En ingeniør på bærtur 4.0

Tråd i 'Reisebrev' startet av anders82, 02. mai 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Ja?
    Har både ESTA og pass ...
     
    drsyk, Kristian, RoadKing and 5 others like this.
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    • image.jpg
    Den heter Art of pizza og ligger i lakeview. Og har man pass, esta og penger så er det bare å reise til Chicago for pizza. Det er langt innafor
    Men ingeniøren har fortsatt ikke svar på hva han gjør med bp og Polaris-lounge. Kan United hjelpe? Ingen vet
    Og jammen fant jeg en bar med takterras og Hendricks med agurk. Livet leker fortsatt
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tru det er fleire her inne som har reist betydelig lenger for endå mindre. Kanskje eit «pizza og flybonus»-treff her hadde vore noko? Bra tilgang på SAS-biz til Chicago.
     
    drsyk, dahlmath, anders82 and 3 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg stiller mer enn gjerne som guide
     
    Eddie47 and Sunnfjordingen like this.
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Det går helt fint på Polaris med SAS Biz i Chicago. Trenger bare boardingpass på ett eller annet medium som blir godtatt i sikkerhetskontrollen (hint: de bruker kulepenn på boardingpasset). Denne Polaris-loungen er forøvrig en av de bedre med fin restaurant og bar. Ikke fantastisk utvalg, men helt topp kvalitet på varene.
    Et lite poeng er så klart at SAS går fra en annen del av flyplassen. Faktisk nesten fra en annen flyplass. Dragene på Polaris vil fortelle deg veien til en shuttle som tar deg til SAS avdelingen, og vil påstå at denne bussen går frem til kl 21:00. Når du kommer til shuttle gate etter en liten halvtimes gange, så finner du nok ut at siste buss faktisk går kl 20.00. Da må du ut av terminalen og kapre en drosje for å komme til rett terminal og gjennom sikkerhet osv på nytt. Fortsatt ingen krise siden SAS går rimelig sent, men det kan være lurt å komme seg ut groundside og hoppe inn i en taxi med det samme. Selvopplevd lørdag før påske...
     
    drsyk, EndreD, Kristian and 4 others like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr med Austrian... utfordringen er å få er boardingpass. Jeg får ikke utstedt et på mobil av en eller annen grunn
     
    Eddie47 liker dette
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig. Trekantede pletter var det ja. Virker godt som snus det!
    Nei, tror neppe du får elektronisk boarding pass på utenlandsturer. CBP trenger papir til å tegne sirkler og kråketær slik at alle skal forstå de har gjort jobben sin. Og dessuten må det være egen plass til SSSS slik at man får spesialbehandling. Må nok innom en automat og få et godt, gammeldags boarding pass trykket på døde trær. Men du skal selvfølgelig kunne sjekke inn som vanlig på nett?
     
    anders82 liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Innsjekk gikk fint. Bp var det derimot verre med. Jeg satsar på at automaten i terminal 1 lar meg sjekke inn
     
    Eddie47 liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, jo :)
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    image.jpg Da var man på stasjonen til banen. De har selvsagt reduserte ruter. Dette spiser dyrebar tid i Polaris! Her skulle det vært en bane...
    Men jeg får et par timer tenker jeg. Og det holder til mat og drikke
     
    Upsaker, drsyk, watchaddicted and 4 others like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk ikke sjekke inn på t1. Irroterende. Så nå ryker kanskje Polaris. Det var ikke planen
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    image.jpg Denne loungen til swiss må være det dårligste jeg har vært borti, men de har øl og bloody mary så da går det
    Blir en tur til SAS etterpå. Få litt følelsen av hjem
     
    RoadKing liker dette
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Jammen, kva i svarte?! Kjipt! Kanskje dumt spørsmål, men er avstandane så store på lufthamna der borte at herren ikkje kom seg til Polaris etter innsjekk?
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Tar lett en time mellom de terminalene, alt prakk inklusive
    upload_2019-5-5_21-34-46.png
     
  16. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Til forrige kommentar, nei, ting i USA tar ikke lang tid grunnet avstand (med mindre du skal på roadtrip..) At de har et byråkrati som må overgå resten av verden til samme n er dog en annen sak.

    Triste ord å høre fra en som anser seg selv ett stykke til høyre for FRP antar jeg:p
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble ikke Polaris denne gangen. Men nå er jeg trygt på bakken i Wien.
    Igjen leverte Austrian på høyt nivå hva gjelder service. Utrolig bra. Fått sovet 5 timer ikke så galt sitter nå trygt i senator-lounge med kaffe og vann. Må på detox :)
     
    Kristian and RoadKing like this.
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    F2D10F50-9631-466E-89D5-A86C5E52781E.jpeg Laks til hovedrett. Smakte relativt bra. Tilbehøret leverte egentlig mest, men godt valg med fisk. Var litt mett på kjøtt BA0B5930-7D10-40A4-AECB-13C749911D05.jpeg til dessert ble det karamell-parfait og bakverk. Helt nydelig. Fikk til og med to serveringer :) 9F96A4CA-1331-4B8D-AC19-BF75BBD1D280.jpeg Fikk en øl og en spesialitet fra Østerrike. Gode drikkevarer 797F22D6-2B7F-48B2-A885-FCEDD70B29C2.jpeg valgte reke til forrett. Det smakte helt ok, men ikke mer. Litt harde, men det gikk ned med litt sjampis 20F71BB0-0219-4A0B-9426-99BF5B3321E1.jpeg suppen var derimot helt knall. Selleri-basert. Meget godt. Med en god hvitvin til så ble det topp
     
    Upsaker, paron, Sonictravel and 5 others like this.
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Liten oppsummering
    Chicago er en topp by. Denne turen ble mitt annerledes enn tenkt da den ble bestilt, men jeg har hatt det topp og fått hvilt litt.
    Jeg skal garantert tilbake til Chicago igjen og da skal jeg få med meg litt sv kulturlivet og. Er mye stand-up og annet å se også.
    Nå er det siste etappe og så rett på arbeid.
    Hardt p være ingeniør på bærtur
     
    Upsaker, paron, Sonictravel and 4 others like this.
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du har ihvertfall koset deg på bærturen, likeså fikk vi være med ifra tilskuer benken, og koste oss minst like mye. Takk for reisen:)

    Forresten på lege studie lærer vi bare å telle puls, pust, rier, MMS testen, klokke testen og ikke minst på blodprøver taking for politiet noe klokke greier der og :rolleyes: ikke rart jeg ikke kan klokka.
     
    anders82 and RoadKing like this.

Del denne siden