Er ikke det enkleste da og bare ha hver sin Trumf-konto også? Så fordeler dere ViaTrumf der det er mest naturlig.
Jeg fant ikke noe annen tråd på dette, men har ihvertfall fått mail om at eurobonusoverføringen endres for trumf. "Nytt konsept for SAS EuroBonus Etter påske lanserer vi muligheten for at du kan melde deg på fast overføring til SAS EuroBonus til en ekstra attraktiv overføringskurs (1 krone = 15 EuroBonus Ekstrapoeng). Det vil fremdeles være mulig å velge å overføre et engangsbeløp, men da vil kursen være dårligere enn dagens kurs (1 krone = 10 EuroBonus Ekstrapoeng)." Litt mindre fleksibelt til en bedre rate, virker helt ok for min del. Det som kanskje blir litt mer problematisk er å kjøpe trumf fra andre.
Noen som har prøvd å overføre trumf til eurobonus i dag? Jeg får godkjent overføring, men saldoen er fremdeles den samme... Hvor lang tid tar det vanligvis før bonusen er kommet over?
Fikk også poengene over med en gang. Er det mulig å opprette fast overføring nå? hvor gjør man evnt dette?
"Etter påske får du valget mellom å starte en fast overføring eller overføre et engangsbeløp. Ved fast overføring blir hver krone i Trumf-bonus til 15 EuroBonus-poeng. Ved engangsoverføring får du 10 EuroBonus-poeng per krone du overfører i Trumf-bonus" https://www.trumf.no/hvordan-bruke-bonus/eurobonus/
Såvidt jeg skjønner på Trumf, vil det være mulig å ha fast overføring på 50-200 kr. til 15 EB/krone selv om det skulle renne inn Viatrumf e.l. over overføringsbeløpet. I så fall vil det bare automatisk foretas flere umiddelbare overføringer på det fastsatte beløpet til 15 EB/krone. Slik sett bør det ikke være noe problem å få inn relativt store Viatrumf-beløp. Problemet med dette, slik jeg ser det, er heller at man nå nødes til å overføre til SAS mer eller mindre umiddelbart, og dermed risikerer kraftige devalueringer med et partysvensk pennestrøk på Frøsundavik. Det har de gjort tidligere, og det kommer de garantert til å gjøre igjen, for slik det er nå, så er det litt for lett å tjene inn EB-poeng.
Skjønner ikke hvorfor alle henger seg opp i at det er for lett å tjene EB-poeng. Disse som er så enkle å opptjene kommer ikke fra SAS, men fra andre leverandører som igjen betaler SAS for disse poengene. Det faktum at det kommer flere og flere muligheter for å opptjene poeng via disse kanalene tilsier i mine øyne at dette er noe SAS er tilfreds med og sannsynligvis tjener penger på.
Det gikk ut av vinduet for min del, men for andre som ikke har MC Premium nivå 4 er Shell mastercard mye bedre. Jeg anbefalte det til søstera til en kamerat som studerer økonomi på universitetet, da dette kortet er det beste kortet som er tilgjengelig for studenter, og jeg vet at ho er mer stabil med pengebruken enn hva mange andre studenter er
Desto større grunn til å devaluere poengene, slik at kunder må tjene opp enda flere. Det er hele poenget. Det er ikke så mange år siden sist SAS gjorde nettopp dét.
Jeg ser helt ærlig ikke hvorfor folk er redd for og ha poeng stående hos SAS så lenge du får brukt de innen 5 år. Hvem får ikke det ? Euro bonus er en av SAS sine beste inntektskilder og pengene renner inn. En kraftig devaluering av poeng uttak kan ødelegge mye for SAS så det tør de garantert ikke gjøre. Jo. Mulig en award tur til Asia kommer til og koste 110 eller 120k vs 100 i dag og USA blir 110. Men kommer dere alle virkelig da til og ikke ville overføre trumf til eurobonus eller slutte med eurobonus??
For meg som sparer fra år til år for å kunne nyte en liten ferietur i BIZ er det egentlig gode nyheter. Har aldri samlet skikkelig (ventet vanligvis på den 500 kr + 300 EP kampanjen). Så skal overføre mine 1480 TRUMF-kroner og sette hele greia på 100/200 kroner eller sånn. Hvis det kommer inn 1000 kroner fra Viatrumf vil det som jeg har lest det utløse 10*100/5*200 overføringer. Helt greit og jeg får mer poeng. For en gang er det grei å ikke ha rike folks problemer
Kan da ikke være noe problem dette hvis det stemmer at får man inn et større beløp blir disse bare delt opp i flere mindre beløp som går opp i 50/100/200 kroner.
Det er ikke et problem med hensyn til Trumf, men det gjør at man får vesentlig mindre handlingsrom med hensyn til konvertering til og bruk av EB-poeng. Her har Trumf så langt vært flott, for man har kunnet konvertere til EB i det øyeblikket man har hatt bruk for EB-poengene, og dermed vært sikker på å få valuta for dem. Nå kan det heller bli slik at de EB-poengene som trumfen fortløpende konverteres litt plutselig ikke lenger er like mye verdt som de var da de ble konvertert. Enten dét, eller så får de en utløpsdato, selv om man vel i den dypeste teori har hatt utløp på trumfen også (tre år eller noe).
P Problemet er at overføringer utenom faste overføringer gir kun 10 poeng. Veldig dårlig nytt for de som kjøper Trumf poeng på en ikke fast basis.
Vi har samlet trumf for å så overføre ved behov. Hvis madammen skal ut og fly så kan det være vi overfører trumf til hennes eurobonus istedenfor min. Hadde et godt eksempel tidligere i år, hvor vanlige flybilletter OSL-FRA var ganske dyre, mens bonusbilletter var billige og tilgjengelige. Typ vi kunne betale 4-5000 kr for billettene eller bruke 20.000 poeng (+ 300 i avgifter). Når man skal fly på kort varsel er poeng ganske greit.
Nei, det er ikke slik jeg har forstått det. Har man en fast overføring på feks 200, og så kjøper 5000 trumfkroner blir disse delt opp i 200 kroners bolker og overført direkte.