Endret EuroBonus-opptjening på Lufthansa innen Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bizflyer, 25. juli 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kom ved en inkurie til å se det jeg mener er en endring av opptjeningen hos Lufthansa innen Europa. Satt og vurderte det til en sak på forsiden, men så er jeg sannelig ikke sikker på om dette er nytt eller om det er lenge siden denne endringen skjedde?

    Fakta er at jeg mener bestemt at EuroBonus-opptjeningen var basert på miles flydd. Så når distansen fra Oslo til Frankfurt er 710 miles, ville den ved 100% opptjening gi 800 EuroBonus-poeng. Og fløy man Business Class med Lufthansa, fikk man 200%, dvs antall miles x 2 = 1 600 poeng.

    Til sammenligning gir SAS Plus på samme rute 1 500 eller 2 000 poeng alt etter hvor mye du har betalt for billetten.

    Nå ser det ut til at dette er endret. At man nå om man reiser Business Class med Lufthansa kun opptjener
    upload_2016-7-25_21-47-36.png
    Dvs for de som betaler laveste pris for Business Class, P-klasse får kun 750 EuroBonus-poeng i forhold til de 1 600 man tjente før. Nest billigste, Z gir 1250 poeng. Også det mindre enn før, og også mindre enn billigste SAS Plus.

    Er det bare meg som ikke har fulgt med i timen her, eller er dette nytt? Ev fra når?

    All hjelp mottas med takk.
     
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men jeg fløy LH i Premium Economy i mars i år OSL-FRA og da fikk jeg 1250 for Y (som ifølge tabellen).
     
    Last edited: 25. juli 2016
  3. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Ble endret fra og med juli i fjor. Var en tråd om det da. Før var det opptjening basert på miles flydd ja. Før var jo f.eks. S-klasse med Lufthansa gull verdt da den gav 100% opptjening, men nå er den fixed til 250 poeng. :/
     
    Bizflyer liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et spørsmål fra en uinnvidd:

    Er det Luftwaffe selv som bestemmer opptjeningen i Eurobonus-poeng for disse klassene og strekningene, eller er EB-uttelling lenket til Luftwaffes eget Miles & More-opplegg som en slags valuta, slik at EB-opptjening noenlunde følger M&M-opptjening og dermed endres hvis sistnevnte gjør det? Eller har også SAS en finger med i spillet her? Og hvorfor skulle, i alle tilfeller, Luftwaffe ha interesse av å gi såpass skral EB-uttelling for sine egne flights? Er det for å lokke kunder over til M&M?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vil si 99% sikkert ja.

    Dette skjedde som sagt i fjor sommer. Jeg hadde booket hele familien i klasse S og så frem til å "håve inn" noen tusen familiepoeng, endre opp med småtteri:/
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde for et år siden ja, gikk også på noen smeller på poengopptjening. SAS ville ikke ta i klagen med ildtang, blant it on ze germans.
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden