litt rimeligere enn en "vanlig" bil. Skal du bruke hurtiglading så er det ingenting å spare i Sør-Norge i hvertfall. Samtidig så får du oftest svært vel utstyrte biler, selv om du bestiller f.eks. CDAE. Hos Sixt får jeg da ofte VW ID3 med 150 kW yttelse til prisen av en VW Polo. Jeg har fremdeles til gode å få en ikke-elbil i samme prisklassen som går fra 0-100 på 7,3 sekunder .
Skal ut å teste veiene i SFO med en elbil (Polestar, ikke Tesla). Hvilken ladeapp bør man bruke, chargepoint? Eller funker det like bra med kredittkort?