Endelig mandag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OttoL, 14. des 2020.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    14 desember startet på denne måten for fire år siden fra BGO til OSL.
    upload_2020-12-14_8-36-12.png

Ha det kjekt :)

Calling, Earl, Arvid1410 and 14 others like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    I disse dager, skulle jeg ha kommet hjem fra Santiago etter 2 uker på 2 hjul i Argentina og Chile.

Det ble ikke slik.

I disse dager i fjor startet reisen som endte opp på en paradisisk Stillehavsøy og deretter ble en runde på New Zealand for så å komme gjennom Singapore og hjem akkurat i den tiden det virkelig begynte å ta av i Kina.

Man får glede seg over det man får til, og se fremover for å få med seg det neste.

Earl, Arvid1410, haifinn and 11 others like this.
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,506
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim!
    Her blir det en del kontoring, det er nesten tomt i lokalene, virker som folk ha begynt å ta juleferie allerede... vi fikk streng beskjed om å bruke opp flexitid og feriedager, så kan ha med det å gjøre - jeg velger å ikke høre på beskjeden og sparer mine timer/dager til neste år og håper jeg kan bruke de på tur :D

Ha en flott dag!

Earl, Arvid1410, haifinn and 9 others like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Måndag og kaldt. Sjølvsagt måtte brannalarmen gå. Frisk luft gjer godt, men jammen blir ein trøtt når ein kjem inn i varmen. Minstemann er blitt ein månad gammal og skrik og grin i veg. Får håpe det ikkje er kolikk. Søvn er blitt eit knappheitsgode. Heldigvis nærmar poengkontoen seg 6-siffra etter at den var nesten tom for tre månader sidan. No må eg hente meir kaffi.

5. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra hovedstaden. Været var slett ikke verst på min lille morgenspasertur, men yr melder om forverring utover dagen. I dag blir dagen brukt på budsjettmøter på teams. Det er dessverre hverken reisebudsjett eller budsjettert bonusinntjening som skal diskuteres så dagen blir nok langdryg. Har skjenket meg tredje kopp med kaffe nå og vet med meg selv at det er langt fra nok.

Ønsker alle en fin dag!

Earl, Arvid1410, haifinn and 10 others like this.
  6. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,633
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra den Arktiske hovedstaden!
    Her er det mørkt og mildvær samt er det bare 2 dager og 4 timer til min neste flytur som skal gå sørover til mor på juleferie. Flyvning nr. 30 mot EBG blir det.

Ellers idag blir det ikke så veldig mye å foreta seg. Det skal sendes en pakke til min bestemor som tilbringer denne julen nede i Tyrkia. Min daglig samtale med Bestefar skal også finne sted. Så skal det kjøpes inn litt julegaver til folk jeg ikke har fått kjøpt til enda. Kameraten min her i Tromsø fikk julegaven sin under guttas julebord på fredag: upload_2020-12-14_9-32-31.png
    Han var fornøyd med den hehe. Han fikk testa den igår.

Så ha en trivelig mandag alle sammen

Earl, Arvid1410, haifinn and 10 others like this.
  7. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,597
    Bonuspoeng:
    183
    Mandag og nok en uke med hjemmekontor. Så enormt lei nå altså.

Er vel bare å innse at det ikke blir noe mer utenriksfart i 2020.

Ha en strålende uke folkens

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra en rolig jobb morgen.

Tvungen avspasering for å få ned timene i «banken» er plutselig blitt overtid istedenfor. Like greit når fridager ikke er reisedager.

#covidkrise :)

Earl, Kristian, Arvid1410 and 10 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Første etappe gjennomført, Fagernes og snøvær. Kjørte forbi Små Vesen og @ValdresBjarne borte i veien her, hadde det ikke vært meldt drittvær over fjellet så skulle vi svingt nedom .. trøsten er at vi kjøpte øl i Hønebyen .. snart Filefjell
    B4D80507-AE94-4ABA-9585-47B1B4B617A2.jpeg

Calling, Earl, Kristian and 11 others like this.
  10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Urk - en dag til med hjemmekontor. Grått og overskyet, Yrs værradar indikerer at nedbøren snart rekker frem. Sannsynligheten for en flytur før nyttår er på linje med å vinne jackpot i Vikinglotto og Eurojackpot alene og i samme uke. Hadde vært fint, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter på flyturen...:p

Earl, Kristian, Arvid1410 and 7 others like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag fra landet.
    Det regner, og den lille snøen vi hadde renner bort. Slipper i alle fall å måke. :rolleyes:

Fortsatt hjemmekontor, men denne uken skal jeg faktisk på bortekontoret flere ganger. Det blir stas å komme seg litt ut! (Det skal stadig mindre til for at noe skal beskrives som stas..)

I 2012 var jeg en tur på DKR for å fly med dette flyet:
    IMG_1570 – Kopi.JPG
    I 2012 skulle DSS åpnet, som erstatning for DKR. Men de hadde visst vært på studietur i Berlin for å lære seg flyplassbygging av tyskerne, så den åpnet ikke før i 2017. Byggingen av DSS startet i 2007, og skulle ta 30 måneder.

Om en uke snur sola! 21. desember kl 16.59, for å være nøyaktig.

Nyt mandagen!

Upsaker, Earl, Kristian and 9 others like this.
  12. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Idag skal siste vask av kjøkken før jul gjennomføres til 20 i stil, deretter må man smake litt på varene fra øl-kalenderen.

Ha ein kjekke mandag :):):)

Earl, Kristian, Arvid1410 and 6 others like this.
  13. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    God lunsj fra kontoret. Gjorde unna siste julehandel i helga, så da blir det forhåpentligvis litt ekstra SAS MC poeng. Det er jo bonusbilletter som gjelder i disse usikre tider. Så ille er det at det tydeligvis er akkurat 14 måneder siden jeg sist satt på et SAS-fly. Jaggu meg bra de utvider status igjen...

Earl, Kristian, Avixlo and 6 others like this.
  14. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,493
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Grenland. Ferdig med 17 dager langfri. Begynner å jobbe igjen i natt. Skiftplanen sier jeg kan feire julaften hjemme og nyttårsaften på fest. Så da er det greit å begynne på igjen. Kan bli for mye fritid og:p
    FB_IMG_1601366488077.jpg

OyvindN, EndreD, Upsaker and 8 others like this.
  15. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God dag fra Haugesund,

Som andre nevner; drittlei dette hjemmekontoret mitt. Siden det for tiden er mørkt ute når jobbdagen påbegynnes (og når den avsluttes) så innførte jeg en ny rutine for noen uker siden; levende talglys tennes hver morgen, gjør det litt koselig i heimen og i tillegg så lukter det godt (duftlys).

Lurer på om jeg skal ta det et hakk til og tenne på røkelse :)

Ellers fant jeg ut rett før helgen at jeg visstnok er den eneste på avdelingen som skal være på jobb i romjulen.

Hvor helgen ble av aner jeg ikke, det gikk bare alltfor fort og plutselig var det mandag igjen.

Ja, også har jeg lysst til å fly, samme hvor.

Ha en fin dag.

OyvindN, Upsaker, Earl and 8 others like this.
  16. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Jessheim

Første og siste arbeidsdag denne uken for min del (på hjemmekontoret i alle fall).

Resten av uken skal tilbringes som kjøkkenbygger på "hytta" på Kolbotn. Der ble forøvrig helgen tilbragt også for å male. Nå er det elektriker og snekker som skal gjøre sitt med gulvvarme og parkettlegging (en parkett som forøvrig berget CT for i år) før jeg slipper til. Madammen ville sette bort kjøkkenmontering til snekkerne også, men da nedla jeg veto. For den prisen de skulle ha for å montere det kjøkkenet kan man jo finansiere en langhelg i New York o_O. Ettersom jeg likevel har for mange feriedager til overs for å overføre alt til neste år, blir det en liten snekkerferie i stedet. Det blir deilig med litt avveksling fra hverdagen.

Ha en strålende en!

OyvindN, EndreD, Earl and 6 others like this.
  17. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,876
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra storbyen (den eneste ;)). Siste, hele arbeidsuke og snart er dette merkelige året over. Har allerede startet å bekymre meg for hvordan jeg skal fly/tjene inn de siste 13k poengene jeg trenger for å holde liv i håpet om lifetime EBG. Jeg har riktig nok 6 måneder på å finne en løsning - sikkert flere her inne som har begynt å føle på presset :rolleyes:

Earl, Avixlo, Kristian and 4 others like this.
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er meg igjen dere. I dag er luke nr. 14.
    Der åpenbarer seg Aas juleøl og den utmerker seg på to områder.
    Så langt definitivt den som har vært mest skummende. Jeg er kanskje litt sær, jeg syns en god øl skal ha en markant skumtopp, pluss til Aas for det.
    Dessuten er den nok også den av de jeg har drukket så langt med minst brentsmak. Jeg er egentlig i favør av brentsmak, men det er så fin balanse i alt på denne ølen at det gjør ingenting. Det finnes utrolig nok de som ikke liker juleøl. Jeg våger påstanden om at dette er juleølen for dem, men den går fint til oss med hår på brystet og :)
    A9F7E1F0-C3A2-4550-BCC7-F1F2843C0FD1.jpeg

Spielhaug, Earl, OyvindN and 5 others like this.

Del denne siden