Er det ingen som har stått opp i dag? Det er jo onsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 30. sept 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra hjemmekontoret.
    Her er det stille og rolig, og jeg får gjort alt det jeg ikke får gjort når jeg blir avbrutt hele tiden. Deilig.
    I tillegg kan jeg vaske klær samtidig som jeg jobber, det sliter jeg litt med på kontoret..

    Har helt glemt hvordan det er å reise. Om en uke er det 9 måneder siden siste flytur.
    Per i dag er det T-107 til neste flytur.
    Det gikk akkurat opp for meg at det da vil ha gått mer enn 365 dager mellom to flyturer. Det har nok ikke skjedd siden 80-tallet, tror jeg.

    Har fortsatt 13 bookinger i SAS-appen. Håper det er mulig å benytte seg av noen av dem.

    Fikk akkurat inn poeng fra Amex, det er kanskje flere som venter på dem?

    Det er straks lunsj, og da er vi halvveis til helg! :cool:
     
    Earl, Eddie47, Avixlo and 11 others like this.
  2. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,709
    Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske! Har intatt noen brukerdoser koffein, og forsøker å være produktiv på hjemmekontoret.

    I ettermiddag skal hummerteinene ferdiigstilles.
    Reiseappen er sørgelig slunken, men det er T-1 til hummerfisket, folkens!
    Ha en fortreffelig onsdag!
     
    Earl, Eddie47, Avixlo and 9 others like this.
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    29,162
    Bonuspoeng:
    183
    God formidag fra FBU, dette er det nærmeste jeg kommer en "flyplass" i nærmeste fremtid.

    I helgen tikket det inn 10.000 blanke statuspoeng fra DNB Saga, så om ikke annet er jeg på god vei til å fornye gullkortet, som igjen ikke kommer til å brukes så mye så egentlig kanskje ikke så viktig alikevel, eller, tja?
     
    Earl, Eddie47, Avixlo and 7 others like this.
  4. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    13,932
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag. Ut for å få tak i noe listverk og en pakke laminatgulv. Mangla noe til oppussing av et rom i kjelleren.
    Sår på knea etter å ha lagt gulv i går også.

    To måneder til neste flytur. Longyearbyen. Det sies at snittemperaturen er fra minus 10 til minus 18 da:eek:

    EB konto nærmer seg 300k poeng, i tillegg har jeg 120k poeng "utestående" for en N.Y tur i mai som jeg frykter må kanselleres?

    To nattskift igjen, så helg :D
     
    Earl, Eddie47, Avixlo and 6 others like this.
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    12,601
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Tromsø.

    Emmas drømmekjøkken leverte stort sett bra i går, godt å se at de fremdeles er gode. Er nok 10 år siden jeg var der sist.

    Resten har dratt på hyttetur så satser på å få jobbet en del i dag, og kanskje en liten fjelltur.

    God onsdag! :)
     
    Earl, Eddie47, Avixlo and 6 others like this.
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra norges eldste by. Fikk vannlekasje på hovedledningen i gata hjemme igår, derfor rømte jeg huset da både vann og vei ville bli stengt.
    Må vell hjemmom en liten tur å se hvor stor skaden ble.
    Skulle egentlig ha støpt en trapp igår men det ble også lagt på is på ubestemt tid, så jeg må kanskje få stablet litt ved isteden?

    Det positive er at jeg har funnet en rute til Bali med Eva Air i mars som kanskje lar seg gjennomføre? Det viktigste er i det minste noe å se frem til :)
     
    ArthurDent, Earl, Eddie47 and 8 others like this.
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra fjellet. Her er det også grått, men da kan man ha litt hjemmekontor og kose seg med å stå på kjøkkenet halve dagen. Høres ut som jeg jobber som kokk, men det gjør jeg ikke. Fortsatt ingen nye bookinger i kikkerten og ca 1000 poeng som mangler fra Amex.
     
    ArthurDent, Earl, Avixlo and 7 others like this.
  8. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,386
    Likes mottatt:
    25,576
    Bonuspoeng:
    183
    Joda @holmen jeg var på farten allerede når solen tittet frem.

    1.png

    Ble en liten morgen utflukt til Finnøya/Harøya (de er knyttet sammen med en lang molo). Målet var en topptur til Store Harøyburet 156 moh. Utsikt fra toppen.

    2.jpg

    Så en liten rast på Litle Harøyburet med utsikt mot den Store.

    3.jpg

    Og på vei videre nedover svingte vi bortom vannet Lomsstjørna 98 moh.

    4.jpg

    Før ferden gikk med ferja tilbake til Ona. Bilde jeg tok mandagskvelden.

    5.png

    Tilbake på øya ble posten som kom med samme ferje som oss sortert, og pakken min fra vinmonopolet dukket akkurat opp i tide, er jo lille lørdag i dag :D
    Siden dette stedet ligger ute i distriktet er det gratis frakt på pakker fra polet, må bare planlegge 3-4 dager i forveien.

    Ha en fin fin dag folkens :)
     
  9. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen

    Startet tåkefullt og grått i dag, men har potensiale til å bli en fin dag nå som det har startet å lette litt. Så da spørs det om en skal flotte seg med en fjelltur senere.

    T-∞ til neste tur.. føles i hvert fall slik akkurat i dag.
    Så.... trøstehandlet litt hos Lego i går, så nå ligger det ~200kroner og venter hos ViaTrumf :) Kontoen skal fylles til randen til den gang det kan utnyttes

    Ha en strålende lillelørdag!
     
    ArthurDent, Earl, Eddie47 and 5 others like this.
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hjemmekontoret!
    Formiddagen gikk med på møter, først nå litt tid til å gjøre ting som er litt mer morsom enn møter... IF!
    Står i kø på Tallinntelefonen, fordi en flytur i mars 2021 er kansellert "pga corona...", en svipptur (som jeg fremdeles ikke har troa på at den kan gjennomføres) til Tokyo for å se på kirsebærtrær i blomst har blitt redusert fra 48 timer på bakken der til 41 timer. Fremdeles nok til å se trær men det bør ikke innskrenkes veldig mye mer.

    Ellers er det ikke t-2 for SIN, men heller t-4 for HFT. Ikke helt det samme, men slik er det nå blitt. Er glad for å bo i Norge der det faktisk går an å få litt luft under vingene innenriks og karantenefritt.

    Ha en flott dag!
     
    ArthurDent, Earl, Eddie47 and 6 others like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra en overskyet Osloby. Vakkert løvverk ute nå, det må nytes. Konstaterer at det finnes enda flere dumme platformer for fjernmøter en jeg viste om i forrige uke. SUKK.....
     
    ArthurDent, Earl, Eddie47 and 6 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa gjør visst endringer i vårprogrammet sitt.
    Kona har i alle fall fått endring i sin utreise til FRA i februar, og må nå sitte 6 timer på FRA i stedet for 2, før avreise til HND. (hvis det blir noe av da)
    Ble ombooket uten at vi trengte å gjøre noe.

    @runese med følge har også fått endringer i sin utreise med LH, de skulle til MUC via FRA, men har per nå bare fly til FRA.
     
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har nettopp snakket med Tallinn for å fikse en tur til Tokyo med Swiss. Turen fra Oslo til Zurich hadde de kansellert, og erstattet med en veldig hårete rute... men jeg har nå en bedre rute, og alt i pluss/business, alt av Y klasse er blitt eliminert, så det var verdt det.
    Jeg spurte om hvor langt fram i tid det er mulig å bestille en tur, og med ANA er det i dag mulig å bestille et sete i F 20/9/21. Så om noen har planer, kjør på!
     
    Kalsnes, qouz, Earl and 5 others like this.
  14. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdags snart kveld fra Den Arktiske hovedstaden også kalt Tromsø

    Her har været vært bedre enn det har vært den siste tiden. Ikke helt blå himmel men får duge. Nå skal jeg på speidermøte hvor det er planlagt orientering. Så dette blir nok bra.

    Ha en flott kveld til dere alle
     
    Upsaker, Earl, Eddie47 and 3 others like this.
  15. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Mikro-høstferie på The Thief, med Charles Heidsieck for å mildne "savnet" etter SAS Business 20200930_190555.jpg
     
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,388
    Likes mottatt:
    7,773
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Her er man tilbake etter noen dager på jobb på Vestlandet. 1 fin dag på mandag med sol og en typisk vestlandsdag med regn, regn og mer regn i går...:p
    I dag var det tilbake på kontoret, i morgen er det hjemmekontor også skal man ha fri fredag så da blir det langhelg og det er aldri feil ;)
     
    Kristian, ArthurDent, Upsaker and 3 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg fått 9 e-poster med varsel om endringer på reisen vår. Men etter de 2 første, så har det ikke skjedd noe mer med billettene. Litt irriterende, egentlig.
     
    ArthurDent liker dette
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Livet på strilelandet er et slaraffenliv uten like ... det er jo helg hele tiden og pol i nabobygden, kan det bli bedre?

    Selvbedrag!!
    Selvsagt kunne det vært bedre ... i fjor på denne tiden omtrent var jeg tre ganger i USA og til slutt en liten champagnetur til Hong Kong ....
    Du verden ....

    Det var så kjedelig på SAS app’en at jeg bestilte en aldri så lite tur til Alicante i mai med barnebarn før hun begynner på skolen neste høst .... ja ja, tiden får vise om det blir noe av ...

    Det er bra på hytten ..
     
    Kristian, ArthurDent, Avixlo and 3 others like this.

Del denne siden