Enklest mulig til Polaris lounge på ORD

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flyvende_mare, 26. nov 2019.

  1. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Har Googlet til øya går i kryss, men blir forsatt ikke klok på dette.

    Vi ankommer ORD terminal 2 med united i morgen kl 16.00. Flyr C med SAS fra terminal 5 kl 22 på separat booking. Tenkte å ta en tur i Polaris lounge på terminal 1 da vi har rimelig god tid, MEN vi har innsjekket bagasje.

    Har noen gjort lignende på denne flyplassen før og kan forklare hvordan vi gjør dette enklest mulig med bagasje og alt?

    Er det feks mulig å få sendt bagasjen hele veien når vi sjekker inn hos united, eller snakker vi her bonanza med sikkerhetskontroll på alle terminaler og venting på å få avlevert bagasje hos sas i terminal 5 osv?
     
  2. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    United har i min bok ikke den beste track recorden når det kommer til interline med SAS i utgangspunktet. Du kan høre med dem om de kan sjekke inn bagasjen hele veien til Norge (jeg har faktisk flere ganger fått bagasjen sjekket inn hele veien mens jeg selv ikke har blitt sjekket inn når alt har vært på samme billett). Selv med *A Gold-status er det ikke gitt at du får en agent å prate med ved innsjekk.

    Når det gjelder ORD, så er det ingen måte å komme seg til Terminal 5 airside. Videre er people-moveren der ute av drift og det er buss i stedet.

    Gitt at United sjekker inn bagasjen helt til Norge, så kan dere vel teknisk sett besøke Polaris i Terminal 1 (det skal være mulig å komme seg fra Terminal 2 til Terminal 1 airside). Bare beregn god tid for transfer til Terminal 5 med påfølgende sikkerhetskontroll.
     
  3. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ingen erfaring med transfer på ORD, og United sin vilje/ evne til å sjekke inn bagasjen hele veien.

    Var på ORD med familien i høstferien. Sjekket inn hos SK og tok deretter bussen til T1 og security, og deretter videre til Polaris Lounge. Security "Gold Track" gikk veldig tregt og det tok nok 35-45 min før vi var gjennom. Det var ikke mye folk, men det kom hele tiden folk i rullestol, militære etc som fikk prioritet i prioritets-køen.

    Vel fremme i Polaris var det ikke noe problem, og ingen som spurte oss om hvorfor vi kom dit.

    Veien tilbake airside med buss skulle være enkel, men vi ble stående og vente leeeeeeeeenge på bussen (45min). Vi fikk ingen forklaring fra de 2 personene som "håndterte" buss køen, boarding for vårt fly startet og vi ble fortsatt stående. Omsider fikk vi gå ned til bussen, da hadde det stått Final Call lenge på vår flight. Bussen parkerte i enden av T5 og flyet vårt stod en den andre enden, så det ble en løpetur gjennom hele T5. Vel fremme på Gaten stod de og ventet på oss, gate personalet var de samme som gjorde check-in. Jeg sa ved innsjekk at vi ville prøve Polaris Loungen, så de var klar over hvor vi var. Det skal sies at de lo litt godt når vi kom løpende :)
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Siden du har separate bookinger så spørs det om de vil sende bagasjen gjennom for deg. Teoretisk skal det la seg gjøre, men det som også gjør saken mer komplisert er at SAS og United bruker for forskjellige billettsystemer (Amadeus og SHARES). Du er avhengig av en sjekk-inn agent som er dyktig.

    Så er nok dessverre redd for at du må ut og ta imot bagasjen på T2, over til T5 for å sjekke inn hos SAS. Da får du vurdere hvor god tid du faktisk har, men er nok redd for at det nok tid igjen til at det er verdt stresset med å dra tilbake til T1 og Polaris-lounge.
     
    Flyvende_mare liker dette
  5. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for svar! Kommer en liten oppdatering på hvordan dette gikk når vi har vært der.
     
  6. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Kan foreløpig melde at den hyggelige damen ved United innsjekk i MEM jobbet hardt og lenge og ringte 4-5 telefoner og bagasjen ble til slutt sjekket inn helt til OSL! Da skal vi vel i teorien kunne gå airside fra t2 til t1 og så ta denne airside bussen til t5. Får legge inn litt ekstra tid i tilfelle forsinkelser på denne bussen som ble nevnt over.
     
    Last edited: 26. nov 2019
    trygveat, Gullars and Eddie47 like this.
  7. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Kort oppsummert:

    Landet på t2, ruslet bort til Polaris Lounge ved C gates t1. Kom rett inn med boarding pass i appen. Fikk gode 3 timer der. Gikk deretter til gate b1 i t1 og tok terminal transfer bus til t5. Ventet ca 5min på bussen og kjøreturen mellom terminalene tok ca 15min. Sitter nå i en noget trang SAS lounge og venter på avgang. Null ekstra security og null stuk med bagasje:)

    Hadde vi måttet hente og sjekke inn bagasjen på nytt hadde vi nok droppet Polaris, da det hadde tatt betydelig mer tid.

    Et par bilder fra Polaris ORD:
    IMG_20191126_163535.jpg IMG_20191126_163531.jpg IMG_20191126_175914.jpg IMG_20191126_171448.jpg IMG_20191126_163856.jpg
     
    Sonictravel, Torris, October and 7 others like this.

Del denne siden