Erfaringer med United Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Darkcho, 19. okt 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte vi kunne ha en samlet tråd for United også.

    Jeg ser på en tur til San Diego, fra Oslo, i februar/mars. Datoene mine gir en pris på 5600-6000kr, alt etter om jeg tar et leg (OSL-NYC) med SAS eller ikke. Spm er om jeg kan forvente dette noe lavere om jeg venter litt? Noen som har peiling på om dette er normalpris? @Reidar @tommy777
     
  2. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Gjør som meg, prisene går opp og ned hver uke . Se etter K klasse før du overhodet booker... Men K har også ikke alltid samme priser.

    Har nå tre EWR over nyåret til 2.800-3.000, FLL 3.100 og SFO til 3.300. Prisen du nevner kan , etter hva jeg forstår ikke øke, men vil gå ned håper jeg.

    Tips: Sjekk et par ganger i uka, alltid med + - 3 dager i søkefeltet...

    Og rapporter til oss..
     
    Darkcho liker dette
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    hvordan er det med tilbud på business?
     
  4. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Aner dessverre ikke, flyr kun Reidarklasse o_O. Har vært oppgradert noen ganger over dammen og relativt ofte til F innenriks i USA og til Latin-Amerika grunnet høy status.
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med å få lagt inn UA pnr i Check My Trip? Jeg får bare feilmelding, jeg...
     
  6. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke gjort det, men over reservasjon finnes en linje med andre ref, hvis de finnes. Har kjøpt billett til CPT kjøpt hos UA . Der finner jeg TK sin og kan finne den igjen på TK sin side. Men av erfaring blir UA sin side hele tiden oppdatert.
     
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Checkmytrip er kun for Amadeus-bookinger. UA har sitt eget SHARES.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så du bruker SWUene dine innenriks USA? Du vet at dersom du kjøper W klasse eller høyere får du oppgradering til business?

    Prisene har gått litt opp i det siste grunnet sterk dollar, prisene du nevner her er ikke gale. Lønner seg å kjøpe billetten direkte fra United, da får du ofte tilbud om å kjøpe deg opp til Economy Plus som gir deg mye bedre benplass.

    Sjekk prisene i business ex CPH eller BRU. Det er ofte gode priser i biz hos United derfra
     
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Henning liker dette
  10. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det hjelper ikke stort, siden United har kansellert alle billettene...inkludert mine to :(
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Q Klasse tjener kun 75%. Go United ! :p

    Matcher det slaktet United selv har gjort far 1. Mars
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Fullt skrell her også! Z og P ned på 100%, en av de siste mulighetene til å fly billig biz over dammen med 200% opptjening er snart historie. Til og med F dumpes til 150%…
    Denne var ikke helt uventet etter UA annonserte sine endringer, og all den tid SAS slaktet eget program fra nyttår var det for godt til å vare om en partner med direkteruter skulle beholde min. 100% opptjening i Eco og 200% i business.

    Da er vel hele denne forbanna joint venture driten i star alliance rimelig samkjørte med elending opptjening bortsett fra på full fare billetter. Hej hvor det går..
     
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en seriøst slakt da. A som er "billig" F gir nå 100 %.. Jaja, var aldri noen fan av UA så for meg er det ennå en grunn til å fly VX i USA :)
     
  15. kaareir

    kaareir Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det nokon som veit omlag kor mykje det vil kosta å oppgradere med UA frå London til Houston? Eg har billett i klasse W. Om eg har forstått det rett så må eg lage meg konto på UA sine sider for å kunne oppgradere???
     
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    På en billett fra SFO-NRT i K fikk jeg tilbud om eco til BusinessFirst for rolige 3200 dollar etter booking. Sannsynligvis ikke veldig sammenlignbart med din rute, men det var dyrt.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er gjerne billigere (og raskere) å fly til LAX og ta ut en bil derfra. Turen ned til SD er 1.5-2 timer. Hvis du passer på å ta en flight som ikke lander 13-16 tiden så er det et veldig ålreit alternativ.
     
    tommy777 liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    W er den laveste klassen som kan oppgraderes. Du må ha United poeng + 400 dollar hver vei eller en Systemwide (GPU) voucher for å oppgradere. Disse gis gratis en gang i året til 1K medlemmer, så var det å finne noen som evt ville bytte. ;)
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kikket over billettene for sommeren nå og ser at vi har fått nye seter ORD-FAI fra United.
    Vi hadde 38 D+E, men ser ut til at flyet er byttet ut med et med 37 rader. Vi har da blitt tildelt 32E og 35B, altså to midtseter på forskjellige deler av flyet.
    Dette er en 6,5 timers flytur, hele economy er tilsynelatende full, mens det er nesten ingen seter opptatt i economy plus.

    Er det noen som har efaring med å diskutere seg frem til en oppgradering på dette grunnlaget? Hvor kan man henvende seg? Vi er i Narita, er det kanskje en United skranke man kan forhøre seg i?
    Jeg synes det er rett og slett håpløst at man setter to *G som reiser sammen på hvert sitt midtsete. Dollarkursen har gjort hele ferien svært mye mer kostbar og jeg har lite lyst til å legge ytterligere 200 $ på bordet for dette..
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Også seterelatert. Har booket SIN-NRT-LAX-SFO (ugh), hvor SIN-NRT-LAX er operert av ANA, men såvidt jeg ser på UA flight nummer. Får fint valgt sete på UA-flygninger (også retur), men ikke hos ANA. Noen hemmelige triks som *G? Har bare konfirmasjonsnummer fra UA, ikke ANA sitt.
     

Del denne siden