Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

1. Cowarse

Cowarse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har måtte ta kontakt med SAS for å få de til å oppdatere Fly Premium saldoen etter overføringer fra Trumf. Det har vært slik for meg både før og etter nyhetene vedrørende omlegging. Etter noen dager får jeg en epost fra SAS om at de har funnet transaksjoner som skulle telle for Fly premium nivået mitt og at de nå har oppdatert saldoen.

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ha godt glipp av noe. Jeg ser innlegget jeg kommenterte har blitt slettet siden jeg kommenterte. Det handlet om at min artikkel om endringen i Trumf->EuroBonus var en gladsak, mens FC omtalte endringen som en mer eller mindre ren devaluering.

indahla liker dette
  3. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det skal visst oppdateres sist dag i mnd.

Derby4 liker dette
  4. Derby4

Derby4 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Da krysser vi fingrene. Takk for svar!

5. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

Jeg har en god del Trumfpoeng på en Trumfkonto jeg har samen med min kone og skal nå overføre til Eurobonus for første gang. Utgangspunktet for spørsmålet er at vi samler Eurobonuspoeng for å reise sammen. Jeg her en del flere Eurobonuspoeng enn henne. Spørsmålet er om det er noe poeng i å overføre til begge eller om ikke det er best at jeg får flest mulig poeng slik at jeg når høyest mulig nivå. På den måten kan jeg foreta alle bestillinger av flyreiser for oss begge ved å bruke av min poengsaldo. Mulig at dette er en helt opplagt sak, men jeg vil være helt sikker.
    Jeg har et SAS MC Premium og hun et SAS MC Premium Earner tilknyttet samme SAS MC-konto. Det betyr at alle kjøp med de to kortene gir poeng til meg og ikke henne. Hvis utgangspunktet er reise for to, må det vel være bedre at en av oss får alt av poeng og kan bestille for begge eller er det noen ulemper jeg ikke har oppdaget?

6. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville definitivt kjørt alt til én konto, med mindre du har såpass mye at du uansett oppnår toppnivå på mastercard premium - eller en nært forestående skilsmisse er i gjære.

Så kjør alt til din konto, så er du sikra på alle måter!

7. torfje

torfje Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Kan man la 200 trumfkroner stå igjen på konto og få 15 i kurs på de etter påske når fast overføring blir åpnet? Eller er det bare de trumfkronene som kommer inn etter påske som får 15 i kurs? :)

8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan du:) Bare pass på å ha 199, og ikke 200 ;)

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    For da må du overføre 1,- til 10 EB... ;)

dkvt and jgroneng like this.
  10. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    93
    Man må overføre minst 10,- faktisk! :rolleyes:Mulig dette blir forandret nå da. :)

indahla liker dette
  11. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,162
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet når denne ordningen med fast overførsel kommer i gang? Jeg har 4 netter overnatting i Sydney som jeg får 800 trumfkroner på hvor oppholdet er fra 2-6 april. Håper avtalen kommer i gang før disse trumkronene er inne på konto!

12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,359
    Bonuspoeng:
    293
  13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,441
    Bonuspoeng:
    183
    Altså, la meg se om jeg har alt på stell her nå:
    - Vi får nåværende kurs til og med 26/3 (altså i dag).
    - Ved midnatt mellom 26/3 og 27/3 stenges muligheten for å overføre.
    - Det åpnes for overføring igjen en eller annen gang etter påske.
    - Da får vi 15 poeng pr. krone ved fast overførsel, og 10 ellers.

Hva da hvis kontoen øker fra la oss si 5 trumfkroner til 500 trumfkroner i perioden det er stengt? Da må vi vel få full utbetaling på disse? Det er jo ikke vår skyld at vi ikke har kunnet overføre underveis?

14. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Mener dette har fremkommet tidligere, at dersom man f.eks får mer enn 200 fra viatrumf, skal alt overskytende bli overført direkte til EB, med kurs på 15 poeng/trumfkrone. Dette gjøres for hele 200 hele veien til man er under grensen igjen.

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,359
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat dette spm har jeg også, men mulig det ikke legges inn noe på trumf i påskedagene.

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    500,- er uansett langt over de 200,- du må være under for å begynne med fast overføring.

Men hvis du tenker at du ligger på f.eks. 190,- den 27/3 og så øker til over 200,- i løpet av påsken må du overføre til 10 EB pr. krone til du kommer under 200,- Slik er det bare.

DanH and Rgjertsen like this.
  17. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,384
    Bonuspoeng:
    113
    Og ut dagen i dag får vi altså 15eb pr trumf krone? Eller har jeg misforstått noe?

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,154
    Bonuspoeng:
    293
    Ut dagen i dag får vi 13,89 (eller var det 13,88?) poeng pr Trumfkrone.

Med ny løsning får man 10 poeng pr Trumf ved overføring som i dag, eller 15 poeng ved å ha fast overføring.

Darkcho liker dette
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    13,88 =)

20. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,441
    Bonuspoeng:
    183
    Det er så, men jeg har nå totalt 17 turer à 48 poeng med SAS på vent samt en hotellbetilling i påsken. Totalt er det snakk om 1250 trumfkroner. Hva om SAS nå velger å overføre alle disse mens vi har en sperre, og det også kommer like fort fra Expedia som det pleier? Da snakker vi om ganske mange EB-poeng som jeg går glipp av pga dette.

Del denne siden