For 10 poeng pr krone hadde jeg ikke overført poengene til EBB. I stedet for å gjøre dette så ville jeg heller brukt trumfkronene til å betale for Qatar Biz i kroner enn å bruke poeng. Du vil også få tilbake Q-miles tilsvarende 3000 Kroner i verdi til senere bruk, som du kan bruke til å oppgradere til Første klasse på ett av strekkene mellom Doha og Bangkok 
Alternativt så hadde jeg brukt pengene til å cashe SQ Biz til Chiang Mai, og dradd inn masse EBB poeng den veien, sånn at jeg hadde hatt kortere vei for å beholde EBG.
Hvis utgangspunktet i regnestykket er at du får 10 poeng pr krone, så vil verdien av poengene du får tilbake for flygingen fiktivt tilsvare 2328 kroner. I ytterste konsekvens så kan du trekke fra hva ca 2500 Kroner på grunn det at poengene er nok til å nå halvveis til Gullkortet. I ett slikt scenario så kan du regne 2325 + 2500 = 4825 kroner i indirekte rabatt på SQ Biz, derfor hadde verdien på 10 kroner poenget ikke vært bra nok til å overføre til eurobonus i det hele tatt.
Last edited: 07. april 2018