En noe uvanlig sydentur...

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fnate, 04. febr 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha... Ja, nå har vi entret Ritz... Her har de litt mer gang på netttilkoblingen (med trykk på "litt"). Forrige stedet tror jeg det var en illegal Meksikaner som styrte et pedaldrevet wifi. Og jeg tror han var sliten. Mer kommer snart. Må bare lufte moderen
     
    SASDC8, Kugalskap, KristianSk and 2 others like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Skal vi seeeeeee... da er moderen luftet og Cavaen åpnet før det blir Argentinsk mat i kveld.


    Hilton Gatwick var egentlig helt ok, men ikke noe å skrive hjem om. Imidlertid var det en gammel del og en ny del. Om du skulle finn på å bo der, så skriv gjerne en epost og be om rom i den nye delen. Hotellet ligger knyttet til terminal South og nåes til fots. Bl.a Norwegian reiser fra Terminal South, mens du må ta tog opp til North, om flyet ditt går derfra. Det gjorde mitt fly.

    Det skal imidlertid nevnes at man med Hilton Gold får adgang til kantina. Det er et bittelite bøttekott, men det er fyllt til randen med vin og øl mellom kl 19-21. Og da er det da også ragnarok på stedet. Britene kan virkelig kunsten å hølje brennevin. Dævven, flaskene gikk ned på høykant og det var årntlig rai-rai.

    Rommet, som var fresht og fint (rom 7348)

    [​IMG]

    Tro det eller ei, men ramme hadde de også. Dette var da i den nye delen, så det føltes virkelig friskt og fint.

    [​IMG]

    Det viktigste av det hele - minibar:

    [​IMG]
    (Bildet er tatt før velferdsoffiseren hadde begynt å raide.


    Men min jobb var altså å komme meg til syden, og som de fleste nå har gjettet så gikk ikke turen med Monarch, Ryanair eller Norwegian. Det gikk så klart med BA.

    Det er jaggu ikke mange måter man kan fly i business class direkte til Tenerife Sur (charterflyplassen). Men da jeg ved en tilfeldighet oppdaget at BA flyr med Club Europe direkte fra Gatwick til TFS var jeg ikke vond å be. Dyrt var det heller ikke, selv om jeg må innrømme at jeg ikke husker hvor billig.

    At det var populært var også helt klart for Club Kabinen var stupfull. Det var 8 rader Club, og bare ett ledig sete (gjett hvor).

    Så det var bare å komme seg opp om morran. Ta toget opp til Terminal North og sjekke tasse opp til BA - kantina. Der hadde de litt dårlige nyheter.

    - "Oh.. sorry sir. We have a seat change"
    - "Oh, shoot"
    - "Oh, shoot indeed.... Now let me see.... Ok... There is a change of aircraft. We have moved you from 1F to 7F. But we have also blocked 7D and of course 7E for you."
    "Oh, not so shoot, after all"


    Det er ikke like fett med rad 7 som rad 1, men med hele 3-seteren så er de raskt tilgitt og jeg kan gyve løs på yoghurten de har.

    [​IMG]
    Fnate gikk for brus og en kake med sjokoladefyll. Den kunne han åpne og sleike ut sjokoladen fra. Han syntes det er pussig at de gjør det så vanskelig, men det er sikkert dette som er Britisk humor. Det enkleste hadde så klart vært å kaste kakene og bare servere sjokoladen.

    Men Fnate dømmer ingen. Alle har sine ting.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Mere mere mere mere mere
     
    Fnate liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det dags for å fly. Det var bussgate, men det var egentlig bare fint. Jeg visste at jeg skulle til selveste Syden, og da var det bare deilig å vase rundt i snøværet litt først.

    [​IMG]

    Flight: BA*** (husser itte)
    Rute: LGW-TFS
    Flytype: Airbus A320
    Sete: 7F
    Klasse: Club Europe
    Individ: G-GATK (noterte det, siden flyet var så merkelig)

    Årsaken til at jeg ble pælmet ut av 1F åpenbarte seg nokså raskt. 1F fantes nemlig ikke. Rad 1 var bare A-C, og hadde ikke engang galleyvegg foran seg. Har aldri sett en slik BA balje før, men de som satt på rad 1 satt skikkelig på utstilling. Og flyet må ha vært et helsike å jobbe i for crew, for de hadde jammen ikke mye tomleplass. Spesielt ikke med tanke på hvor lang flighten var.

    [​IMG]
    En forskjell fra kortere Club Europe ruter var imidlertid pledd og puter. Det var egentlig rimelig nais.

    [​IMG]
    Elefanten rigget seg raskt til i 7D med sitt kit, og var ikke til å rikke etterpå.

    [​IMG]

    Rett etter take-off kom de gang med drikkeservering. Jeg skulle kjøre etter landing, så det ble kun sprudlevann på meg.

    [​IMG]
    Så varte og rakk det... Altså, det kom mer drikke. Men jeg var grisesulten. Hadde ikke spist skikkelig middag kvelden før, og hadde bare hatt yoghurt til frokost. Som regel kjøres det jo på med servering straks etter take-off så crewet kan hvile.

    Hos BA - niks.

    Det gikk nesten 2 timer med vann og nøtter da jeg måtte spørre om det kom mat.

    - "It´s 11:30, sir. Very few people have lunch at 11:30"


    Jeg var vel ikke helt enig, men måtte jo la det gå. Så jeg satte meg til med boka mi og tittet på snøkledde fjell mens jeg ventet. Turte ikke sovne i tilfelle jeg gikk glipp av noe mat.

    Rundt meg viste Britene på nytt hvor gode de var til å drikke. Champagne ville de ikke ha. Ikke før de hadde drukket huset tomt for all annen vin. Da gikk de over til Champis. Jeg tror ikke jeg tuller om jeg sier at hver eneste pax i Club (foruten meg) hadde 5 flaske vin. I snitt. Noen hadde betydelig fler. Det er MYE - etter Norsk standard.

    [​IMG]
    Kl 12:30 kom derimot maten, og den var dødsgod. Jeg valgte Thai Beef Curry.

    [​IMG]

    Denne retten hentet virkelig tilbake gode gamle BA som serverer mat som ser helt krise ut, men som smaker fortreffelig. Det er også mye større porsjoner enn på de kortere rutene.

    Jeg gaflet i meg alt unntatt kaka. Den tok nemlig velferdsoffiseren.

    [​IMG]

    I følge hans egen fornøyde rap var den stålgod.

    Nå var det plutselig ikke lenge til landing heller. Vi kunne se El Teide og toppen av La Gomera over skydekket, der vi krysset rundt sørspissen av Tenerife og inn mot Tenerife Sur.

    Følelsen var faktisk litt merkelig. Altså, jeg flyr BA 60-70 ganger i året. Nesten alltid i Club, og jeg skal nesten alltid på jobb. Det føltes ihvertfall helt uvirkelig å lande akkurat på Tenerife etter denne flighten.

    Men det var verd hver bidige krone altså. Fytti katta. Beste bruk av kroner på lenge, vil jeg si.

    Fortsettelse følger HELT PLUTSELIG.
     
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Steike bra, fint du sparte fortsettelsen til lørdag, for det er bare megakoselig å sitte i godstolen med fyr i ovnen og øl i glasset iført Asiana Pysjamas mens jeg leser din trip report :)
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kongebra. Var det rødbeter i curryen?
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Konge. @KristianSk , jeg tror du har drømt om disse rødbetene. 11 intra Europe i Club siden november og jeg har ikke sett snurten av hverken sur agurk eller rødbeter
     
    KristianSk liker dette
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig dette står på iPaden under mitt navn - Viktig sølvkunde, elsker agurk og rødbeter.
     
    Travellingalf, Islending and tommy777 like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tipset dem om det. Gjør det noe?
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Playa de Las Americas... What can I say?

    Det er ikke så mange med stresskoffert som lander her. Virkelig ikke. Men man får liksom umiddelbart lave skuldre. Før syntes jeg det var drøyt cheesy og jeg kokketerte med "at jeg drar da ikke til syden. Jeg drar og strigler lamaer med de lokale i Peru". Det er jo sånt man sier for å sette seg selv litt over dem som drar på pakketur. Men så en gang i 2008, mens jeg var blakk som ei kjerkerotte, sa moderen - "her... her har du 5000,- kroner. Så får du til pokker komme ned og besøke oss på Tenerife".

    Jeg booket tur/retur med Norwegian og sov på sofaen i hotellrommet til moderen og fyren hennes. Det var pledd og sofapute som gjaldt om natta, og 3-retters til 13,90 hos Alice som gjaldt om kvelden. Det var en av de beste feriene noensinne.

    Det hører med at mange av livets beste opplevelser har kommet når jeg har vært dritblakk og ikke visst om veien førte videre nedover. Men det er en annen historie.

    Siden har jeg gjort det hvert år. Men jeg har strukket antall dager litt, og da er det greit å bo i eget rom. Økonomien har også bedret seg litt, så da har man også testet mange ulike bosteder.

    Anyway... Det jeg prøver å si er at Play de Las Americas er skikkelig kos.

    Unntaket er bilutleiesjappa.

    [​IMG]

    Når jeg kom var det 5 leietakere foran meg i køen. Det var to ordremottakere. Alle hadde pre-paid vouchers. Det tok 20 minutter per pers. Hvordan i himmelens navn er det mulig?????

    - "Yeeeezzzz.... is this your first time in Ezpania"
    - "no"
    - "I zeeee jo have some insurans. Do jo want folk insurans?"
    - "Oh, please..."


    De fleste foran meg hadde vært med på denne "syden-giggen" før og var bra sure. Vi bak holdt på å eksplodere for det tok jo evig og alltid. Kunne de ikke bare spurt - "vil du ha 900 Euro eller 0 Euro i egenandel? Det koster 13 Euro per dag." - Så enkelt. Men neeeeeeida.

    Jeg holdt på å få hjerteinfarkt der jeg stod før jeg oppdaget han som hjalp meg midlertidig. Jeg vet ikke hvor mange som har sett Selskapsreisen. Men der er det en sinna Svensk forretningsmann med høyt blodtrykk. "Han" var foran meg i køen. Du ser han på bildet. Måne, skjerf og sort genser.

    Ha ha, han var så innmari sint. Og han holdt på å gå fullstendig av hengslene av spørsmålene til leiebilfolkene. Selv holdt jeg på å kveles av innestengt latter.

    Men irritasjonen hadde allikevel fått meg til å blankt avvise den ekstra forsikringen. Jeg har den jo i AmEx Plat. Tror jeg. Kanskje. Balle. Jeg er egentlig litt usikker....

    Fikk omsider hentet bilen. Det skulle være en C4 men, "my friend is out giving it a wash", og 20 minutter med det så eksploderte jeg og sa at de bare fikk hoste opp en bil med det forbanna samme. Da fant de en Golf. Det var det jeg egentlig hadde leid og de hadde flere stående, de ville bare ikke levere dem ut. Grrrrrr.

    Man tenker at det neppe er tilfeldig at det er de sydlige landene som har mest krise. Men det er så klart litt politisk ukorrekt å si. Heldigvis er jeg ikke i Sverige.

    Kjørte avgårde og de første to nettene skulle tilbringes på Villa Cortes i Playa de Las Americas. Det blogget jeg om ifjor også, da jeg var på rundttur i Europa. Kort fortalt er det et innmari bra hotell som er inspirert av Mexico. Det er en oase i byen, for å si det mildt. Når du går inn i hotellet er det som om "Syden" forsvinner bak deg. Så kan du kose deg og slappe av før du går tilbake til "Syden" igjen.

    Her er litt bilder.

    Sengen (det ser spartansk ut på bilder, men det er veldig veldig bra):
    [​IMG]
    Så har de jo verdens kuleste badekar / dusj. Det ser ut som et lite jomfrubur

    [​IMG]
    Også har de en fin sittegruppe. De leverer også alltid litt velkomstgave med frukt og drikke. Det er også alltid en ansatt som følger deg til rommet og viser deg rundt. Det ER et skikkelig bra hotell, faktisk. Og... du kan booke det igjennom Vingreiser.

    [​IMG]
    Feiende flott kunst hadde de også på veggen, og jeg kunne ikke dy meg for å spørre noen der hjemme om det var nettopp de som hadde sittet modell. Det fallt bare i sånn nogenlunde god jord.

    Strålende veranda fikk jeg også. Jeg foretrekker den jeg fikk i fjor, med utsikt mot hagen og palmer. Men denne var heller ikke ueffen:

    [​IMG]
    Man så havet i alle retninger...

    [​IMG]
    Morra mi elsket denne utsikten. Man ser tross alt til deres hotell og alt livet. Men selv så foretrekker jeg faktisk å bare stirre i en busk. Det er mulig det gjør meg til en sprø fyr, men det kan jeg leve med.

    To netter hadde vi her - med krise internett(!!!!) - før turen skulle gå videre og vi skulle oppdage nye horisonter.

    Først:
    Oppdage at bilen var stribulket i garasjen til Villa Cortes. De nektet så klart. Hendig uhell, bare så kjipt at dette var den ene gangen jeg sa nei til ekstraforsikringen. Men drit å dra - sånt skjer

    Deretter:
    Kjøretur opp til Villaflores, som er en fin liten by oppi fjellene og en tur rundt kanten av El Teide.

    Til slutt:

    [​IMG]

    Jeg oppdaget dette først da jeg satt og leste et in-flight magasin i USA. Så tenkte jeg "WTF?????? På Tenerife?????"


    Så måtte man jo bare booke da. Men mer om det ganz plötzlich.
     
    ina_s, EB, Islending and 7 others like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Good times til Tacoen. Det Ritz hotellet trenger vi en test på, please
     
    Fnate liker dette
  12. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Spania har ikke forandret seg siden jeg sluttet å reise dit i 2005 ser jeg, tror jeg har brukt lengre tid på å vente i slik kø, enn på å fly dit...:eek:
     
    Fnate liker dette
  13. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Du har det! :)
     
    Fnate liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ah... smud. Da må jeg bare se til at jeg får noe kvitteringsverk. Takk
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer vaffal i neste posten her. Det er mycket, mycket bra!!!
     
    EB liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    WARNING - litt oversæriøs post:

    Dette er nesten en hotelltest, men så klart ikke helt.

    Neste stopp var altså Ritz Carlton Abama. Vi hadde bare to netter der, ettersom jeg ikke hadde tid til mer. Men ærlig talt, så hadde det også med å gjøre at det kostet det hvite ut av øya. Selv med en skikkelig god rate. Jeg ville nemlig ha balkong og havutsikt til meg og opphavet. Og skulle du noen gang vurdere å bo her, så er det dette du må gå for. Ellers blir du dødsskuffet.

    Moderen og Fungerende (hennes utkårede ridder) hadde ofte tatt bussen bortover her, på veg mot Los Gigantes. De hadde alltid lagt merke til at det var et digert rødt kompleks sånn ca midtveis. Men det er så diskret, og ikke spesielt inviterende at de aldri fikk helt tak på hva det var. Men det er altså Ritz Carlton Abama.

    Det er enormt stort! Det ligger I ei skråning og minner på mange måter om Four Seasons Koh Samui.

    Hadde jeg hatt minst en dag til, så skulle jeg skrevet en sånn proff omtale. Men det hadde jeg ikke. Så da blir det som det blir.

    Velkomsten var akkurat sånn jeg håpet. En blid fyr tok nøkkelen til bilen og lempet ut bagasjen vår. Valet parking var gratis, og det gjaldt også for min nybulkede golf. En dame tok over og fulgte oss til resepsjonen, der nok en fyr tok over og sjekket oss inn. Allerede nå tror jeg opphavet likte seg. Jeg likte meg ihvertfall. Det er en skikkelig classy lobby.

    Dette var en hel verden unna Play de Las Americas. Det føltes som et annet kontinent.

    De brukte god tid på å sette oss inn i kart og forklarte grundig hvor alle ting var. Det var nemlig en rimelig stor hovedbygning

    De fikset oss rom ved siden av hverandre med dør i mellom, så det ble en grei liten leilighet I 7 etasje. 2 fyrer tok over og fulgte oss dit, for å vise vei og sette oss inn i alle fasilitetene. Det var også en dame der som overinspiserte at alt var som det skulle. Rett og slett rimelig imponerende.

    Det var imponerende på en måte som gikk igjen. Jeg har ikke “råkkestjerne status” hos disse gutta, sånn som vi har litt hos FS. Men alle husket hvem man var. De kommenterte og spurte hvordan foreldrene mine likte seg. Folkene I resturanten kommenterte at “oj, dette er jo siste kvelden deres…”. Sånne ting som det er sykt bra. Ihvertfall i mine ører.


    Ved utsjekk stod jeg opp tidlig for å rydde finansene i stillhet, og selv resepsjonspersonalet husket alt. Alt som var pre organisert og de kjente meg igjen. Jeg kan egentlig bare huske FS i Thailand og Bora Bora som har hatt et lignende nivå av service og interesse I å levere et Supreme produkt. I Europeisk sammenheng er dette helt enestående.

    Men vi fikk altså rommene våre. De var freshe og fine:

    [​IMG]

    Med en fin sofa:

    [​IMG]

    Og en ganske utmerket seng:

    [​IMG]

    En enda mer utmerket veranda. Moderen hadde også solsenger foran der:

    [​IMG]

    Og en f***kings fab’ utsikt.

    [​IMG]

    Jeg hadde på forhånd bedt dem sette frem litt Cava og Spansk ost&skinke på moderens rom. Alt det var i orden. Det som var mest I orden var allikevel at det endte med å bli “with our compliments”. Det ble ikke charget, det var bare en lapp på bordet som understreket nettopp det.

    Vel inne på mitt eget rom hadde de satt frem en glimrende flaske rødvin. Også den med samme lapp: “with our compliments”.

    Jeg har aldri vært med på noe lignende. Altså, FS har hostet opp samme stunt, men der bruker jeg jo en god del penger. Her… Nah… Bor på Ibrahim priser litt rundt I USA. Men ikke mye…


    Det er en stor hovedbygning, der de fleste rommene befinner seg. Deretter er det fire rader med villaer. Disse koster en god del mer penger, og det var litt forvirrende i bookingen, hvordan rom de har. Jeg hadde lett booket en villa, men jeg ville jo vite at vi hadde nok soverom og havutsikt. Det var ikke umiddelbart lett å se på bookingsidene. Men det ser ut som om alle villaene har balkong og havutsikt.

    Desverre var været litt ymse, men vi fikk nå ruslet litt rundt. Det er veldig flotte og velholdte områder. Man kan få låne golfbil eller kjøre “Tomas-toget” som går hver halvtime. Det er en diger golfbane og tennisanlegg som vi ikke var på.

    Utsikt fra Lobbyen:

    [​IMG]

    Utsikt fra lobbyen (del 2):

    [​IMG]

    Veien nedover mot klippen og forbi alle villaene:


    [​IMG]

    Det var mange områder med pool. Den flotteste var en infinity pool som var reservert voksne. Den var helt nede ved klippene. Der har de også en ganske fenomenal fiskerestaurant som heter El Mirador – med oversikt ut mot havet. Vi tenkte å spise der, men EUR57 for kokt torsk… really?

    [​IMG]

    Det hører også med en privat strand til hotellet. En utrolig flott liten strand, betjent av Tomas-tog, golf cart og heis. Heisen var desverre defekt denne dagen og været var dårlig så det ble ikke noe strandferie. Neste gang derimot…

    Elefanten ser drømmende mot stranda og isbaren der nede:


    [​IMG]

    Det var rett og slett et strålende hotel, og jeg veit at dette ble et litt sånt oversæriøst innlegg, men jeg ble bare så sinnsykt imponert over hele pakken.

    En ekstra ting må nevnes, nevnes – nemlig maten. Frokost var gratis, og det var buffet-style. En diger buffet med alle slag, inkl Cava. Helt konge. Til middag var det 6 restauranter å velge mellom:

    - Japansk med 1 Michelin stjerne
    - Continental med 2 Michelin stjerner
    - Spansk fiskerestaurant
    - Spansk tapas
    - Argentisk biffrestaurant
    - Italiensk restaurant.

    Vi prøvde de to siste. Det måtte reserveres bord på forhånd for å få plass, men spesielt den Italienske er en topp 10-20 for måltid jeg har hatt I hele mitt liv. Det var fenomenalt bra. De Michelin sjappene var sikkert enda mye bedre, men jeg er jo ikke noen stor fan av sånn jålemat uansett.

    Men etter kun to netter tok det altså slutt. Det er bare å etse inn bildet av Cavaen, modern, Fnate&gutta og verandaen frem til neste gang.

    [​IMG]

    Det var kort sagt terningkast 6.

    Om jeg skal ha en eneste ting å utsette, og det skal man jo gjerne, så er det at noe av mat&drikke var drøyt dyrt. Over 50 Euro for 2 GT og 1 long drink er bra i overkant. 57 Euro for en hovedrett I fiskesjappa (uten stjerner) er også bra mye. Men vi hadde en rate som gav 75Euro I resort credit per rom, per dag, så det ble ikke så galt.

    Men matregningen for 3 personer som ikke gikk bananas i 2 dager kom altså på 496Euro. Det er ganske mye for 2 middager, 1 lunch og et par øl i sportsbaren. Så kom heldigvis 300 Euro i resort credit og reddet dagen.

    Meeeen... Alt i alt er det en plass der jeg bare venter på å reise tilbake.

    Og oppholdets beste historie:

    Fungerende trodde han skulle bøffe en håndfull nøtter fra et "nøttefat" han fant i restaurangen. Han fyllte neven og stappet i munnen (folk som heier på Lørenskog Ishockey etc...). Men var det nøtter?

    Han ble raskt sprutrød i ansiktet... Tårene trillet... Men kall' svelget som en helt.

    "F@@@@@@@@@n... for noen j@@@@@vla nøtter..."


    En rask sjekk viste at han hadde grepet en full neve rå hvitløksfedd. Det luktet hoggorm av kall' resten av dagen så han gjør neppe det igjen.

    Men reisen fortsetter. Først til London. Så en natt på Sofitel Gatwick. Deretter til Amsterdam og Hilton Airport Hotel, før det bærer hjem meg sjølveste SAS GO
     
    Robert H, SASDC8, Henning and 12 others like this.
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Outstanding. Ser veldig fristende ut.
     
    Fnate liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate liker dette
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Solide saker, Fnate! Nesten så det frister med en tur til dette forgjettede landet, Syden.
     
    Fnate liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    tommy777 liker dette

Del denne siden