En ingeniør på bærtur 4.0

Tråd i 'Reisebrev' startet av anders82, 02. mai 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Eter nøtter jeg for prostata helsen og "nøttenes" skyld :

    Brazil nuts are not only a good source of vital nutrients like vitamin E and calcium, they’re also full of the mineral selenium.
     
    Berlioz liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da var vi på bakken i Chicago. Hatt en strålende tur. Bilder og oppdatering kommer senere
    Og ja, jeg reiser i rosa hettegenser og prikkete sko
    Jeg kler meg akkurat som jeg vil på tur :)
     
    Henrik, chrt, Kristian and 4 others like this.
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har notert meg følgende fra turen over
    Skjermen ombord er veldig bra. Klare og fine bilder. Og headsettet er faktisk ganske bra
    Utvalget var helt greit. Ganske mange filmer, men ikke så mye som fristet meg. Fikk sett to filmer så det var vel bra
    Det som er minus er mangel på Internett ombord.
    Servicen var igjen upåklagelig og alle var blide og fornøyde
    Opplevelsen av denne turen er omtrent lik som SAS på long-haul. Litt bedre underholding hos Austrian
     
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    BA2BF205-C1CC-4B3F-A1AA-FFDA54CCD56F.jpeg
    Forrettene jeg valgte var laks, kylling, reker og roastbeef. Alle var gode på smak, men kyllingen var litt tørr. Det ble drukket sjampis ved siden av og den var god den
    Som mellomrett var det en fantastisk ertesuppe. Fikk ikke bilde av den, men den smakte fantastisk. Topp 3 mat på fly gjennom tidene
    5441F7C8-6B10-467B-9E9A-2E333E6B15EF.jpeg Til hovedrett valgte jeg lammeskank og den var helt nydelig! Mørt og fint med god smak. Og pureen var også herlig. Skylte det ned med en rød østerriker. 25D5AC9F-6D41-4FA0-BBD7-33F0F5FBAA1F.jpeg Til dessert var det is og sjokoladekake. Terningkast 6. Sjampis ved siden av 83F8584F-78DF-46FB-BD92-E11747A36188.jpeg Som måltid to var det pølse med tilbehør. Selve pølsen smakte litt lite, men tilbehøret var bra
    Totalt sett leverer Austrian solid på matfronten. Suppe og hovedrett skiller seg ut som noe av det bedre jeg har spist
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Totalinntrykket av Austrian fra Oslo til Chicago er veldig bra. Intra-europeisk var veldig bra. Her har SAS noe å hente
    På lh leverer de også, men her føler jeg SAS henger godt med
    Os anbefales.
    Men nå må jeg skaffe meg mere data. Jobben har sluttet p dekke data i usa...
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    image.jpg Da har man spist pizza der deep dish ble laget første gang. Fantastisk pizza
    Nå er jeg på mitt og @Eddie47 sitt faste vannhull, nemlig Pippins. Brunt og jovialt med gamle slagere på høyttaleren
    Ingeniøren koser seg nå
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jetlag er noe dritt.. Klokken er 01:50, jeg ble vekket av en elektriker fra jobben, så her ligger man lys våken
    Jaja, sovner vel igjen
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Akk! Ingeniørlivet virker å være himmelsk!
     
    anders82, drsyk and Eddie47 like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Ingeniørlivet er ikke til å kimse av!
     
    Kristian and anders82 like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff hadde engang i barndommen en drøm om å bli ingeniør, å bygge ting, ønsket LEGO til alle bursdager og LEGO land var drømme ferie... til jeg fikk kjæreste...og deretter ble mamma syk(i bedring idag)...ja ja livet er tydeligvis hardt :rolleyes:
     
    kjeeli liker dette
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,292
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, doktor-jobb eller ingeniør-jobb. Poteito / potatto.
    Spørs vel mest om man jobber med å finne opp nye ting, supportere eksisterende ting, eller fikse ødelagte ting. Eller mennesker. Fysikk, fysiologi, kjemi, elektro, medisin, statistikk, matematikk. Muligheter for mange morsomme reiser i alle disse jobbretningene hvis man kobler forskning og konferanser i fjerne himmelstrøk.
    Ha, nå dro vi også denne tråden ut på viddene. Sorry Anders.
    Hilsen en annen reisende veteraningeniør, heldigvis så langt uten hverken prostatabesvær eller behov for Lasix.
     
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ventet på ditt inntog her. Jeg fikk meg faktisk totalt 7 timer på øyet i natt. Det må være bra
    La meg før midnatt, men da hadde ingeniøren vært våken i 25 timer så da var det greit
    Ingeniørlivet er strålende det. Man møter like mange idioter der som andre steder, men jeg får være med å skape noe og det er moro
    Men tilbake til turen. Nå skal jeg løpe av meg litt jetlag og så skal jeg i poolen på hotellet. For ja, de har basseng
     
    snus_mumrikken, kiev and drsyk like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe får beklage jeg også, som startet tråden i feil retning...

    Nei medisin er fascinerende og for en ingeniør å forstå fysiologi, mekanismene bak den underlige kroppen vår, ville blitt en meget god indre medisiner eller kirurg avhengig av sub spes. i Ingeniør yrket. Om noen vil ha praksis på et legekontor får bare spyttet ut...

    Konferanser står på agendaen, de vil øke på etterhvert som første F- er utført, må jo ha en unnskyldning på kontoret og "sjæfen" for å komme meg på de legendariske ego trippene :p

    Beklager igjen @anders82 for å ta en siste post ifra ditt reisebrev, ber om tilgivelse. :oops:
     
    Henrik, Eddie47, kiev and 1 other person like this.
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Du, disser brevene skal skli ut. Sånn er det bare. NP har jeg fått løpt litt og badet. Det var digg nå må jeg spise litt frokost og så er det brunsj etter tips fra en lokal før jeg skal på baseball
     
    Henrik, Eddie47 and drsyk like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk takk, håper du stor koser deg, og ha forsatt en topp tur videre. Da er det snart helg. Frokost kl 1600?:rolleyes: Bon appetitt.
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke hva dere lærer på medisin-studiet, men jeg trodde tidssoner var noe alle kjente til...
    Jeg er 7 timer bak dere..
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,481
    Bonuspoeng:
    183
    0600, 0900 eller 1600: det er aldri for seint for frukost!
     
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    46A158A2-D289-4F00-A7FA-13181C759485.jpeg image.jpg Litt flytende før man skal se dødball. Og så har jeg spist det som må være verdens beste sandwich! Den smakte rett og slett fortreffelig!
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,588
    Bonuspoeng:
    293
    Det heter Døball, ikke Dødball! :p
    Tror den eldre garde ingeniører må ta litt språkopplæring i Dublin :D
     
    drsyk, Eddie47 and anders82 like this.
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    image.jpg
    Det var nytt. Jeg trenger åpenbart litt kursing...
     
    drsyk, RoadKing and Eddie47 like this.

Del denne siden