Enestående i LONDON - 51 Buckingham Gate by TAJ

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 07. febr 2016.

Tags:
  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    By chance ramlet jeg over dette da jeg skulle booke en last minute i London. Jeg har aldri liksom klart å finne meg et sjefsmegafavoritthotell i London. Jeg har bodd på mye rart her. Ymse Hilton, ymse Radisson (inkl @tommy777 sitt gamle stamhotell Radisson Portman) og div Edwardian... Begge Four Seasons, Savoy, 2-3 flyplass hotell på LHR og begge på Gatwick...

    Men jeg har aldri funnet stamhotellet... selve "sjappa".

    Nå har jeg funnet den, så det holder. Ihvertfall til de gangene jeg A: har råd, eller B: finner en deal.

    TAJ har jeg bodd på noen få ganger rundt om i verden. De er utelukkende svært gode hotell, så når det dukket opp et TAJ-navn i London og det "kun" kostet fra GBP315 og oppover var det bare å kline til. Det lå også rett ved Victoria station, noe som er praktisk når man, som jeg, landet på Gatwick.

    Jeg ruslet de 10 minuttene fra toget og inn på TAJ St. James Court. De fant ikke bookingen min, før de sjekket litt nærmere.

    - "Ooooooooh, but you are staying in the Residences, sir" - sa de
    - "Åh..." - sa jeg, og tenkte "faen, det er sikkert en brakke de har i bakkant"
    - "Sir... I think you will love it there. I promise. Let me call my colleagues there to come get you"

    Så kom det en Inder i uklanderlig dress og tok kofferten min. Ledet meg igjennom "borggården" med fontene og greier. Inn i en egen residences innsjekk. "51 Residences & Suites by TAJ" har separat innsjekk og alt. De tok full kontroll. Fikset matbooking på en helt hysterisk god Indisk restaurant på hotellet (den var egentlig full) og sendte meg opp på rommet.

    Det var en egen inngang til denne delen av komplekset også, så man skal slippe "bermen" på vanlige TAJ. Den ser sånn ut. Jeg burde gjettet at jeg og elefanten hørte hjemme her.

    [​IMG]
    På trappen opp til min lille inngang var det lyst opp ordet "KINGS" på trappen.

    - "sounds like me, that" - sa jeg
    - "yes, sir" - sa Thomas fra India

    På vei opp kom det inn på øret hans at den Indiske restauranten kunne ta meg imot mellom kl 18.45 og 20.00. Det var en deal (og jeg har aldri smakt bedre fisk i hele mitt liv, enn hva jeg fikk der. En Blackened Cod med tomato rice).

    Så kom rommet... fy f"!#$!"#$"#$... rommet... Det var en stor leilighet. 74m2 om jeg ikke misforstår. To bad, stue, spisestue, soveværelse, hall, kjøkken, soveværelse og walk-in closet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Det kan godt hende det ikke er svømmebasseng her altså... hva vet vel jeg. Men det er gratis drinker i Residences loungen mellom kl 18-19.

    Jeg hadde egentlig booket en Falconer suite, men ble oppgradert til en Kings de-luxe. Den er 14m2 større, mens Falconer visst er noe mer glamorøst på interiørsiden.

    Jeg har ikke noe status i TAJ, er ikke engang medlem i klubben deres og bookingen ble gjort på Hotell.com. Jeg har hatt omtrent like mye hotell upgrades på hotell.com bookinger på tilfeldige hotell som jeg har med status hos kjedehotellene.

    Men fra meg er dette terningkast 5,9... eneste trekk må være at det lukter vagt curry over alt.

    Men eneste grunnen til at jeg skriver denne posten til å begynne mer er jo dette: LØP OG KJØP, for svingende.

    May Fair og Savoy og FS Park Lane kan ta seg en bolle... av den helt store typen. :)
     
    Last edited: 07. febr 2016
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja dette gearer opp stemningen litt. Ser fram til Signature Suite på Waldorf Astoria igjen. Minimum 70 kvm. Den jeg hadde sist var nok rundt 100 kvm.
    Den 19. d.m. til EWR i SAS Business.
     
    October and Fnate like this.
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den kåken der slår så vidt den suiten jeg hadde på Radisson Blu Gardermoen i helga.....

    Fantastisk! Regner med det kommer oppfølging i morgen på hvordan natten og frokost var?
     
    Fnate liker dette
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm..

    Sjekket for moro skyld et par netter rundt bursdagen min.
    Classic Single Room kan bookes for alt fra 157,5 til 450 pund.
    Sistnevnte pris er en "Royal Vintage Experience" som bl.a. inkluderer "Three Hours Use Of A Vintage Car".

    Ikke verst altså, å få disponere en gammel bil i tre timer. Håper det følger med sjåfør, for jeg har aldri kjørt på feil side.
     
    Fnate liker dette
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Dette så veldig snasent ut!

    Jeg har ofte problemer med prisene i London, spesielt nå om dagen når krona er i dass. 2600kr natten er mitt budsjett og man kommer ikke langt med det for tiden, og jeg føler jeg har bodd i nok avlukker/run of the house/kott på div Radisson Edwardian (14m2 - shoot me).

    Hvis jeg får tak i rom til 157 pund som nevnt her, kunne det vært noe å testet ut.

    Taj St. James Court og Taj Buckingham Gate virker å være to forskjellige hoteller, ser ut som førstnevnte som tilbyr rom til 157 pund. Noen som har prøvd St. James Court?
     
    Fnate liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    De ligger på samme adresse. Du har leilighetene (det Fnate bodde) og hotellet.

    Har ikke prøvd noen av dem, er ikke helt fan av beliggenheten. Hotellet starter på 150 som er veldig rimelig og leilighetene fra 300 pund, Fnate betalte seg opp til 500, noe som kjøper relativt mye i London.

    For eksempel kjøper det deg nesten ett Premier Room på 4S Park Lane som med FHR gir deg oppgradering til enten Junior observatory eller Executive Observatory, begge som har en egen privat hage. Herlige rom, full frokost og 100 dollar å bruke.

    For min egen del, liker jeg meg best på Churchill. Koster vanligvis 2-300 pund og inkluderer en av Hyatts beste lounger. Ellers liker jeg Park Lane Luxury collection som koster det samme. Marriott har også et par Brulands eiendommer. Klarer liksom ikke å bruke så mye penger som 500 pund i London, London er en redemption by dersom jeg skal ta'n ut.

    Men jeg har ett opphold i London snart og booket hotellet for 157 pund, så da tester vi det!
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket forøvrig Virtuoso fordeler, ser at St. James Court ikke er med i Virtuoso, mens da 51 Buckingham Gate er med og har disse fordelene:

    For 2016:
    • Upgrade on arrival, subject to availability; guest is guaranteed a suite accommodation
    • Full English breakfast daily in for up to 2 in-room guests, in restaurant
    • 50% Discount for Afternoon Tea for two
    • Tickets to the Queens Gallery at Buckingham Palace
    • 20% discount on treatments at the Wellness Centre
    • 15% discount at Taj Khazana Boutique
    • One way airport transfer based on minimum 4 nights stay
     
    Fnate liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    He he, hvordan natten var du... :)

    Frokosten var veldig frokost-aktig

    Ol' Andy-Pantz betalte seg ikke opp til GBP500 altså. Jeg syntes GBP315 var mer enn nok for en natt på hotell. Jeg betalte så mye siden jeg kom til å bruke veldig mange timer der.

    Men så kom jeg dit og se la merke til at jeg, som vanlig, var helt sykt deilig. Så da ga de meg det dyrere rommet uten at jeg engang behøvde å spørre. Sen utsjekk fikk jeg også. Det til GBP315 tror jeg er omtrent likt, men kanskje med litt mindre spisestue og ikke gjestedass.

    Er ikke enig med deg i at 4S Park Lane er bedre. Det er mørkt, tungt, overfisefint oligarkhotell. Ikke koselig i det hele tatt. In my (perhaps not so humble) oppinion. Da liker jeg isåfall SAVOY bedre.

    Men ha en god tur hit, og prøv for guds skyld Black Cod på den Indiske restauranten ut døra og til venstre. Du opptjener TAJ miles på å spise der og får rabatt (tror jeg).
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja til den prisen må det jo minst være dame inkludert? Så da er det jo interessant om det var verd pengene osv osv.....

    Curry til frokost vel?

    Venter i spenning!
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Angående natta så hører det ihvertfall med at det var en fenomenalt god seng. Skikkelig myk og god, men en dyne jeg kunne dødd for.

    Servicen var gjennomgående fenomenal.

    Som et eksempel: Når jeg sjekket ut ble dama bak skranken bare med meg ut og igjennom borggården og ut på gate. Bare for å småprate og ønske velkommen tilbake. Uten at det ble kleint. Det er above and beyond.

    Det betyr jo liksom ingenting konkret, men det er bare koselig.

    Så jeg er die-hard fan, sånn all-of-a-plötslich
     
    milehigh, SASDC8, Bizflyer and 3 others like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm. Jeg klarte ikke å finne Falconer suiten under 455 pund, entry level 360 pund

    Screen Shot 2016-02-08 at 11.52.24 AM.png

    Skal ikke påstå hvem som er best, har aldri bodd på Taj, ser frem til en natt på hotellet in Mars.

    Når det gjelder Four Seasons Park Lane, har jeg ikke bodd der på lenge, men satte veldig stor pris på oppgraderingen jeg fikk. Kosa meg vildt ute på verandaen (var heldig med været)

    Screen Shot 2016-02-08 at 12.02.04 PM.png

    På sent 90 tallet var jeg stamgjest på 4S Canary Warf siden jeg jobbet med ett prosjekt i gangavstand. Trivdes veldig godt der. Hadde alltid rom med Thames utsikt som hadde en liten sittedings i vinduskarmen. Kanon service.

    Ellers er det relativt mye å velge imellom i London. Jeg har satt en grense på 250 pund i jobbsammenheng. Klarer nesten alltid å finne Churchill til den prisen. Digger den eiendommen, kanonservice for Diamond og 18 år gammel single malt i loungen. Mye bedre beliggenhet ifm Heathrow Express.

    Men, vante folk skal man høre på, så jeg prøver lillebroren, Taj Junior sammen med bermen til 150 lappen ;)
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    4S Canaria Wharf liker jeg også. Mye koseligere enn Park Lane. Det sagt, så har jeg aldri hatt suite der.

    Churchill får man vel også teste da... siden man absolutt må høre på disse kjentfolkene. ;)

    Jeg booket Falconer på hotell.com til den prisen. 3-4 dgr før ankomst.
     
    tommy777 liker dette
  13. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det blei jo en del tips å forholde seg til her ved neste Londontur. Bestilte en "rimelig" suite på Bentley for et par år siden og fikk en fet oppgradering til Harrington Suite. Jeg var strålende fornøyd med den dealen. Litt kaldt i restauranten, men jeg fryser jo alltid.
    Ikke akkurat i sentrum, men taxi kan brukes. Suiten var minst så bra som hotellets sider viser.
     

Del denne siden