Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  2. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er fordelene ved fast overføring på 50 vs 200 kroner?
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Du får poengene fortere. :)
    Du slipper å måtte vente på mer Trumf hvis du mangler poeng. Eller måtte overføre til 10 poeng.
     
    thecoldfish liker dette
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Tapte vel eigentleg 50 Eurobonuspoeng, sia eg allereie var under grensa for fast overføring.

    Grunnen til at eg testa var eigentleg at eg måtte vurdere verdien av ei overføring på nokre 1000 Trumfkroner frå ein annan, då utgjorde forskjellen på 10 og 13,88 plutseleg ein sopass mykje at det var greit å kunne ta vurderinga på eit kvalifisert grunnlag.
     
  5. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg hadde også ferdig satt oppp fra 27.03 og 320kr på kontoen som skulle overføres. Det stod som du sier at poengene var på vei, men ingenting skjedde.
    Jeg ringte de og de ba med stoppe den, overføre ned til under grensen og starte på nytt. Alle som satte dette opp før påske hadde ikke blitt registrert av systemet...
    Og forøvrig var min overføring for en times tid siden bare betalt med 10p/kr..
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    En kompis av meg kjøpte 6000 poeng i panikk for å vippe seg over 200.000 Poeng, siden han 2 april i fjor overførte 105.000 Poeng. Han ville ikke komme for sent til den datoen, så han greide det med å gjøre dette. Han ville ikke gamble på at han fikk godkjent poengene i tide for å få godkjent premiun nivå 4.
     
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
    rakk akkurat at få overført 558 trumf dollars som var kommet inn nå i dag til gammel kurs.
     
  8. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Rart at det er forskjell på dette. Jeg overførte for en time og to siden til ny kurs på 10p/kr..
     
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
    overførte ved 13 tiden, rett etter @holmen gjorde oppmerksom på det var mulig til gammel kurs
     
  10. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    NÅ ble min første "faste" overført til EB.
     
    indahla liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Får man ikke noen mail eller tilsvarende fra Trumf eller SAS når det er gjennomført en fast overføring? Min første på 750 EB ble utført idag.
     
  12. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk ikke noe. Måtte inn sjekke.
     
    Rgjertsen liker dette
  13. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk heller ikke noe. Men poengene på konto og fly premium oppdatert med en gang.
     
  14. sondre251

    sondre251 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Har satt opp fast overføring, og rundet 200kr (som er valgt sum) i dag. Har stått i flere timer at jeg har oppspart 200kr og at poengene vil bli overført ila en time. Snag i dag også?
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Venter på det samme
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    For 10 poeng pr krone hadde jeg ikke overført poengene til EBB. I stedet for å gjøre dette så ville jeg heller brukt trumfkronene til å betale for Qatar Biz i kroner enn å bruke poeng. Du vil også få tilbake Q-miles tilsvarende 3000 Kroner i verdi til senere bruk, som du kan bruke til å oppgradere til Første klasse på ett av strekkene mellom Doha og Bangkok :)



    Alternativt så hadde jeg brukt pengene til å cashe SQ Biz til Chiang Mai, og dradd inn masse EBB poeng den veien, sånn at jeg hadde hatt kortere vei for å beholde EBG.
    Hvis utgangspunktet i regnestykket er at du får 10 poeng pr krone, så vil verdien av poengene du får tilbake for flygingen fiktivt tilsvare 2328 kroner. I ytterste konsekvens så kan du trekke fra hva ca 2500 Kroner på grunn det at poengene er nok til å nå halvveis til Gullkortet. I ett slikt scenario så kan du regne 2325 + 2500 = 4825 kroner i indirekte rabatt på SQ Biz, derfor hadde verdien på 10 kroner poenget ikke vært bra nok til å overføre til eurobonus i det hele tatt.


     
    Last edited: 07. april 2018
    sexten liker dette
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat min første faste overføring på 750 bonuspoeng, ser ut som det gikk gjennom med en gang jeg hadde fått inn over 50 Trumf kroner, så dette ser bra ut.
     
    Rgjertsen liker dette
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Plutselig har jeg fått 3000 Eurobonuspoeng fra Trumf, men de 200 Trumf-kronene var aldri synlige på Trumf-kontoen min. De er heller ikke synlige i Bonusuttak eller Kjøpshistorikken min heller. Jaja, mysteriet løser seg vel i løpet av de nærmeste dagene..
     

Del denne siden