Endelig er det lille-juleaften....

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av peterfox, 23. des 2014.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, Lille-juleaften starter med barn på 8år som ikke får sove.
    Forventningene er så utrolige høye.
    Jeg hadde bestetmt at jeg ikke skulle på "shopping" i morgen, men har vi glemt noe? Hva har vi glemt??
    Har handlet mat og børst for 5K siste 4 dagene. Har sikkert mat for egentlig 3 uker.
    Men her drikkes Hamar Julebrus som saft, og en six-pack går unna på formiddagen.

    Har ellers hatt øvre Romerikets største "Ribbe-milage-run". Ribbe med kjøtt synes jeg er et must. Var innom 14 dagligvare butikker før jeg fant "brukbar" ribbe.

    Ellers var det mye tull med innenriks-turene i går, endte kun med 3-lags @ EB 1250 pr.tur

    Dagen som er allerede 65 minutter gammel er det planer om litt valuta spekulasjon, deretter jobbe med svine-skrotten og finne frem Rimowa parken, pakke bade-bukser-samt vente på 1.st dag og QRs avgang til DOH.

    Sov godt.
     
    no-backpacker and Henning like this.
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke med dere, men jeg synes hvertfall det nye produktet "Buisniss Clas" i A350 ser fint ut.
    Screen Shot 2014-12-23 at 01.34.37.png
     
    Last edited: 23. des 2014
  3. exdxb

    exdxb Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Her nede i Sandkassa blir det litt Ribbe paa lille juleaften, Juleaften tilbringes i kirken fra kl 14 foer man spiser kalkunene og reiser til flyplassen.
    Vi stikker med Emirates til Perth ( Western territory i Australia ) paa kvelden. For at avbrekk og litt mer varme enn det vi har i Dubai akkurat naa. Ser frem til 10.5 timer i B777 300ER. Blir egenltig aldri lei den maskinen selv om jeg Elsker 2 etasje paa A380en vaar. God jul og godt nytt aar til all paa Bonusfeber.
     
    tommy777, Darkcho and Herlov like this.
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Lille julaften = hjemmekontor. Dvs legge pinnekjøttet i vann, sjekke over forsyninger etc. Fant en flaske Gilde juleakevitt 2013 i kjelleren som jeg ikke visste jeg hadde… går ikke så mye akke her som dere skjønner. Men er denne drikkanes i 2014? Jeg får vel driste meg til å være prøvekanin i kveld da det blir lutefisk dagen før dagen.

    Ikke en mail i sikte foreløpig, så dagen blir nok behagelig.. tror jeg setter på litt julemusikk her til kaffen, han en fin dag!
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra London... Akkurat sjekket inn i sete 5C på morgendagens BA762. Det blir kokos til julegavene om noen av dere skulle finne på å bestille en biz billett på nevnte flight, og det er det vel ikke verdt? ;)

    Cheerio, Miss Sophie!

    - Sir Toby
     
    Last edited: 23. des 2014
    Fnate liker dette
  6. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Gjemmekontor på Tjörn idag. Beviljar lite ledigheter till mina hårt arbetande flygande kollegor. Stormen viner utanför fönstret men på något sätt är det ändå julstämning. Ha en flott dag före dagen!
     
  7. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Bergen.
    Mon tro om vi har like dårlig bakekarma i dag? Hrmf...
    Er glad vi skal i besøk både på julaften og første og drar til London andre. Etter det har jeg ikke en eneste flybillett og bare det kan gi litt uro i kroppen for enhver.. :)
    Ha en fin jul (jeg NEKTER å ønske dere en herlig, nydelig eller vakker jul... pjuk... :) )!

    Xxx.
     
    Fnate liker dette
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Fredrikstad!

    Juleferien har nå startet og utrolig nok klarte jeg å holde senga fram til nesten 0830 ... Ikke verst første feriedag. I dag blir det litt utveksling av gaver og slikt, før det hele braker løs i morgen.

    God jul!
     
    Cecilie liker dette
  9. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Mårn fra Trondheim
    Siste jobbedag er stressende, da penger skal inn i kassa før 2015........årner seg tilslutt men..... "Oh the stress..."
    Blir særdeles rolig kveld -skal bare ligge på soffan å kope på idiotboksen å spise knask
    Ha en frøktele,trivele lille julaften :D :D :D
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Guten morgen fra Lillestrøm. Skal straks subbe meg innover mot kontoret, men først skal det handles litt stæsj.

    Har fått betalt bilen min i dag også, så da blir det nok å hente den på lørdag. Tror selgeren var bra klar for å få den med på året, for når jeg sa at det "bare blir stress for deg, så ta det over nyttår når jeg er tilbake fra Vegas", var det ikke måte på hvor lite stress det var. Så da får jeg tydeligvis bil på lørdag og kan kjøre rundt omkring.

    Ha en fin dag. Evt strålende dag, hvis dere er av den ekstremt positive sorten.
     
    Kugalskap liker dette
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    GJE MÆ STYYYYYYYRKE!

    Jeg tror faktisk Jesus mente at ekte julestemning er når stakkarne skal bedrive varetelling på slutten av året.
    Don't blame him..... - dette er jo grisegøy. (Er det kosher å si det?)

    Nei egentlig, så har jeg mistet helt livsgnisten i løpet av 3 morgentimer.
     
    SASDC8, Herlov and tommy777 like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    I dag skal det vaskes, paninkhandles gaver, handle mat, rydde og kjøpe pluss pynte juletre. Jeg har regnet meg frem til at dette ikke går opp, men har ikke sagt noe til sjefen enda. Det tør jeg ikke :)
    Oppi dette skal jeg passe på to barn som har bestemt at det å gulpe på pappa er kjempegøy. Så god jul'a folkens
     
    tommy777 liker dette
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    God Lille Julaften!
    I går kveld fikk jeg kokt rødkålen. Og siden jeg allikevel måtte åpne en flaske portvin å ha i så fikk jeg meg et glass selv også.
    Men nå har jeg fått sovet godt og er klar for dagens stress og mas. Har heldigvis fri fra jobb, for det er litt som han over her. Blir litt panikkhandling i siste liten. For ikke å snakke om å klø seg i hodet og tenke på hva man nå har glemt.

    I ettermiddag begynner etegildet. Det blir kald julemat hos broder'n. Så går det slag i slag.

    Og til de av dere som er på vei hjem til Jul, gir jeg dere denne nydelige sangen på veien:

     
    tommy777 liker dette
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    God lillejulaften!

    Husk å sjekke dagens luke i Bonusfebers julekalender ;)
     
    Kugalskap, tommy777 and AndersB like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Viss flaska ikke er åpnet så holder den seg i flere år. Og er den åpnet så går det sikkert ned likevel ;)

    Det er dagen før dagen her ute i Olja også, selv om det kanskje ikke merkes så mye. Har akkurat hatt noen timer på boredekk og skal vel klare å fylle resten av dagen med noe "fornuftig" også. Det skal i alle fall ikke stå på søtsaker og god mat her ute nå... Ha en fin-fin dagen før dagen folkens!
    I går ble også pepperkake-riggen ferdigpyntet ->
    Gua.jpg
     
    tommy777, view, Fnate and 1 other person like this.
  16. VC-10

    VC-10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    I flg. Adresseavisen i dag er det en kar som har funnet et par uåpnede aquavitt-flasker etter bestefaren sin. Disse skal etter sigende være fra ca. 1870 og drekkandes - så det burde ikke være noen fare ;)
     
    view liker dette
  17. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Yes. Årets nest siste kontordag er straks over. Skal bare klemme inn 4 timer i morgen, så er det juleferie :)

    Årgangsakevitt er null problem, og kan i tilfeller smake bedre et år etter tenkt konsumering :)

    Ha en flott kveld!
     
    view liker dette
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra Bergen hvor dagen har vert rolig og bra. Har vert en liten tur på Vestkanten storsenter å ikke kjøpt annet enn kaffe. Ganske avslappende og bare sitte der å se ut på alle som strever rundt i siste liten.
    En fredfull aften ønskes alle :)
     
  19. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    God lille julaften fra et kaldt og flott Tromsø! Skal "arbeide" en times tid for å skaffe plass til julematen. Så godt som kontroll over gaver etc.

    Har ikke enda fått beskjed om jeg har vunnet Rimowaen, men regner med at det er i boks. Kan man be om en 2-hjuling...? :)
     
  20. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    God lillejulaften, er på hytten på Geilo hvor julen skal tilbringes. Kan melde om gode forhold i skisporene :)
    Hva sier vel mer jul enn Taco til middag på lillejulaften ;-)
     

Del denne siden