Erfaringer med Eurobonus shopping portal

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Spielhaug, 27. des 2020.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte å starte en egen tråd på denne, siden endel av tilbud og erfaringer er blandet inn i Viatrumftråden, samt etpar andre steder.
    Fort at denne blir annenrangs bak Viatrumf, men det er etpar butikker og bransjer som ikke finnes på VT, så det er egentlig en fin kompletterende side. Life, Apotek (Farmasiet, Apotekhjem) og Kjell&co har jeg benytttet med hell. Det er altså nettbutikkene vi snakker om her.

    Siden Eurobonusportalen benytter poeng pr 100kr og Viatrumf opererer med prosentsats, så kan det være litt tungvindt å sammenligne tilbud. Men verdsetter man Eurobonus poeng med samme forhold som trumf, så kan man sammenligne tilbudene mot VT slik:
    (har tatt utgangspunkt i de vanligste satsene i EB-portalen)
    10poeng/100kr = 0,74%
    13,5poeng/100kr = 1%
    20poeng/100kr = 1,48%
    25poeng/100kr = 1,85%
    50poeng/100kr = 3,7%
    100poeng/100kr = 7,4%
    Portalen finner du her:
    https://onlineshopping.flysas.com/

    Det er også en annen portal for fysiske butikker, her registrerer man kredittkortet sitt og så får man (forhåpentligvis) poeng etter man har betalt. Det er de samme butikkene du finner via appen eller medlemssidene på sas.no. Feks Sumo, Miss Gin, Rituals, Hurtigruta og Døgnvill.
    https://eurobonus.shopping/nb/
     
    Last edited: 27. des 2020
    sovehue, Emma, Vaskehanske and 12 others like this.
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Bra typisk at akkurat når jeg har fått laga denne posten, så er nettsiden ikke tilgjengelig for innlogging....
    75FA1B4A-BD2F-455F-A08E-E2DB24CA3990.jpeg
     
    holmen liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen av butikkene her som er nettbutikker? Eller er dette bare for fysiske butikker?
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Alt er nettbutikker. Portalen for fysiske butikker er https://eurobonus.shopping/nb/
    Oppdaterer første posten.
     
    holmen and Maggie like this.
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som de fleste gir mer på viatrumf.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om sida er nede til slutten av januar...
    DDD3FF80-3C17-4D3F-BB22-8A74A04C0999.jpeg
     
  7. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg handlet hos Chillout via ViaTrumf for et par dager siden. Kjøpet ble registrert hos ViaTrumf kort tid etter kjøpet.
    ViaTrumfChillout.png
    Igår fikk jeg melding fra SAS om at det samme kjøpet var registrert hos LoyalSolutions
    SASChillout.png
    Jeg betalte med et kredittkort som tidligere var koblet til EuroBonus-portalen, men var aldri innom SAS sine sider da kjøpet hos Chillout ble gjort.

    Flere som har opplevd dette? Dersom man kan få bonus fra både SAS direkte og ViaTrumf så hadde jo det vært hyggelig :)

    (Merk: Har ikke blitt kreditert noe bonus ennå.)
     
    MarkSS, EndreD, espenlampe and 6 others like this.
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Da ser det ut som at portalen er oppe og går igjen. De har noen kampanjer gående, men de er dårligere enn Viatrumf. GodtLevert gir 100EBP pr 100kr frem til 7.feb, det er ikke så aller verst. Kinogavekort gir 100poeng, virker som det er fast sats.
     
  9. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg handlet hos chillout ved doble poeng helga via viatrumf og fikk idag også registrert poeng fra sas sine sider som deg.
     
    ChrisTW liker dette
  10. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Og nå har jeg fått både SAS-poengene og Trumf-bonusen inn på konto - på samme kjøp.:)

    Hadde vært nyttig om andre som har tilsvarende erfaringer deler det her.
     
    cooolcatz and trygveat like this.
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jammen meg SAS IT klart å få til en reell forbedring: Du få nå mail med bekreftelse på at kjøp i portalen er registrert. Nyttig og praktisk, vært fint om Viatrumf også fikk dette
     
    Travellingalf, MarkSS and Emma like this.
  12. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Fant ikke noen annen tråd ved kjapp googling, så fyrer spørsmålet her. Noen som har erfaring med å forsøke etterregistrering av ordre via QR på restaurantene? Har noen jobbreiser med til sammen rundt 50 slike bestillinger på Egon (ja, jeg vet at det er triste greier) siste halve året, så det blir jo fort noen tusen poeng som mangler. De som ble betalt på terminal kom på tiden, men usikker på om det er suksess å forsøke å kreve inn på "nettordre" med skjermdump av ordre og dato?
     
    tobeornot999 liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har etterregistrert en gang på Royal Gastropub i Østbanehallen. Fordi man bestilte på QR gjennom portalen til Akershus restaurant (eller noe sånt), ble det ikke registrert. Jeg sendte inn kvittering, da gikk det greit.

    Det er jo mulig å prøve, og håpe på det beste?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke kredittkortet du bruker som bestemmer bonusen?

    Så betaling via QR eller over disk går ut på ett.

    Jeg har i alle fall plutselig fått Egon poeng (ikke spør!) i etterkant av at jeg har vært innom og betalt med et kort som er registrert på SAS bonus shopping siden.
     
  15. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, kortet må være knyttet opp til EB-kontoen for å få bonus, og det er de. Oppdaget faktisk etter jeg gikk gjennom alle reiseregningskvitteringene fra Egon siste halve året at kun halvparten som var betalt på terminal i restaurantene var dukket opp, så nå er det sendt en helt perm med etterregistreringer både med fysisk og digital kvittering, så får vi se hva de sier.
     
    tobeornot999 liker dette
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    2000 EB for ICE-abbonement på konto 30 dager etter bestilling.
    Poeng fra Farmasiet etter 25 dager
     
  17. Huntingdaddy

    Huntingdaddy Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er en super tråd og søkte nettopp ett sammenligningen av EB/kr mot Trumf sine %/kr. Eneste er at jeg er litt usikker på prosentsatsene blir riktig å regne sånn siden hvis vi regner uansett med å konvertere Trumfkronene våre til EB poeng. Dette vil da variere fra 1 Tkr = 10 EBp ved engangsoverføring eller 1 Tkr = 13,5 EBp ved fast overføring.

    Selvfølgelig lar det seg ikke helt sammenligne siden noen butikker er hos VT og ikke hos SAS Shoppen og motsatt. Har akkurat laget en kort oversikt over noen nettbutikker jeg benytter meg til vanlig av for å se for min egen del.

    Butikk Trumf % VTkr EBp v/1x v/fast EB Shop poeng/100 kr EB Shop totalt
    Norli** 1.00% 10 100 135 50* 500
    Adlibris 4.60% 46 460 621 25 250
    Lensway (linser) 7.80% 78 780 1019 50* 500
    Lensway (briller) 15.60% 156 1560 2033 50* 500
    Inkclub 11.70% 117 1170 1526 50* 500


    (Får ikke lagt til bilde for øyeblikket siden jeg er nytt medlem så beklager vanskelig å lese)
    Basert på kjøp av varer som koster 1000 kr

    * SAS EB Shop dobbeltpoeng kampanje
    ** Trippeltrumf dager

    I disse tilfellene lønner det seg ikke å bruke den (håper at det lar seg gjøre å logge inn flere steder, men tviler dette bør nevnes hvis mulig). Kortet mitt er uansett registrert hos de så kommer nok, med mindre jeg shopper direkte i butikker å for det meste handle ViaTrumf for øyeblikket.
     
    Last edited: 22. jan 2024

Del denne siden