La oss kjøre til Nederland denne sommeren, ta med syklene og farte litt rundt... det var planen. Så kom det store KLM slippet og jeg kom bort i noen knapper og plutselig var AMS-SXM bestilt med retur til AMS via CDG. Det er jo en slags Nederland, bare Antillene, og fruen higer alltid etter palmetrær og hvite strender så jeg tenker det måtte være innafor med en slik avstikker. Som vanlig etter pling i appen 'hva har du bestilt nå da!?' Fulgt av hvor i f... er Philipsburg? Da jeg sa at det er nær palmetrær og etter sigende Karibias beste rum bar, kom det en 'men vi skulle jo kjøre denne sommeren?'. Jaujau... det kan vi fremdeles, det går fint, det er uansett begrenset hvor lenge jeg har lyst å okkupere huset til mine foreldre. Avstikkeren falt i god jord, så det er bra. For noen uker siden fant vi ut at grunnen til å kjøre har falt litt bort, siden svigermor kommer en tur til Nederland også og da får vi mindre anledning til sykling. Flybilletter ble bestilt og vipps så var bilturen en del flyturer.
I dag var avreisedagen, prøvde å dra med et tidligere fly men det gikk ikke. Så det ble avgang til CPH på ettermiddagen. Det skulle vise seg å være den store forsinkelsesdagen... Toget til flyplassen var forsinket, kun 6-7 minutter. Flyet var forsinket pga vind på CPH. Neste fly fra CPH til AMS var forsinket også. Det var bra, for da ble det likevel tid til middag på loungen. Der var det en slags sosakjøtt, burger, falafafel og mer. Overraskende med 'ekte kjøtt' på menyen! Hvis dette blir en ny standard blir jeg glad. Ved ankomst var bagasjen forsinket, første koffert kom etter en time, andre koffert kom ikke. Den er på Schiphol ifølge airtaggen, så det ordner seg nok. Fikk tatt ut PIR etter 1t40m... Hadde bestilt to netter på Sheraton Schiphol, og gjett hva? Insjekkingssystemet hang, måtte rebootes ventes osv... spurte om det var greit å gå og ta en øl mens de løser saken heller en å henge ved disken. Joda, fikk også en lapp som ga oss brus eller kaffe som plaster på ventesåret. Den bruker vi i morgen. En øl senere, til norsk pris (13,5 euro for en halvliter er litt i stive laget for NL) var nøkkelkortet ferdig og hadde også fått oppgradering til executive room. Aner ikke hva det betyr men det er nespresso, badekåpe og tøfler på rommet. I morgen blir det frokost fra Albert Heijn, og en liten handletur dersom de ikke har klart å flytte kofferten de siste 150 meter. Bare den er på plass før avreise til SXM på søndag er vi fornøyd. To be continued.
Takk for det men sengen kaller, får heller bli litt rairai i morgen. Har ikke bestemt oss for hvor vi skal enda, bare at det ikke er Amsterdam. Haarlem (for Teylers museum og Jopen for øl), Delft, Leiden, kanskje Utrecht. Eller besøke broren min hvis han fremdeles henger på strandbarer i Bloemendaal... mulighetene er mange!