Mine foreldre fortalte at de alltid bestiller flybilletter med SAS hos Supersaver.no, da prisene dere er mye lavere. Jeg har gjort et par tester, og funnet prisforskjell på opp mot 30%. Dette synes jeg virker veldig rart, og gjør jeg meg litt skeptisk. Er Supersaver seriøse? Hvordan kan de operere med lavere priser enn SAS? Har noen erfaring? Vet noe om dette?
Ingen poeng på gruppereiser, eller på kjøp fra Supersaver @Are ? Trodde man fikk poeng uansett hvor man kjøpte, så lenge det ikke er charter?
Hvis det er 10 eller flere i gruppen, kan du bestille en gruppereise. Rabatt på opptil 30 % på SAS gruppepriser*. Bytt navn på den reisende og endre reiser enkelt (datoer og avreisetider). Opptjen EuroBonus-poeng når du reiser. Hvis selskapet ditt er medlem av SAS Bedriftsprogram , vil reisen din opptjene SAS Credits. * Du må bestille minst 60 dager før avgang og kunne bekrefte bestillingen og antall reisende innen 14 dager.
No er det vel snart fem år sidan sist eg brukte Supersaver, men eg har bestilt reise med dei fleire gongar og opplevde ingen problem på noko vis. Rett nok var dei berre billegare på reiser ut av Noreg (type litt lenger enn Køben), innanriks har eg inga erfaring. Som sagt er det ei stund sida eg brukte dei, så ting kan ha endra seg. At Supersaver har billegare billettar enn SAS sjølv, kan vel komme av at dei som reisebyrå "støvsuger" marknaden for billege billettar som dei vidareformidlar? Her er eg på gyngande grunn, altså. Kva slags destinasjonar søkte du på då du fann prisforskjellane?
Her er det mange som synser mye. OTAene som feks supersaver underkutter sas og andre selskaper slik at de skal komme opp øverst på Metasøk sider som finn og momondo. De selger billetter med tap for så å håpe å tjene inn beløpet ved å selge forsikringer hotell osv. Noe annet OTAene gjør er at de oppererer med forskjellige utenlandske office id og iata nummer. På den måten kan de få tilgang til en tilgjengelighet som ikke skal selges fra det norske markedet og kan derfor selge billigere billetter.
Sist jeg sjekket var Supersaver ol. dyrere på tilleggstjenester som baggasje enn flyselskapet selv. I tillegg selger de egne former for fleksible billetter som også er dyrere og langt mindre fleksible enn hva SAS/Norwegian tilbyr ved direkte bestilling. Jeg holdt meg langt unna.
Har opplevd at billetter kjøpt gjennom eksterne leverandører (Hotels.com, Supersaver, osv) ikke har gitt EB poeng. Men ser at SAS nå har etablert et samarbeid med Hotels.com hvor en kan benytte deres søkemotor via SAS-siden. Dette gir poeng. Min arbeidsgiver benytter et tradisjonelt reisebyrå (som for så vidt ofte finner greie løsninger) men jeg bruker av og til Supersaver for å orientere meg om avganger og omtrentlige priser.
Apropos Supersaver ... jeg har bestilt flybillett med Turkish Airlines via Supersaver.no og fått en bookingkode, men når jeg prøver å søke opp denne i Turkish-appen finner jeg den ikke. Noen som vet hvorfor?
Bestilte også med Widerøe via supersaver og får heller ikke opp bookingen med den referansen jeg fikk Håper det løser seg i løpet av noen dager.
Når skal du reise? Koster vel utrolig mye å kontakte supersaver.no vil jeg anta. Det viktigste er vel at man kommer seg på flyet
Hehe.. ja, regner med man kommer seg på flyet, men likevel, gidder ikke å stå der som et naut i innsjekkingen og få servert "vi finner ingenting".. Må da være noen bonusnisser her inne som har kontroll på hvordan Supersaver fungerer!?
Jeg var bort i en eller annen sånn side en gang, som jeg ikke husker navnet på. Dem hadde et eget booking nr som sto overalt i store bokstaver. Viste seg at det fantes et underliggende booking nr et eller annet sted, med små bokstaver. Det var nummeret som fungerte hos flyselskapt. Lykke til med å finlese all kommunikasjon fra dem.
Da har jeg funnet ut av det. Du må gå inn på bekreftelsen du har fått fra Supersaver. Trykk på "Mine bestillinger" i eposten fra dem og deretter trykker du på "Reisedokument". Der finner du den ekte PNRn din