Er slike oppslag smart?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 21. febr 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet jo at @Tore har vært i «Dine Penger» også...
    (Jeg har ikke lest artikkelen, har noen mulighet til å kopiere den inn?)
    8867AACE-FE61-4CA6-849A-498978993701.png
     
    drsyk, Sunnfjordingen and funkenstein like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er forskjellen med legge ut F-turen din på Dine Penger vs InsideFlyer?
     
    drsyk and flying_all like this.
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Nedslagsfeltet? Det er jo ingen som leser insideflyer som ikke allerede er i gamet. DinePenger sine lesere derimot.

    Og nei, det er ikke smart å annonsere slikt i media :)
     
    Jonkebassen, Liza, milehigh and 7 others like this.
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke de gutta brukt dette forumet som hovedkilde til sin poengjakt?
     
    TElg78 and no-backpacker like this.
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    :D
     
    drsyk, P3tterBK and KristianSk like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig at ingen andre får vite noe ... Selv uten slike artikler så har jo folk funnet og havnet på IF.

    Og ja, det er mange som reiser rundt på C og F på poeng, og som ikke frekventerer IF.
     
    drsyk and OttoL like this.
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Det handler om hvordan det spres, og hvilket fokus det får.

    I England er det forslag om å fjerne bonuspoeng pga folk flyr omveier for å få mer poeng, og dette er negativt for miljøet. Artikler med «flyr til Gdansk for bonuspoeng» eller «Tur retur London for å drikke børst i loungen» er ikke heldig fokus for noen.
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Dem er vel her inne ja.
     
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er både fordeler og ulemper for den «etablerte bonusjeger» at slike artikler kommer ut. Med økende miljøfokus er det naturlig at incentiver for få fly kan bli sett ned på, men jeg tror helt ærlig ikke denne artikkelen spesifikt bidrar med så veldig mye negativt i denne retningen. Det er tross alt snakk om en artikkel for abonnementer på en side som omhandler privatøkonomi. De som faktisk allerede betaler for å lese slike artikler kan jeg forestille meg har såpass kontroll på ting at de allerede har fått med seg litt av hva bonuspoeng innebærer.

    Også er det jo kjekt med nye folk på forumet om en tilfeldig leser skulle bli bitt av basillen og finne sin vei hit. Det er en veldig hyggelig gjeng som bidrar her inne allerede - men jo flere som er her inne jo mer kunnskap, tips, triks og spennende reisebrev kan deles.
     
    PVflyer, Xflipper, Misterix and 3 others like this.
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    T/r London for å drikke børst. Da er jeg skyldig der altså:) Flyene går uansett.
     
  12. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Og jo fullere fly, jo mindre utslipp per passasjer..
    Så vi er jo rett og slett med på å minske utslippene..

    21 dager igjen til årets første flytur.
     
    Jonkebassen, P3tterBK, jonss and 5 others like this.
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Oppslag av denne typen gjør ikke så mye, det er ingen hemmelighet at det finnes folk som behandler lojalitetsprogrammer som et spill. Det krever litt innsats før du sitter på LH F.

    Selv om flaskeføringen hadde kommet opp, så er det ganske mildt sammenlignet med mye av et du finner ute.
     
    lMartin, jgroneng and RoadKing like this.
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg reagerer på er betegnelsen "gratis" som alltid benyttes i omtaler av bonusturer. Her har de jo faktisk nevnt skatter og avgifter på et par tusen kroner. Men hvis man regner inn alternativkosten på 225.000 eurobonuspoeng fra Trumf så er jo det faktisk rundt 15.000 kroner som ellers ville gått inn i husholdningsbudsjettet. Mao er prisen på t/r i første klasse fort 15-20.000, og i hvert fall ikke "gratis".
     
    McBuljo, P3tterBK, SAJblue and 4 others like this.
  15. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Stusset over det samme. Særlig siden oppslaget kom i en publikasjon som hevder å være opptatt av... "Dine Penger".
    Får håpe midtsideguttene (IF'erne) ikke er like dumme...;)
     
    Last edited: 21. febr 2020
    P3tterBK liker dette
  16. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dessverre politiske krefter også her til lands som er negative til tilleggsgoder ved kredittkort (f.eks. poengopptjening ved avtaleinngåelse og løpende bruk av kortet, pga "sårbare grupper betaler for denne praksisen" ), så jeg frykter vi må nyte de så lenge vi kan.
     
    P3tterBK and jgroneng like this.
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Samt at vi også i mellomtiden må passe på å stemme på partier som ikke er for misunnelsesvedtak.
     
  18. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Både riktig og feil. Jeg bruker ikke trumf og da er det heller ingen penger å ta ut istedenfor poeng.

    bruker bare AMEX og dermed er alle mine poeng gratis utenom årsavgift...

    så en First reise lander på langt under 20000 for min del. Så sammenlignet med pris det koster å betale en First tur vs hva vi betaler så er ordet gratis nesten lovlig å bruke siden de nevner skatter og avgifter...9

    alg
     
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Denne artikkelen vil helt sikkert få noen til å begynne med poengsamling, men tror ikke den vil ha store utslagene.
    Jeg gikk "all in" som bonusjeger i november i fjor, så har ikke vært i gamet lenge, men var interessert og samlet både poeng og brukte kredittkort lenge før den tid.

    Gratis er denne hobbyen hvertfall ikke. Kredittkortene mine koster 5500,- i året, og når jeg i løpet av året får meg NCC kortet vil totalavgiften ligge over 6000,-. Det er nok mange bonusjegere som ligger langt over dette hvis man samler kredittkortavgifter og andre tjeneste som feks: awardfares o.l.
    I tillegg kommer ting som "100kr for Aftenposten en måned og 2000EB poeng", dette er noe jeg (og mange andre) aldri ville brukt penger på hvis det ikke ga noen poeng.

    For å bli en bonusjeger kreves det uansett noe spesielt. Jeg har prøvd å "verve" både venner og familie, men jeg taler til døve ører. I følge søsteren min har jeg en sykdom.

    For å bli en bonusjeger må/bør du:
    *Ha en stor interesse (Her detter de fleste av etter min erfaring)
    *Ha et ønske om å fly mer/bedre
    *Være villig til å bruke MYE tid
    *Være villig til å bruke en del penger, både på årsavgifter og andre ting som følger med hobbyen.

    Dette er som alle andre hobbyer. Det koster tid og penger, og du må være interessert. Akkurat som at du ikke kan tvinge deg selv til å spille gitar hvis du hater musikk, kan du ikke tvinge deg til å bli en bonusjeger.
     
  20. TrondF

    TrondF Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Rar måte å tenke på, du kunne jo ha brukt trumf og tatt ut pengene istedet, så man har det valget selv om man ikke har det direkte, men det er jo på grunn av et valg du har tatt.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden