Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

  1. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Trumf kan som nevnt ikke svare på hva som skjer om vi får inn 200+ på Trumf-kontoen. Dersom vi får inn et beløp på 800, antar jeg at beløpet overføres som 4x200. Det er neppe slik at vi må tømme kontoen med 600 til en vekslingskurs på 10 for å få de siste 200 til 15. Jeg håper virkelig ikke det.

    Sas kan også være med på denne avgjørelsen. Mange sparer opp Trumf-kroner for å overføre når det passer seg. På denne måten har vi "alltid" poeng tilgjengelig. Ved å kontinuerlig overføre til poeng, vil poengene ha en utløpsdato (4-5 år?).
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Får vel ikke aktivert fast overføring før etter påske.....?
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Min hypotese er at om man får 400kr, så utløses en betaling på 200kr, deretter utløses en ny betaling neste gang man får noe inn på Trumf kontoen. Fungerer det sånn er det helt greit.

    Nå er dere bare å bestemme seg for om jeg tør øke SAS kontoen med 300 000 poeng.
     
    TigerTravel and Xflipper like this.
  4. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Men da vil du jo alltid være i pluss.
    Får du inn 400kr, men kun 200kr blir overført, så vil jo du ha 200kr til neste gang du får inn noe på kontoen. Får du da inn 300kr, vil du ha 500. 200 blir overført, og du har 300 på kontoen. Får du inn 800 neste gang, vil du ha 1100, men kun 200 overføres. Du har nå 900 på kontoen som du ikke får overført til 15 i vekslingskurs.

    Tja, hvis du får brukt 300 000 poeng på 5 år, så er det vel bare å overføre.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste transaksjoner er jo noen få kr, så får du inn 800kr eksempelvis, også handler litt på Jokeren en par ganger så får 200kr x 4 ganske fort og saldoen vil igjen duppe under 200kr.

    Er strengt 6 år da jeg blir diamant i løpet av neste måned;) regner med det blir overføring, men må dobbeltenke på det.
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ikke tør å gjøre det på din konto, så kan du godt få lov til å gjøre det på min.;)

    Skal være så snill at jeg tar den byrden av dine skuldre.
     
    Gullhaar and DanH like this.
  7. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det er jo sant. Vi får bare se hva som skjer etter påske :)
     
  8. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Her har dere noe svar fra Trumf sine sider nå :
    Hvordan overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus?
    Under menyvalget «bruk bonus» som innlogget på Trumf.no kan du enkelt overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus. Her ser du hvor mange EuroBonus-poeng du vil få for din Trumf-saldo. Ved engangsoverføring bestemmer du selv hvor myeTrumf-bonus du vil overføre. Ved fast overføring kan du velge å overføre Trumf-bonus til SAS EuroBonus når din Trumf-saldo når 50, 100 eller 200 kr. Bonusen kan ikke føres tilbake til ditt Trumf-medlemskap.

    Hvorfor får jeg ikke velge enkelte beløp for fast overføring?
    Får du ikke valgt enkelte beløp for fast overføring er det fordi din saldo er høyere enn beløpet du velger. Får å få valgt ønsket beløp må du derfor tømme hele eller deler av din Trumf-saldo, for eksempel gjennom en engangsoverføring. Har du eksempelvis 300 kr på din Trumf-saldo må du bruke minimum 101 kr av din Trumf-bonus for å starte en fast overføring på 200 kr til SAS EuroBonus. Vil du starte en fast overføring på 100 kr må du bruke minimum 201 kroner av din Trumf-bonus.
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom det er f.eks er 200 som trigger overføring og it løsningen er helt blåst så kan du ende opp med at den ikke overfører når den er over 400kr. Hadde vært bra om den øverført 200 per transaksjon, men tør ikke å håpe at løsning blir så gunstig.
     
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var en ubehagelig overraskelse, vel kanskje ikke helt overaskende at trumf devalueres, men allikevel lite hyggelig.

    Når man må tømme kontoen til under kr.200 for å sette en fast overføring på 200 (som er maks) til EB, så lukter det sterkt av tvungen trumf tømming for bonusjegere.

    Kan ikke si jeg liker det o_O Fleksibiliteten beholder man nok, det må jo tillates at trumfkontoen går over overføringssummen ellers vil jo ikke dette fungere, men til devaluerte 10 eb per trumfkrone.

    Når man har kr.14000 stående på trumfkontoen. Smeller man til og overfører til 200000 eb poeng?
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil si ja, nå du potensielt ligger an til å tape ca 60 000poeng om du ikke gjør det.
     
  12. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk svar på mail fra sjefen for Trumf, Truls Fjeldstad i dag, på hva som skjer dersom man får inn et større beløp Trumf ut over 200kr fra f.eks Shell Mastercard.

    Takk. Vi diskuterte dette i forrige uke og ja, det vil da gå over flere ganger til høyeste kurs. Tar med meg innspillet i til FAQ.
    Truls

    Slik sett er det en hyggelig dag for alle som bruker denne kombinasjonen i og med at man får en bedre kurs. Det ville egentlig vært merkelig ellers ettersom det ikke er uvanlig å kunne cashe inn over 200 Trumf-poeng på Kiwis frukt og grønt tilbud eller Spar/Joker/meny sine 25% tilbud.
     
    Chrisbgg, Kristian, Wiolenze and 17 others like this.
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183

    Veldig bra!

    Ser i grunn positivt på dette, de fleste her inne har jo ventet med å overføre poeng til det er kampanje på 15poeng pr kr, nå får man jo det hele tiden.


    Eneste negative for min del er at jeg har endel trumf kroner(fra viatrumf/expedia) som mest sannsynlig kommer inn på konto mellom 27. mars og "når ting er klart etter påske", disse havner jo litt i mellom to stoler - for sent for å overføre til 13,88 og for tidlig til å starte fast overføring..
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Med dette svaret vil jeg si dette er en nøytral endring. Litt bedre kurs, men man mister forsikring mot SAS devaluering, samt fleksibilitet rundt å overføre strategisk ift SAS Premium og fra venner og kjente. For meg er det en svak forbedring, selv om poengsaldoen kan bli ubehagelig høy fremover (ikke lett å være bruke poeng når fruen jobber turnus, og vi er tre i familien).
     
    n0gga liker dette
  15. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Helt enig i at dette legger ekstra press på nettopp dette med å bruke poengene. Er selv i samme båt (dog med 2 småbarn). Skulle ønske at eurobonuspoengene var mer anvendelig på hotell, det hadde gjort det betraktelig lettere å "kvitte" seg med dem. Klarer nok lett å kvitte meg med 100.000 poeng i løpet av året på en langtur med fruen, får heller prøve å presse inn litt familiebesøk innenriks.
     
  16. heinrichbo

    heinrichbo EBG FBG

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Tipper SAS devaluerer EB så snart vi alle har tømt våre trumfkontoer.
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer om man har 199kr på trumfkonto den 27.03, men så bikker man 200kr før det "nye konseptet trer i kraft etter påske"? :confused:
     
  18. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok en mekanikk som sjekker at Trumf-saldoen ikke overstiger 200kr i det øyeblikket du bestiller fast overførsel. Ligger du litt over når konseptet innføres må du overføre litt til kurs 10 for å komme under.
     
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Da må man nok overføre det som er over 200 kroner (til 10 i kurs) før man kan starte fast overføring.
     
  20. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Så dere tror at det vil gå en periode fra de stenger til man kan velge fast overføring?
    I så fall håper jeg virkelig at Norgesgruppen er litt kjappere på å oppgradere sine IT-systemer enn SAS(ref F&F), hehe..For 200trumf-poeng er jo relativt raskt å opptjene.
     

Del denne siden