Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

  1. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har fått inngått denne avtalen på trumf.no?
    Har erkjent at man rett og slett må ta stilling til dette og overført alle poengene til eurobonus, men finner ingen plass hvor jeg kan inngå denne avtalen på "bruk bonus".
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe stress for min del, poengene svis av så fast overføring og bedre opptjening funker. Sikkert noen som ikke finner det like gunstig å kjøpe poeng i øst og vest, men det er jo egentlig bare en forbedring av tilgjengelighet på bonusbilletter.
     
  3. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Ble en overføring av nye 70 000 EB poeng fra min trumf konto iallefall..Får vel se på avtalen om fast overføring når den forhåpentligvis kommer..
     
  4. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Ser av tråden at det er mange som ser ut til sitter med store mengder Trumf eller EB poeng som kan gå ut på dato eller devalueres før de blir brukt - i så tilfelle kjøper jeg dem gjerne (+15%) før 27/3 da jeg har gode reisemuligheter den neste tiden, send meg eventuell en privat melding.
     
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Bør vel kanskje bestille SAS MC Premium før overføringen da for å hoppe rett opp på øverste nivå. Har man tid til det?
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Siste 12 mnd blir rekna med uansett, så det burde ikkje ha noko å seie. Slik var det i allefall for meg, eg opptjent 60 000 før eg fekk premium, og det var med!
     
    indahla and geddi like this.
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, greit å vite. Andre som har samme erfaring?

    Tror ikke jeg har nådd 200000 eb poeng på ett år før, men vil jo bikke det godt nå da hvis jeg overfører og dermed blir SAS MC Premium høyaktuelt !
     
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig snurt...damen til min bror vil ikke la meg kjøpe trumf kr hennes fordi hun heller vil ruge på dem -.- Bruker dem ikke selv til flyreiser, så føler meg litt smågretten nå. Skal vel gå an å sette opp faste overføringsdealer til sin egen
    EB konto, men blir jo mer stress og knoting.
     
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt litt bak i tråden her har de nå oppdatert sin Q&A og ikke grunn til bekymring for større beløp fra f.eks. ViaTrumf :)

    Screenshot_20180314-211339.jpg
     
    Robert H, thool, animals and 12 others like this.
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes de nå godt kan kjøre igang en kampanje med 300 EB pr. overførte 500 trumfkroner for å gi et lite insentiv til de av oss som har sittet på gjerdet og tenkte som sådan at Trumf har vært en garanti mot devaluering og poengutløp hos SAS. Nå nødes jeg til å overføre et femsifret trumfbeløp til en ordning jeg har omtrent like stor tillit til som Weimar-republikkens valutapolitikk.
     
    Robert H, funkenstein and SAJblue like this.
  11. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Om du er så skeptisk, kan du jo heller ta trumfbeløpet ut i kontanter.. :)
     
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Om man lever sunt, tyner trippel trumf jevnlig og er flittig viatrumf bruker kan det jo bli mange EB poeng i løpet av året med den nye ordningen.

    Noen som har sjekket om man kan slå på/av den faste overførselen?

    Fant ikke noe svar på dette på trumfsidene.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, dette stemmer. Jeg hadde selv ca. 100k på konto da jeg fikk SAS MC Premium. Fikk nivå 4 da jeg passerte 200k på konto.
     
    geddi liker dette
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Der røk poenget med Shell Mastercard og trumfvisa av vinduet for meg. Nå kan jeg ikke lagre poengene de poengene mer, så jeg overførte hele greia i en massiv overføring på 11.532 trumfkroner også går jeg over på fast overføring fra nå av. Men jeg ser ikke på dette som en dårlig devaluering, men heller som en binding av kundene og tetting av ett par hull i poeng systemet som jeg nå har utnyttet godt.

    Så går jeg over til å bruke Flying Blue Premium kortet i stedet for for Shell Mastercard, da jeg tjener godt over 200.000 Poeng i året uansett selv uten de poengene :)

    https://kredittkort.com/guide/flying-blue-premium
     
    Last edited: 14. mars 2018
    TigerTravel liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det virkelig noen som lagrer Trumf i over 5 år før de overfører til EB, ref. frykten for at poengene skal «utløpe» hos SAS..
     
    Adritri liker dette
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Neppe fem år. Opptjent bonus tilfaller Trumf dersom man ikke fremmer krav om uttak av bonus innen tre år.
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Det gir jo liten mening. Kortene har jo bare fått større verdi nå. Shell har jo nå 15p/100kr vs 13,89p/100kr tidligere.
     
    Chrisbgg, polscifly and DanH like this.
  18. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er oppsiden for trumf med dette egentlig? At de "skylder" mindre penger? Kan SAS hatt noe å si i forhold til dette. Eneste ulempen jeg kan se er at man mister muligheten til å cashe inn høyeste premium mastercard nivå.
     
  19. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen forklare denne:

    Når du velger beløp for fast overføring må din Trumf-saldo være lavere enn beløpet du velger. ???
     
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir jo mye mer tungvint dette selv om man egentlig «tjener» på det i og med at kursen øker noe med fast overføring. Men det som også er kjipt er hvis man har to kontoer man pleier å overføre til, for eks jeg og min samboer her vært vårt amex Platinium kort og dermed får 2 CT, da må man jo opprette først en fast overføring til den ene kontoen og så man må skifte hver gang man vil ha noen open inn på den andre kontoen...

    Vi skal til Australia i april og kommer til å få inn en god del poeng i løpet av april via expedia. Det er jo snakk om opp mot 6000 trumfkroner. Håper virkelig denne faste overførsel kommer i gang snarest slik at vi slipper å måtte overføre disse til den mye lavere kursen!
     

Del denne siden