Erfaringer med Hyatt og World of Hyatt

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 27. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency DFW
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til en større suite med separat soverom
    Andre fordeler: Gratis frokost i restauranten, velkomstbrev, frukt på rommet, vann på rommet, flaske vin med mer

    Oppgradert på grunn av at vi arrangerte en konferanse der vi brukte 130K USD, så ikke egentlig relevant. Hotellet er oppdatert, internett raskt, enkel adkomst til flyplassen
     
    Last edited: 21. april 2015
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency Huntington Beach
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, hadde brukt en confirmed suite upgrade som går til en mindre suite, fikk Governor's Suite, stor suite med full ocean view, to bad etc. Til og med en iMac var plassert i suiten
    Andre fordeler: Club access, alle har gratis internet. 1000 poeng som velkomstgave
     
    Jørgen liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Park Hyatt Siem Reap
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste C&P
    Oppgradert: Ja, definitivt. Hadde brukt en confirmed suite upgrade, ble videre oppgradert til en rooftop villa som dekket halvparten av toppen til en av 3 fløyer til hotellet. Separat soveromsvilla, egen courtyard for solbading mv.
    Andre fordeler: Gratis frokost i restauranten, velkomstbrev, frukt på rommet og en flaske vin.

    Fett sted der luksus ikke koster særlig
     
    SASDC8 and Jørgen like this.
  4. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Miami Downtown
    Min status: Diamond
    Rom booket: Standard King
    Oppgradert: Regency Club King
    Andre fordeler: Tja... Sen utsjekk til 1600 (standard fordel for Diamond). Frokost kun i loungen. Loungen var et stusselig kapittel, og frokosten elendig. De skal riktig nok ha skryt for hors d'oeuvres i loungen, denne maten var god og holdt god standard.

    Rommet var stort, og meget romslig. Club floors er i de to øverste etasjene på hotellet. MEN standarden er ikke bra, og det hadde trengtes en god oppussing og modernisering av rommene. Men det største problemet var støyen. Selv om rommet lå i 23 etasje , var det sterk støy fra trafikk, og en bro på utsiden.
     
  5. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Pier Sixty-Six (Ft Lauderdale)
    Min status: Diamond
    Rom booket: Marina limited view two double bed (billigste rom)
    Oppgradert: Tower view king
    Andre fordeler: Sen utsjekk til 1600 (standard fordel for Diamond). To flasker vann på hotellet. Veldig god mottakelse ved innsjekk.

    Hotellet har ingen lounge, men frokost serveres i restaurant på hotellet. Frokost som Diamond var veldig bra, kunne velge mellom alle rettene på a la carte-menyen, eller ta buffeten, som inneholdt flere varmretter, alkohol osv. Jeg skulle kun sove en natt på dette hotellet, før jeg skulle sjekke inn igjen senere i uken. Da jeg sjekket inn ble jeg møtt med ett stort smil, og "Oh, mr. Joachim, finally your here! I've been wondering how to pronounce your name! I've put you in a tower view room for this night, but when you return later this week I got a nice upgrade waiting for you".

    Rommet i tårnet var også veldig romslig, fin 180' utsikt, men også dette rommet skriker etter en oppussing og moderninsering.
     
  6. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt House Miami Airport
    Min status: Diamond
    Rom booket: 1 bedroom suite
    Oppgradert: 1 bedroom suite
    Andre fordeler: Nada.

    Alle har gratis frokost ved dette hotellet. Helt OK frokost, kunne bestille omelette som man selv ville ha den, ellers lite å skryte av. Ellers ikke mye å si, standard flyplasshotell, romslig rom.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Havde samme oplevelse på dette hotel sidste år.

    Uden sammenligning det dårligste Hyatt jeg har boet på. Trænger alvorligt til en større renovering af rummene....
     
    Joachim liker dette
  8. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Coconut Plantation (Hyatt Residence club, ligger ved Bonita Springs, på Floridas vestkyst)
    Min status: Diamond
    Rom booket: Studio Condo
    Oppgradert: 2 bedroom suite
    Andre fordeler: Ikke mye...

    Ble oppgradert fra minste leilighet vi hadde bestilt, til en to roms suite på sikkert 130m2! Leiligheten var pent innredet, og meget romslig. Fikk utsatt utsjekk med en time... Dette er forsåvidt begge deler mer enn det man har krav på som Diamond på residence club-eiendommer. Hotellet hadde et stort og fint bassengområde, og også tilgang på en privat strand med gratis shuttle og båt ut. Fikk gratis kjøleboks med ut til stranden. Ligger ett Hyatt Regency rett borti gaten, og man har tilgang på alle fasiliteter ved begge hotellene dersom man bor på ett av disse.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  9. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Pier Sixty-Six
    Min status: Diamond
    Rom booket: Pool view king
    Oppgradert: Admirality Suite (brukt DSU til jr suite, og videre gratis upgrade til største suitekategorien).
    Andre fordeler: To flasker vann om dagen, sen utsjekk.

    Stor suite, som lå på bakkeplan med egen terrasse med solsenger og bord, og utsikt utover kanalene ved hotellet. Rommet var meget stort og romslig. MEN igjen, STORT behov for oppussing og modernisering. Det var også kun noen trelammeller foran vinduene, så for meg som er avhengig av mørke når jeg skal sove, ble det alt for lyst alt for tidlig! Personalet var hyggelig, bassengområdet var stort og bra! Det var også store grøntarealer på hotellområder, hvor det var plassert ut bl.a. sjakkbrett, bordtennis, volleyball, fotballtennis, cricket, bocha osv til fri bruk. I forhold til hva vi betalte, kan vi ikke klage, men hotellet hadde steget mye i verdi hadde de pusset opp.
     
  10. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Og avslutter med takk til @Flemming Poulsen @tommy777 og resten av gjengen bak Emiratesturen i fjor! Har blitt glad i Diamond-statusen jeg kom hjem med derfra, men ser ikke ut til at jeg får rekvalifisert, så det blir stusselig! :(
     
    Flemming Poulsen liker dette
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Park Hyatt Chicago
    Min status: Diamond
    Rom booket: Park King
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Gratis frokost i restaurant eller room-service, sen utsjekk, gratis vann på rommet.

    Booket bare et par dager før ankomst, så dessverre ikke mulighet med DSU. Rommet er uansett bra, stort bad med både badekar og dusj. Frokosten her er veldig bra, men synes generell service er litt under hva jeg forventer meg av et Park Hyatt.
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Park Hyatt Tokyo
    Min status: Platinum
    Rom booket: Park Twin
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Velkomstbrev på rommet, samt noe søtsaker + vann.

    Fikk en OK rate av manager, så er ikke helt halvgæernt det. Får i tillegg lov å spise Kobe-biff som lopper meg nord for 1000,- om jeg ønsker i den berømte "New York Grill" på toppen av hotellet.
     
    tommy777 liker dette
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Park Hyatt Vendome, Paris
    Min status: Diamond
    Rom booket: Park Suite (booket på poeng)
    Oppgradert: Ja, til Park Executive Suite 433, indrefileen i den kategorien
    Andre fordeler: Gratis frokost i restaurant eller room-service, sen utsjekk, 4 store flasker Evian i glass på rommet daglig. Flaske vin og ost som velkomstgave, samt håndskrevet brev fra GM.

    Et 100% perfekt opphold. Ett hotell man bare må oppleve
     
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Midtown Atlanta
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, juniorsuite.
    Andre fordeler: Gratis frokost og 1000 poeng. Flott alternativ i Atlantaområdet
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency TST, Hong Kong
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Clubrom
    Andre fordeler: Adgang til klubben og 1000 poeng.
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hyatt Regency TST, Hong Kong
    Min status: Diamond
    Rom booket: Points+Cash (775 HKD)+DSU
    Oppgradert: Ja, til Harbour view Suite
    Andre fordeler: Adgang til klubben og 1000 poeng. Egentlig krevde de pr mail 600 HKD pr natt i avgift for rollaway bed. Var imidlertid ikke på regningen.
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Grand Hyatt Beijing
    Min status: Diamond
    Rom booket: P+C+DSU
    Oppgradert: Nei, men fikk bytte til Twin-Suite via mail dagen før, som ikke var tilgjengelig som booket.
    Andre fordeler: Adgang til klubben og 1000 poeng. En tysk og en britisk ansatt i lounge som var meget bra og delte villig vekk info.
    Ulemper: Ankom kl 04 om natten, utslitt etter en delayed domestic. Datasystemet ikke tilgjengelig siden oppgraderes om natten, og room-rate var feil/for høy. Fremla printet bekreftelse på rate, men hisset meg litt da resepsjonist ikke ville godta det. Gav seg da jeg dro Diamantkortet frem.
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Park Hyatt Shanghai
    Min status: Diamond
    Rom booket: Daily rate+Points Suite upgrade (6K pr natt)
    Oppgradert: Ja, til Bund-Suite
    Andre fordeler: 1000 poeng og vin/frukt. Gratis frokost med meget god variasjon, og nydelig utsikt. Krevde i forkant ca 600 kr pr natt for rollaway bed. Var ikke på regning som en signerer på innsjekk og heller ikke utsjekk. Når alt var signert og vi er på vei til å gå, sier resepsjonisten at jeg må betale 1200 kr til siden vi hadde avtalt dette pr mail. Når jeg påpeker at hun burde tatt det ved innsjekk og iallefall før vi har signert alt på utsjekk gav hun seg. Kanskje litt sleipt av meg, men trodde faktisk at de droppet avgiften som en perk, når jeg signerte ved innsjekk.
    Ulemper: Room rate feil/for høy ift bekreftet fra Hyatt. De forandret først da jeg påpekte det ved innsjekk. Vet ikke om det er standarden i Kina å legge på litt og se om kunden merker det eller ikke, men to ganger på rad er litt rart. Hadde ingen ting med rollawayrate siden det bare var et par hundre kroner ekstra som var lagt på.

    Ellers: Kanskje den beste hotellsuiten jeg har bodd på i Hyattkjeden, ink Tokyo. 130m2 i 300m høyde og nesten 4m takhøyde i Suiten var drøyt bra.
     
    Travellingalf liker dette
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Grand Hyatt Shanghai
    Min status: Diamond
    Rom booket: P+C +6K Suiteupgrade. Skal ikke gå an å booke poengsuiteupgr, men oppdaget etterpå at agenten i USA hadde gjort det uansett. Følte ikke for å forandre det :p
    Oppgradert: Ja, til Riverview Suite
    Andre fordeler: 1000 poeng,vin/frukt, loungetilgang. Kul designbygning.

    Utrolig bra spread på mat og flere varmretter på happy hour i Lounge. Proaktiv club manager ved check-in som foreslå bytte til twin suite siden jeg hadde med mine to barn. I tillegg rollaway uten kostnad. Meget bra staff gjennomgående, helt fra vi tok første steget inn i bygningen. Merkbart bedre enn Park på andre siden av gaten.
     
    Baldrick liker dette

Del denne siden