Det er en hel masse fordeler, men vil trekke frem noen som har påvirket meg direkte som reisende i perioden som Pandion: Jeg blir automatisk oppgradert fra Go til Plus hvis plass på innenriks. Garentert plass på flyet ved bestilling inntil to dager før avreise. Har fløyet til Asia to ganger med SAS i perioden og begge gangene ble jeg satt frem på business. Har fløyet på business med Lufthansa en gang og da ble jeg flyttet til First. Var i Bergen på dagstur i mellompåsken, og da gikk det ikke mange fly. Kom til Flesland og servicedisken klokka 1550 med billett til 1955-flyet. Da hun så Pandion kortet mitt, ringte hun til gaten og ba de holde flyet for en Pandion. 10min før flyet gikk fikk jeg altså sjekke inn bagasje og bli med. Bra! Ble automatisk oppgradert som President Circle medlem i Hertz. I praksis betyr det at betalingskort og sertifikat er forhåndsregistrert og jeg slipper å bruke tid på det. Jeg går foran eventuell kø, og bilen hentes og leveres på VIP plasser(nærmere terminal). Samlet utgjør dette at jeg bruker mindre tid på flyplassen ved ankomst avreise. Summen av dette blir at det gjør mine reiser litt smidigere og litt mer tidseffektive.
Haha! Kjenner til den der.. Reiste med noen som hadde diamant og Pandion kort, Dem holdt igjen gaten til 6personer inkl meg. Takket være dem så rakk vi flyet
Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvor mange kvalifiserende fly/grunnpoeng som kreves for å bli Pandion
Ingen vet eksakt, men ut i fra de jeg kjenner så ligger det i området fra 300.000kr i året og oppover, jevnt over flere år.
Vanskelig å si fordi grunnpoeng og investert beløp pr år har for meg vært forskjellig fra år til år, men det ser ut som at grensen ligger rundt NOK 300' ish i snitt per år, hvis jeg skal amatøranalysere meg frem til det...omregnet i poeng? Hakke peiling ;-)
Ja, men det skjedde ikke automatisk. Spurte, med kortet i hånda, etter de hadde annonsert boarding Complete. Gikk fint da...
Oppgradering fra C til F hos Lufthansa – In cabin etter Boarding Completed – Basert på personlig forespørsel fra en SK Pandion. Ville gjerne sett begrunnelsen fra Purser for å gjøre denne... Du har trolig uvanlig magisk sjarm.
Siden LH ikke har for vane å gjøre dette selv med Hon Circle medlemmer - tør vi tippe at denne var relativt tilfeldig eller evt knyttet til aktuelle bookingklassen i business ved en overbookingssituasjon? Siden LH oppgraderer basert på bookingklasse før status.
Jeg har hørt at Pandeon er noe som blir utdelt til de 1000 beste kundene (omsetning) i hvert land. Muligvis kalibrert etter hvor mange kunder SAS har i de respektive land.
Har alltid hørt at dette var de 2000 beste kundene i skandinavia basert på revenue. Tidligere het et Royal Viking Courtesy Card (RVCC), og hvis man gikk gjennom da tidens CPH lufthavn, fikk man det man pekte på.
Jeg har ligget på TNOK 250+ i løpet av de siste 8 årene, og er ikke på tanke brettet. Men jeg har kranglet med både Eivind, Gustavsson og fler om dette,
SAS inviterer også kunder som reiser for mindre dersom de mener at det er en strategisk viktig kunde (en toppsjef etc). Min gamle sjef hadde kortet og fløy ikke for 300.000 i året.
Jeg har alltid mistenkt at det kan ha noe å gjøre med historikk. Min far ligger ikke på 300' pr år vil jeg tro (ren antakelse), men har til gjengjeld vært svært lojal til SAS de siste 30 årene, samt generelt flydd svært mye.
Hehe, håper ikke det hadde noe med sjarm å gjøre, siden det var mannlig purser. Spøk til side, så var det nok helt tilfeldig ja. Jeg tok en sjans og det gikk; spurte om det var plass, han gikk for å sjekke, konfererte med cabinansvarlig foran, og så var det flytte seg til anvist sete. Nå har ikke jeg større krav enn at jeg trives mer enn godt på business, så det er ikke noe mål i seg selv.....snarere bare noe jeg gjorde av nysgjerrighet. Har en annen historie fra Lufthansa også, som har litt relevans til dette: For 4-5år siden var jeg en kort tur i Busan. Fløy da Oslo-Munchen-Seoul-Busan, hvor Munchen-Seoul-Busan var samme fly. En veldig grei måte å komme seg til Busan på. Reiste bort på torsdag m ankomst Busan midt på dagen lørdag. Rett på jobb lørdag og søndag, før hjem mandag. Denne reisen var kjøpt på økonomi og jeg hadde ikke noe bonuskort å snakke om. Når jeg kom på flyet i Busan var det samme crewet som var på flyet til Busan, og de samme to som hadde bakerste delen på A340. De hadde vært på hviletid og ble overrasket over å se meg så fort. De vet jo bedre enn noen andre hvor slitsomt det er å reise langt på kort periode, og rett før flyet skulle ta av, kommer hun ene til meg og sier at når vi hadde kommet i lufta etter å ha vært nedom i Seoul, skulle hun gå frem og se om det var et ledig sete på business til meg. Jeg glemte hele greia, før hun kom en halvtime ut i flighten fra Seoul tilbake til Munchen og sa at jeg kunne ta med meg sakene mine og flytte meg frem. Jeg er ikke mer komplisert enn at sånt lar jeg meg imponere av, og Lufthansa er blitt flittig brukt på mine langturer etter det...
Det er et fast antall, men er justert noe så det er flere enn 2000 nå. Jeg har fått antallet presentert for 1-2 år siden, men husker ikke hva det var.