Endringer i sas Plus long Haul

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 30. mars 2018.

  1. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk beskjed om at det ikke lenger er inkludert snacks på sas Plus langdistanse

    Det eneste som er inkludert er nøtter og godt & blandet..
    Det er heller egentlig ikke inkludert drikke utenom måltider.

    Men når jeg sa at jeg var diamant da var det fri bar...

    Stemmer dette? Eller er det en flyvertinne som ikke gidder å gjøre jobben sin?

    Edit: da jeg ikke helt klarte å slå meg til ro så måtte jeg grave mer i saken ombord og svaret ligger under—:
     
    Last edited: 30. mars 2018
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    På dagens SK907 ble det delt ut diverse snacks i pluss under flyvningen, og det var ikke noe spørsmål om betaling ved bestilling av drikke mellom måltidene.
     
  3. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Under dagens flyvning fra LAX-ARN så hadde jeg en diskusjon med to meget trivelige flyvertinner. De vil veeeldig at vi som er diamant og gull sender inn Mail og klager på denne innstrammingen som skal rulles ut hardere nå fremover.

    Endringene innebærer at det på både buisness og Plus ikke skal være noe annet enn:
    godt og bladet
    nøtter

    inkludert uten betaling...
    I biz vil det i tillegg være Anton Berg marsipan (de små) det samme under ene mellommåltidet i Plus.

    Skal man ha sjokolade, potetgull, proteinbar etc så må denne kjøpes.
    Sender også ved bilde av den nye protokollen dems.

    Drikke vil fortsatt være inkludert.

    Dette forklarer også hvorfor jeg under min flyvning til SFO sist uke fikk beskjed om at jeg måtte gå bak i GO hvis jeg ville ha melkesjokolade. (Også betale)

    Dette er en av flere nedskjæringer som kommer fremover, det hjelper heller ikke at man er diamant. De enste som fortsatt vil få alt de ønsker er Pandion.

    Crewet har også reagert på dette og levert incidents reports. Uten at dette har ført frem så de oppfordret alle til å sende inn Mail. (Samt feedback siden)

    Da både biz og plus produktet har og vil bli vesentlig svekket fremover.
    (De ramset opp endringer alt fra at crewet gikk fra 9 til 8 pers OSV men jeg hang meg mest opp i at jeg fikk kortterminalen i fleisen når jeg skulle ha en proteinbar)

    Disse endringene gjelder visst bare langdistanse og ikke Skandinavia og Europa
     
    Candy and Robert H like this.
  4. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Dette virker svært underlig og samsvarer ikke med informasjonen man finner på nettet. Om det er endringer på gang er det jo bare å vise til at man fortsatt skal kunne «nyte juice, vann og snacks mellom måltidene».

    37EFFCFA-6BF6-4494-A745-964DB8ED1BD8.jpeg

    Hvis man mot formodning må betale for noe gjelder det vel å ta vare på kvitteringen og kreve pengene tilbake i etterkant!
     
    Scandipendler and furlong like this.
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Høres veldig sært ut. Og alt for mye og holde styr på ? Om en plutselig må betale for noe i biz faller produktet kraftig.
     
    Robert H liker dette
  6. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Dette høres jo ut som en for tidlig aprilsnar.
     
    FFlyer, Candy, SAJblue and 2 others like this.
  7. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Snacks for biz passasjerer longhaul utgjør vell sikkert ikke mer enn 1000lapp i kost pr flight. Virker jo veldig sært om de skulle fjerne dette.
     
    Travellingalf and PVflyer like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,732
    Bonuspoeng:
    293
    ... tror dette skjedde for et års tid siden, det var i alle fall det de fortalte meg siden jeg måtte fylle opp med all drikke i en engang ....
     
  9. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har det med å bestemme noen rare ting innimellom. Det verste er at noen i organisasjonen lar det gå enorm prestisje i det og nekter å gjøre om på ting som ikke fungerer.

    Minner forøvrig godt om denne rant'en jeg hadde ovenfor SAS for en tid tilbake. https://insideflyer.no/forums/threads/snacks-sas-business.3016/#post-65281

    Forøvrig så har det vært både smoothie og chips på omtrent samtlige business flyvninger etter dette :)
     
    Xflipper liker dette
  10. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Uff ja SAS skal ha creds for å tørre nye ting, men det er VELDIG tydelig at de er over-administrert og at noen gamle byråkrater er desperate etter å vise fram at de kan få gjennom "lønnsomme" endringer. Problemet er at når småting hele tiden endrer seg så mister folk troen på at de får det de betaler for. SAS bør ta sikte på å ha en liten og effektiv ledelse heller enn alltid å pløse til produktene sine. Et annet eksempel er SAS GO og PLUS som nå er 3 forskjellige billetter på hver av disse. Hvorfor ikke bare lage en type billett med tilvalg i stedet? Man klarer uansett ikke lage nok billetter til å tilfredsstille absolutt alle kunder.
     
    Petter B-C, Kristian, Edin and 3 others like this.
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS fortsetter å skyte seg selv i foten. Men nå nærmer det seg veldig selvskudd i hodet. Det er helt ufattelig hva de fomler seg frem til på Frøsundavik.
     
  12. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Sitte med kort klar for å betale for snacks når man har biz-billetter? Er det aprilspøk?
     
    Supersergei, Xflipper, lundt and 2 others like this.
  13. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Litt på siden men et eksempel på hvor inkonsekvent SAS er:
    På OSL-EWR 2.3 gikk jeg bak i galley med kort i hånden og spurte om å kjøpe en cola. En stresset flyvertinne såg surt på meg og sa nei. Jeg beklaget og sa at jeg trodde de fortsatt hadde "kiosk" bak mellom serveringene. (Det var antagelig ikke annonsert på den turen men jeg har oppfattet det som en fast del av service konseptet.)
    Hun sukket og fant fram en Cola til meg og sa "Nei vi har ikke tid til å lage sånt når dere kommer og maser på oss hele tiden". Jeg betalte og tuslet tilbake til setet.

    OSL-EWR en uke senere var det annonsert iallfall tre ganger at det var salg av drikke og snacks bak i flyet.

    Det er detaljer men som reisende er det irriterende å aldri vite hva man kan forvente.
     
    Last edited: 30. mars 2018
    Ursa and Edin like this.
  14. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Nettet ombord ville ikke laste opp bildet, men her er fra crewet sinn nye oppdaterte håndbok
     

    Attached Files:

    Mbj, KristianSk, Are and 7 others like this.
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte det samme da jeg leste dette!

    Når det er sagt hadde jeg meg en tur i plus til HKG til nyttår og som @Eddie47 påpeker så måtte jeg ta alt av drikke på en gang, noe jeg reagerte på som sært. I tillegg var det ikke noe valg av hovedrett, kylling var på menyen og det var det. Selv med et meget hyggelig crew fremstod Plus-produktet for meg som meget svakt den gangen. Hvis de nå skal bli kjipe på sjokolade skjønner jeg fint lite. En ting er hva som foregår bak i bussen, men i biz!?? :confused:

    Skal sende en epost og spørre om dette og forslår ALLE andre gjør det også!
     
    FFlyer, Petter B-C, DanH and 4 others like this.
  16. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Minner meg litt om selskapet jeg jobbet i for noen år siden da sist finanskrise traff. Det måtte spares inn i hundremillionersklassen, og for å vise handlekraft ble tilbudet om gratis frukt til ansatte avviklet. Så satte man ned komiteer som reiste på eksterne samlinger for å planlegge øvrige kutt... jeg bør kanskje sjekke om noen av de lederne jobber for SAS nå o_O

    Forøvrig synes jeg som nøtteallergiker at det er på grensen til kriminelt å ikke tilby alternativ til nøtter! :mad:
     
    TOS_EBG, Kristian and furlong like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,732
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg jo nettopp reist med Air Canada i "Plus" og det var ikke måte på hvor ofte og hva vi kunne be om .... hele turen!

    Da jeg spurte den hyggelige damen om jeg måtte ta alt jeg trengte av drikke første vognrunde så hun dumt på meg og uten at hun sa det "er det noe i veien med deg?", men høflig sa hun at hun kom flere ganger. .... "men hvis du vil ha mer nå så kan du få det du vil!"

    Vi reiste Air France Premium Economy til TNR og fra MRU for noen år siden gikk de med vogn ofte og vi fikk det vi ville ha ..

    Jeg har personlig likt å reise SAS Plus og har kost meg ombord, dersom SAS ødelegger dette vil jeg nok se etter andre operatører. Jeg har gull til jeg dauer så jeg trenger ikke fly med SAS for å få de privilegier jeg har behov for.

    Min neste egotrip er med SAS i Plus til IAD og dersom opplevelsen er dårligere enn det jeg forventer kan det være min siste ....
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kopier denne statusen og send til SAS ;)
    Ikke endre et ord
     
  19. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Litt pussig å se hvordan en chipspose til 25(?) kroner skaper rabalder, mens bortfallet av f. eks. gratis bagasje for statuskunder (som i prinsippet utgjør hundrevis av kroner per person) møtes med lett skuldertrekk i samme forum.

    Skal imidlertid være enig i at SAS er en mester på å gjennomføre diverse kutt på en maksimalt klønete måte.
     
    thecoldfish, Shyneno, FFlyer and 2 others like this.
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Kunsten er å pakke lett;)
     
    watchaddicted liker dette

Del denne siden