En rask helgetur til gode gamle HKG - førstereis AF etter vi ble familie

Tråd i 'Reisebrev' startet av Shyneno, 02. okt 2024 kl 21:15.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    1,530
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte fly hjem svigermor som ikke snakker verken engelsk eller norsk. fikk med meg tradisjonelt kinesisk bryllup lørdagen. førstereis med AF etter vi ble med i skyteam.

    Reise på Torsdag ettermiddag og kom hjem Mandag morgen.

    OSL - CDG med Amelia, dette var jo ganske triste greier - jeg burde sjekket setekart osv bedre for vi havnet uten vindu, trangt og gammelt fly - prøver å unngå amelia neste gang

    4-5 timer i AF lounge CDG på terminal 2E, helt grei mat - ekstremt med folk - måtte gå lenge rundt før man fant en plass, bra dusjer og greit sted og slappe av - MEN, jesus christ det er nede i en kjeller og depressing af

    CDG - HKG A350 fløy økonomi, enda en gang hadde jeg ikke sjekket noe setekart og endte opp uten vindu. får huske å sjekke neste gang. føltes trangere enn SAS A350. Setet foran meg var veldig slappt så det hang 5-10cm lenger bakover enn de andre setene så det var nesten umulig å reise seg opp osv. Ble ganske katastrofe.

    Fredagskvelden gikk til hotpot (som jeg aldri får nok av)

    Lørdagen ble det kinesisk bryllup som var overraskende artig

    Søndagen ble det hotpot igjen før jeg tok turen til flyplassen. Skyteam har jo ingen lounge i HKG så AF/KLM har avtale med Qantas loungen. Jeg var her for noen år tilbake og var egentlig ikke imponert men det er faktisk en av de bedre biz lounger jeg har vært i. Jeg ble sittende her 5 timer. Bra dusjfasiliteter, masse plass og de hadde buffetmat som var helt grei, men de hadde også made to order mat på egen meny som var veldig god - jeg ble rett og slett imponert

    HKG - CDG premium økonomi, tilsvarende SAS Plus pretty much.Turbulens hele veien men ellers var det bra. Ble gjenkjent og hilst på av flere crewmedlemmer som husket meg fra turen over, det var veldig hyggelig og var vel mer enn det jeg har fått hos SAS på flere år som diamant. Måtte betale 700kr for å reservere sete i premium økonomi som EBG, krise men det måtte jo til når de har 4 seter i midten i plus.

    4 timer i AH lounge CDG på terminal 2F, enda en bra lounge og her var jo maten veldig god. Bra med dusjer men det ble lang kø. Du kan også få gratis ansiktsmassasje i hjørnet ved Clarins et eller annet.
    Helt klart en bra biz lounge. masse bakevarer.

    CDG - OSL enda et Amelia, men oppgraderte til biz for 1000kr. fikk en hel seterad for meg selv og lå sideveis og sov. worth

    Tanker til slutt:
    Jeg var veldig negativ til CDG (fordi jeg alltid har landet på T1 før?) men så lenge du bare transferer innen T2 så gikk det helt fint. Er det fortsatt sånn at SAS/Norwegian flyr til T1 så man må ta tog og full pakke?

    Hvis noen har lest alt dette uten bilder så tar jeg av meg hatten - skal prøve å få lagt til bilder snart.
     
    Upsaker, Wiolenze, themichael and 3 others like this.
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    1,530
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant nok har jeg bare fått poeng for siste leg som jeg oppgraderte.. flere som sliter med å få poeng fra skyteam flights ?
     

Del denne siden