Når vi gikk for å spise i går fulgte jeg i
@kjeeli sine fotspor fra 2019, vi gikk på Estilio Campo. Når man vet hvor grundig
@kjeeli er i sin research er så er det ingen grunn til å tvile på at resultater blir bra.
Restauranten åpner kl 8 og da var vi der.
Allerede i døren ble vi forsikret om at dette var en spennende restaurant, for der var det store vinduer rett inn til den delen av kjøkkenet som hadde en svær kullgrill hvor store stykningsdeler og hele lam ble grillet.
En kokk gikk rundt og snudde kjøttet med passende mellomrom
View attachment 103993
Vi var noen av de første som kom og vi ble plassert på et bord med et 3000 liters vinfat som nærmeste nabo.
Det kom en kelner med en meny, hvor det også sto på engelsk. Det var utrolig mye godt og umulig å velge.
Vi bestilte to dry martini for å nyte stedet og atmosfæren og overlot til kelneren å komme med forslag til hva vi skulle spise og drikke.
Vi fortalte om målet for besøket, møre og smakfulle stykker av argentinsk oksekjøtt og en nydelig Malbec.
Til fruen valgte han en skikkelig indrefilet med spinatstuing . Medium rare
View attachment 103989
Til meg valgte han en tomahawk og gresskar/potetstuing ..Rare og deilig rød.
View attachment 103988
View attachment 103990
Så kom forslaget om vinen og da foreslo han den dyreste på vinlisten 16000 pesos ca 1200kr, den var helt sikkert en nydelig vin.
Vi ble enige om en litt billigere 9120 pesos og den var utrolig god. Rutini Malbec 2020
View attachment 103987
View attachment 103994
En herlig vin, en deilig lukt av ren Malbec lagret i 12 mnd på eikefat, frukt og krydder. Og den smakte herlig .,
Kelneren var oppmerksom hele tiden selv om restauranten etterhvert ble fylt opp av nye gjester og var bortimot full.
Kjøttet og vinen smakte himmelsk! Kjøttet var så mørt som vellagret oksekjøtt skal være.
Neste gang ville jeg valgt bort gresskarmosen..
De satte frem noe tapas mens vi ventet på at kjøkkenet skulle gjøre kjøttet ferdig, vær forsiktig med det for tro meg …det blir nok mat.
Det hele ble avsluttet med en herlig spansk brandy, Cardenal, og espresso
View attachment 103991
Deilig mett og vin i hodet vandret vi hjem i 20 grader langs kanalen
View attachment 103992
Det hele kostet 27 000 pesos, ca 1900kr.
Alternativt 100 US$ eller 98 €, altså vel 1000kr og da bare i sedler over 20 €/$.
Vis alt...