Nå var vi plutselig på tur, dvs vi har allerede kommet oss til TRD med Værnes Express. Vi skulle jo reist fra BGO i morgen, men da det ble endringer i TAP flygningen fra OSL-LIS i morgen var det best for oss å fly fra TRD i dag og overnatte i Lisboa. Merk tre ting: Flyreisen REC-GIG-GRU-EZE er betalte billetter med LATAM Vi har Open Jaw i begge ender. Vi ha C billett mellom LIS og REC, håper på poeng for det strekket! Nå sitter vi uten fly på TRD … men vi har kommet oss til gate Vi har god tid i på OSL og der tror jeg TAP har avtale med OSL Loungen og hvis det er tilfelle så tenker jeg vi får teste den.
Den er min favoritt på OSL. Ta en Mimosa, siden cavaen de har er litt skarp i kantene på egen hånd Og riktig god tur!
Siden TAP rotet det til er det blitt store endringer i seteplasseringene med fatale utslag. Jeg hadde 1D på begge flygningene frem til LIS, men nå er det først 8D til OSL og 2D fra OSL til LIS .. Kan jeg «tømme tralla» så langt bak??
OSL Lite endringer og nytt her, men i dag skulle vi for første gang teste OSL Loungen! Med store forventninger troppet vi opp og damen smilte og ønsket oss hjertelig velkommen inn! Du verden for en nedtur… ikke en plass å sitte, fullt over alt og maten så ikke spesielt spenstig ut heller .. så vi gikk og inn til venstre. Det var nesten som å komme hjem! Damen i døren var opplagt og blid, alt var som det skulle være! Her var det varme kjøttboller og potetsuppe .. Snart er det TAP og middag på flyet ..
På plass på E11 .. Ved siden av er det laaang kø for passkontroll, ser ut som det er null kø for norske pass ..
Flyturen fra OSL til LIS tok 4 timer, da vi prøvde å boarde ble vi kalt til side og måtte fremvise koronasertifikat og pass fordi vi skal til Brasil. Det hadde vi jo allerede vist i Trondheim .. ja ja. Business delen hadde 4 rader og vi var 6 pax og to til å passe på oss. De var på allerten hele tiden og passet på at glassene ble fyllt opp hvis vi ville. Siden det var mulig hadde vi bestilt hovedrett på nettet. Vi hadde valgt kalv av et eller annet slag. Var det godt? Tja .. litt sånn som Pulled Pork med søtpotet mos. Men vinen var god, en rød fra Douro og det var stadig påfyll. Spurte om Cognac til kaffen, men de hadde bare portvin Ginen var en lokal(?) variant tappet på små artige flasker for TAP. Jeg har smakt bedre gin. Øverst på seteryggen foran var det en liten klemme for å feste lesebrett, det har jeg ikke sett før.
Lite bilder etter landingen i Lisboa, men vi fulgte strømmen ut og det var folk overalt og de aller fleste snakket utrolig rart. Vi hadde egentlig god tid, 19 timer til neste fly, så vi stilte oss i en utrolig lang taxikø. De hadde et flott system for avvikling av køen så det gikk fort. Sjekket Uber og der måtte vi finne Departure og det gadd vi ikke. Prisen på Uber var 7-10 €. Plutselig satt vi i en taxi, jeg er glad vi hadde fått litt vin og sånn på flyet for ellers hadde vi blitt redd pga. kjøringen hans. Takstameteret stoppet på 5,50 og mannen sa 9 og han fikk 10! Vi kom hel frem til Radisson Blu og ble hyggelig mottatt. Sen utsjekk kl 15 … Dette er en fasttelefon:
Dagen startet med en liten Uber-tur, Den første sjåføren avslo, mens neste aksepterte for 4,23 €. Da vi nærmet oss flyplassen forsto vi hvorfor det ble avslått .. KØ! Det er fullstendig kaos for å komme inn til flyplassen .. 4,01 km på 36 min .. TAP Premium Lounge er ingen stor opplevelse, mulig vi kom på feil tidspunkt. Det vrimler av folk, det var kø for å komme inn og lite sitteplasser. Vi fikk slengt rompen nedpå ved siden av to svensker .. det gikk bra. De har både mat og vin .. og en betjent bar. Kø for mat Kø for drikke Godt det er helg Etterhvert fikk vi oss et vindusbord med utsikt
Vi skulle kjørt kl 17:10 … og vi står helt i ro i Lisboa .. sjefssjåføren sa vedlikeholdsgutta var ferdig for 20 min siden .. Godt det er helg
Ikke har vi fått bobler heller! Bare en SMS fra TAP om at vi er forsinket, dvs de sa vi skulle kjøre kl 17:35 .. og nå er klokken 18:11