Jeg og en kollega skal på jobbreise i neste uke. Vi flyr BGO-FRA med LH, FRA-BRU med LH og BRU-ABJ med Brussels Airlines. Vi er begge EBG. For ordens skyld er dette bestilt av eksternt reiseselskap som jobben bruker. Det går jo ikke ann å oppgradere via poeng med SAS pga "tekniske" problemer og jeg kunne heller ikke kjøpe upgrade hos LH eller Brussels. Jeg kunne derimot by på en upgrade, men det begynte på 550EUR så det var en smule utelukket for noe jeg ikke får refundert av jobben. Er det noen som har erfaring med å få oppgradering når du sjekker inn? Flygningen vi bryr oss om er BRU-ABJ som tar ca 7timer i en A330-300. Vi sjekker inn i desken til LH på Flesland. Er det mulig å være heldig her? Bare spørre pent om det er mulig med en oppgradering? Noen som har erfaringer her? EDIT: Tror denne er riktig plassert? Vi er jo EB-kunder som ser etter upgrades hos *A, så det passer seg vel at den ligger i EB-forumet? Hvis ikke får admin flytte den til riktig plass.
Kan spør både ved innsjekk, transfer desk, i gate og på selve flyet. Kanskje mulig i lounge også. Har selv hatt noen jobbreiser til Afrika bestilt av reisebyrå de siste årene og har ofte spurt hva de skal ha for en oppgradering, prisene har derimot ikke vært særlig hyggelige, fra 600-1400 euro med KLM, AF, TAP, LH og Brussels. Verste jeg har sett var vel når jeg sjekket LH noen dager i forkant, da ville det kostet meg over 2000 euro å oppgradere. Lov å håpe, men tviler på at du får noe gratis. Har opplevd å bli oppgradert til premium en gang hos LH og det var når de sjekket billetten min inne på selve flyet.
Var det jeg tenkte meg, ja. Får prøve i desken på Flesland, men siden det er LH vi sjekker inn hos så har vel ikke de noe mulighet til å oppgradere flighten med Brussels? Tenker vi spørr pent i loungen i FRA også håper vi på det beste.
Husk at oppgradering med poeng gjelder noen få, dyre bookingklasser, så at du har én av disse er det statistisk sett liten sjanse for (dessverre). Men riktig at SAS ikke har muligheten for dette nå.
Siden det er reise med LH gruppen og dere har EBG så vil nok alle LH group sine statuskunder går foran ved oppgradering. Og SK sine kunder står vel ikke fremst i køen når det gjelder andre *A i disse dager siden de ikke vil være medlem lengre. Vil bli overrasket om dere går oppgradering, men om klassen dere har billett i er overbooket og det er ledig lengre fram så kanskje. Det er nok oppgradering for cash som er muligheten her
Det er et håp. Fløy BRU-ROB for noen år siden med opphavet og bror. Jeg var eneste EBG og alle fire ble oppgradert til C
Har kunn fått gratis oppgradering med LH eingong ved gate som *A gold. Då frå eco til premium. Må nok betale cash for oppgradering for og få sjans. Men ofte dyrt, spesielt nå med supersvak krone.