Erfaringer med Flight Park (Gardermoen)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Kjakan, 18. sept 2014.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Siden jeg bor på Skedsmokorset og stort sett foretar korte reiser på kun en dag eller en eller to overnattinger, passer det godt å kjøre til og fra flyplassen. Veldig kronglete å komme seg til Lillestrøm for Flytoget eller til E6'en for Flybussen. Jeg pleier å parkere i parkeringshuset P10 da det er kortest vei til avgangshallen og siden det er jobben som betaler (OPM - Other People's Money). Nuvel...

    Firmaet jeg jobber i har en avtale med Visma og en tjeneste kalt "Visma Fordel Ansatt". Gjennom denne har vi en avtale om 10% rabatt på parkering på Gardermoen gjennom Flight Park. Jeg syntes konseptet med "valet service" hørtes ålreit ut, så da bestemte jeg meg å forsøke denne parkeringen på neste flytur. Så tenkt, så gjort.

    En rask registrering på nettsidene og så var parkering booket. Jeg skulle fly kl. 07:30, så jeg booket avlevering kl 06:30. Siden jeg også visste hvilket fly jeg skulle ha hjem, tastet jeg også inn det sammen med flight-nummeret slik at de kan justere det dersom flyet er forsinket e.l.

    Avreisedagen opprant og jeg var veldig spent på hvordan dette ville fungere. Instruksen var enkel: Kjør opp på utenfor avgangshallens "kiss-n-drive" og se etter personellet i uniform, men ville jeg se vedkommende som skulle overta bilen hvis det var kaos der oppe? Ingen grunn til å være bekymret, lite biler der den morgenen og vedkommende spottet meg før jeg spottet henne. En søt og hyggelig dame noterte kilometerstanden, ga meg kvittering, overtok nøkkelen og kjørte. Så enkelt og så greit.

    Da jeg kom tilbake dagen etter var også instruksen enkel: Gå til korttidsparkeringen og se etter Flight Park-bilen for betaling og henting av nøkkelen. Alt avhenging av når bilen havnet der, så må man betale for å slippe ut, typisk 35-50 kroner. Nå pusser de opp korttidsparkeringene på OSL, så nå måtte jeg opp på 6G i parkeringshuset og hente bilen. Da jeg kom dit, var bilen min akkurat kommet, jeg betalte med kort (SAS AmEx for bonuspoeng - kr 477,- inkl. 10% rabatt) og kjørte ut. 0 kroner å betale ved utgangen, så den slapp jeg billig unna.

    Jeg synes det var en helt grei måte å parkere på, og ikke minst det å slippe å lete etter parkeringsplass var veldig OK. Ser også for meg at bilen kan være varm på vinteren siden de parkerer noen km unna OSL, så det må også prøves. Ellers er det jo et par hundre kroner billigere enn å stå i P10, og vel konkurransedyktig også med P1 og P2. En viktig ting er at for beregning av pris teller de ikke med dagen bilen kommer inn. Eks: fredag til søndag er to dagers parkering, i motsetning til OSL's parkering som er tre.

    Flight Park kan også vaske, rense og polere bilen dersom det er ønskelig og også levere den på service, typisk i Jesshimsområdet. Ikke dumt når bilen ikke brukes allikevel.

    I alle fall, dette produktet falt i smak hos meg og tror jeg kommer til å bruke tjenesten oftere.
     
    tommy777 liker dette
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Enig men irriterende når man må ut med ekstra for å kjøre ut selv om man kommer i rute.
    Forøvrig får man samme rabatt som medlem i huseiernes landsforbund
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nettsidene virket noe uproffe.. Stusset litt på at de tilbyr chiptuning mens du er på ferie, men men ;)

    Også føler jeg det er diskriminering når de definerer BMW X3 som "Liten bil" og Audi Q5 som "Stor bil" ?!? WTF??

    Uansett viktigste er jo gode brukererfaringer, og ser jo ut som flere er fornøyd!
     
    peterfox liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for rapport. Var den prisen for en dag/ 24 timer?
     
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Var kanskje litt utydelig på det, jeg reiste mandag morgen og kom hjem tirsdag kveld, så det var 36+ timer. Ville ha kostet 720,- i P10.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    X3 er liten bil også ved vask hos Handzon OSL.
     

Del denne siden