Har bestillt CT billetter til svigers i C med SQ CPH - SIN på utreise og TG SIN-BKK-CPH på retur i November. Om LH skulle løse ut noen billetter i F etter avreise, vil det være mulig og endre fra C til F? (Er klar over at jeg evnt må betale "full pris" på 40K ekstra poeng, men det er fortsatt god valuta for poengene)
"Endringer kan gjøre i bestillingen inntil 24 timer etter at bestillingen er gjennomført. Etter dette påløper det et endringsgebyr på kr 150." Ser ingen andre begrensninger enn det..
Fant ny rute på retur med ledige seter i C på SQ SIN-BKK F på TG BKK-MUC og C MUC-CPH. Ringte bookingen for CT for og dobbeltsjekke at setene var ledig hos dem hvilket de var for og så kjøpe de poengene jeg manglet. Ringte opp igjen for og booke. Traff på dame som bastant påstod at F billetter ikke kunne bookes på Amex CT. (Hadde en kollega som nylig fikk booket CT med utreise\retur til SIN så det er ingen tvil om at ikke alle agentene kjenner regelverket spesielt godt.) La på og ringte opp neste agent som endret returen. Fikk straks en mail fra SAS om at bestillingen var endret. Sjekket også online at alle flightene stemte. Men fikk ikke noen mail med endelig bekreftelse på nye avgifter og endringsgebyr. Sjekket online igjen og der var SQ flight på utreise og SQ på hjemreise forsvunnet. Ringte opp Amex CT igjen og det fant etter en stund ut at det var gjort noe feil i bestillingen min og setene ikke var blitt bekreftet. C på SQ fra CPH til SIN var nå ikke lengere tilgjengelig og agenten skulle se hva hun kunne gjøre. Hun spurte om X klasse var OK, hvilket jeg svarte klart og tydelig nei på. Hun skulle se hva hun kunne gjøre, fikk kreditt kort detaljer for og kunne rette opp ruten jeg ikke hadde og skulle sende mail om det ikke gikk med evnt alternativer. Fikk nylig en mail om at ruten var opprettet men med X klasse på CPH – SIN. Ser på expetflyer at det er ledige seter i Z klasse på SQ CPH-SIN men de ligger ikke ute som tilgjengelige på ANA. Noen som har noen erfaring med at de kan gå inn og ordne oppretting av ordinære rute utover tilgjengelige billettert i systemet når det ligger Z klasse ute? Dette er jo en åpenbar feil av agenten... Dette er svigers første tur utenfor Europa så SQ i C direkte CPH-SIN hadde jo være en grei start Som nå muligens må byttes ut til en annen melkerute... Hadde i Mai en booking med LH i C FRA-YVR som jeg skulle endre til F. Denne booking klarte også agenten nesten og miste både C og F billetten på ved en feil med det ordnet seg. Mulig jeg har hatt uflaks med endring av bonusbilletter ser ut til og kunne være høyrisiko.
Vet ikke helt hva du mener med Z-klasse? Z er laveste betalte businessklasse billettklassen og ikke mulig for booking med poeng. Businessklassen for booking med poeng er I. Min erfaring med de som booker SAS sine CTer i Talinn (eller hvor de nå sitter) er mye som din, måtte igjennom 3 agenter og en supervisor for å få booket F seter på TG.
Sorry, mente "I" klasse... (Vet ikke hvor Z`en kom fra... Ligger vel bare i minne fra reiseruten på div jobb reiser Uansett, pratet med SAS i dag som ikke kunne gjøre noe direkte, men de sa at CT kontoret evnt kunne kontakte SQ og spørre om og få tilbake setene\evnt tilgang på nye bonusseter.