Erfaringer fra noen måneder som Pandion medlem

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bdrag68, 21. april 2015.

  1. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Det er en hel masse fordeler, men vil trekke frem noen som har påvirket meg direkte som reisende i perioden som Pandion:

    Jeg blir automatisk oppgradert fra Go til Plus hvis plass på innenriks.
    Garentert plass på flyet ved bestilling inntil to dager før avreise.
    Har fløyet til Asia to ganger med SAS i perioden og begge gangene ble jeg satt frem på business. Har fløyet på business med Lufthansa en gang og da ble jeg flyttet til First.

    Var i Bergen på dagstur i mellompåsken, og da gikk det ikke mange fly. Kom til Flesland og servicedisken klokka 1550 med billett til 1955-flyet. Da hun så Pandion kortet mitt, ringte hun til gaten og ba de holde flyet for en Pandion. 10min før flyet gikk fikk jeg altså sjekke inn bagasje og bli med. Bra!

    Ble automatisk oppgradert som President Circle medlem i Hertz. I praksis betyr det at betalingskort og sertifikat er forhåndsregistrert og jeg slipper å bruke tid på det. Jeg går foran eventuell kø, og bilen hentes og leveres på VIP plasser(nærmere terminal). Samlet utgjør dette at jeg bruker mindre tid på flyplassen ved ankomst avreise.

    Summen av dette blir at det gjør mine reiser litt smidigere og litt mer tidseffektive.
     
    Fnate, Trety, Herlov and 24 others like this.
  2. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Haha! Kjenner til den der.. Reiste med noen som hadde diamant og Pandion kort, Dem holdt igjen gaten til 6personer inkl meg. Takket være dem så rakk vi flyet :)
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn helt seriøst?
     
    tommy777 liker dette
  4. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Lucky U!!! 1/1-YTD = 0 oppgraderinger....men jeg kan spise så mye muffin jeg vil innenriks :-D
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      23.1 KB
      Visninger:
      126
    Fnate liker dette
  5. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvor mange kvalifiserende fly/grunnpoeng som kreves for å bli Pandion ;)
     
    LN-FHU liker dette
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen som har tall...."by Invitation only".... :)
     
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det går på $ spent over x antall år, ikke EB-poeng/segmenter.
     
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen vet eksakt, men ut i fra de jeg kjenner så ligger det i området fra 300.000kr i året og oppover, jevnt over flere år.
     
  9. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Vanskelig å si fordi grunnpoeng og investert beløp pr år har for meg vært forskjellig fra år til år, men det ser ut som at grensen ligger rundt NOK 300' ish i snitt per år, hvis jeg skal amatøranalysere meg frem til det...omregnet i poeng? Hakke peiling ;-)
     
  10. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    ;) SAS sier selv ikke hva som skal til for og nå EBP.
     

    Attached Files:

    Islending liker dette
  11. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, men det skjedde ikke automatisk. Spurte, med kortet i hånda, etter de hadde annonsert boarding Complete. Gikk fint da...
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradering fra C til F hos Lufthansa – In cabin etter Boarding Completed – Basert på personlig forespørsel fra en SK Pandion. :rolleyes:

    Ville gjerne sett begrunnelsen fra Purser for å gjøre denne... Du har trolig uvanlig magisk sjarm.
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Siden LH ikke har for vane å gjøre dette selv med Hon Circle medlemmer - tør vi tippe at denne var relativt tilfeldig eller evt knyttet til aktuelle bookingklassen i business ved en overbookingssituasjon? Siden LH oppgraderer basert på bookingklasse før status.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hørt at Pandeon er noe som blir utdelt til de 1000 beste kundene (omsetning) i hvert land. Muligvis kalibrert etter hvor mange kunder SAS har i de respektive land.
     
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har alltid hørt at dette var de 2000 beste kundene i skandinavia basert på revenue.
    Tidligere het et Royal Viking Courtesy Card (RVCC), og hvis man gikk gjennom da tidens CPH lufthavn, fikk man det man pekte på.
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ligget på TNOK 250+ i løpet av de siste 8 årene, og er ikke på tanke brettet. Men jeg har kranglet med både Eivind, Gustavsson og fler om dette,
     
  17. Travelmate

    Travelmate Guest

    SAS inviterer også kunder som reiser for mindre dersom de mener at det er en strategisk viktig kunde (en toppsjef etc). Min gamle sjef hadde kortet og fløy ikke for 300.000 i året.
     
  18. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har alltid mistenkt at det kan ha noe å gjøre med historikk. Min far ligger ikke på 300' pr år vil jeg tro (ren antakelse), men har til gjengjeld vært svært lojal til SAS de siste 30 årene, samt generelt flydd svært mye.
     
  19. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Hehe, håper ikke det hadde noe med sjarm å gjøre, siden det var mannlig purser. Spøk til side, så var det nok helt tilfeldig ja. Jeg tok en sjans og det gikk; spurte om det var plass, han gikk for å sjekke, konfererte med cabinansvarlig foran, og så var det flytte seg til anvist sete. Nå har ikke jeg større krav enn at jeg trives mer enn godt på business, så det er ikke noe mål i seg selv.....snarere bare noe jeg gjorde av nysgjerrighet.

    Har en annen historie fra Lufthansa også, som har litt relevans til dette: For 4-5år siden var jeg en kort tur i Busan. Fløy da Oslo-Munchen-Seoul-Busan, hvor Munchen-Seoul-Busan var samme fly. En veldig grei måte å komme seg til Busan på. Reiste bort på torsdag m ankomst Busan midt på dagen lørdag. Rett på jobb lørdag og søndag, før hjem mandag. Denne reisen var kjøpt på økonomi og jeg hadde ikke noe bonuskort å snakke om. Når jeg kom på flyet i Busan var det samme crewet som var på flyet til Busan, og de samme to som hadde bakerste delen på A340. De hadde vært på hviletid og ble overrasket over å se meg så fort. De vet jo bedre enn noen andre hvor slitsomt det er å reise langt på kort periode, og rett før flyet skulle ta av, kommer hun ene til meg og sier at når vi hadde kommet i lufta etter å ha vært nedom i Seoul, skulle hun gå frem og se om det var et ledig sete på business til meg. Jeg glemte hele greia, før hun kom en halvtime ut i flighten fra Seoul tilbake til Munchen og sa at jeg kunne ta med meg sakene mine og flytte meg frem. Jeg er ikke mer komplisert enn at sånt lar jeg meg imponere av, og Lufthansa er blitt flittig brukt på mine langturer etter det...
     
    DrLibra, Edvard, Scandi and 3 others like this.
  20. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er et fast antall, men er justert noe så det er flere enn 2000 nå. Jeg har fått antallet presentert for 1-2 år siden, men husker ikke hva det var.
     

Del denne siden