Erstatning skadet bagasje

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 20. sept 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må si jeg er skuffet over Bagsupport.no.

    Det er nå gått over to måneder siden jeg kom tilbake fra SFO med skadet trillekoffert, og enda har de ikke fått ut den berømte f*ern.

    Rett skal være rett, de tilbød meg en voucher så jeg kunne gå i butikken og få en, men det hadde jeg ikke lyst til ettersom prisene indikerte at jeg da måtte betale mellomlegg.

    Syns det er dårlig at de sier at de skal sende, sende og sende i gjentatte mails og ingenting skjer. Nå er jeg i den heldige situasjon at kofferten kan bæres, og er således brukandes, men er den tung så er det jo greit å kunne trille om man skal på lange avstander.

    I alle fulle fall, 2 måneder med gjentatte bekreftelser på at ny koffert er sendt og ikke dukker opp er for dårlig.

    Er dette noe man bør informere SAS om?
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk en Victorinox koffert skadet mellom OSL og LYR i januar, purret SAS noen ganger, men fikk aldri svar ....

    Sendte så en mail til Victorinox i Sveits med bilder og typebetegnelser, en uke senere kom det en mail med beskjed om hvor jeg kunne hente reservedeler og montasjebeskrivelse.... det tenker jeg var service (og det kostet ikke en krone).

    Mulig SAS tenkte det samme, men null svar vitner ikke om god kundeservice.
     
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en sak hos bagsupport og det eneste jeg reagerte på var at jeg fikk en voucher som kun kunne brukes i deres butikk. I utgangspunktet ønsket jeg en erstatning lik den kofferten jeg fikk ødelagt, men endte med en minst like bra sak fra Samsonite til 200kr i mellomlegg. 200kr er ikke verdt veldig mange protester for meg. Første versjon av voucher forsvant på veien, men ved purring på e-post fikk jeg svar på 20 minutter.

    I retrospekt skulle jeg nok helst tatt skaden på garantien til kofferten, men det garantibeviset forsvant lenge siden.. Moralen er: kjøpt kofferter med garanti og ta vare på papirbunken..
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Botnen i kleskapet, under nederste skuff er ein fin plass til koffertgarantibevis og tilhøyrande kvitteringar.

    Eg satsar på at med Ikea garderobe kan eg finne instruksjonsvideo på youtube for å ta ut skuffa om eg treng garantien.
     
    Baldrick and Eddie47 like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk omsider koffert i dag. Slankere enn min originale Samsonite :(. Men, den har holdt i mange år (kjøpt i 2006), så dagens er vrl tilpasset en annen (kabin) tid.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Tips: ta garantikortet i en plastpose, lim det fast inne i kofferten. Da vet du hvor du har det, og du har det om kofferten går heden på en reise.
     
    milehigh liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det var dårlig. Jeg har som sagt fått svar kjapt på alle henvendelser, det er bare selve leveringen som har vært dårlig.
     
  8. Mallamora

    Mallamora Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Du store! Det tok lang tid! Jeg fikk skade på min koffert 16. august, og har fått ny I dag fra bagsupport. Så det er for dårlig at du skal vente så lenge!
     
  9. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk skade må min Rimowa i innsjekket bagasje på en QR biz tur retur til Oslo. Fikk refundert prisen av å kjøpe kofferten ny i Norge da det ikke er noe reparatør for disse i Trondheim. Ikke noe å si på det!
     
    RoadKing liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo nesten det samme da hvis du fikk din i dag. Jeg fikk skaden 7/8, så jeg tok litt i da jeg sa 2 mndr. Men siden jeg fikk svar og tilbud om ny koffert allerede den 9/8, så hadde jeg forventet å ha den en ukes tid senere og ikke godt over en måned etter gjentatte purringer senere.
    Men... Det kan jo hende at det har vært mange skader i august.
     
  11. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Når SAS ødelagte Rimowaen min i desember, var det lite hjelp å få fra gull-mailen. Etter to måneder uten avklaring, tok jeg med meg kofferten til Bagorama i Oslo, og de bare byttet den i ny koffert av samme type (ble til og med tilbydd en større koffert). De fakturerte SAS for kofferten. Du må bare sørge for å ha en Bag report med SK-nummer.

    Skjønner ikke hvorfor de bare ikke kunne henvise meg dit med en gang, da det er Bagorama som tar seg av sas' bagasje service...
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble ikke henvist til Bagorama, men jeg fikk henvisning umiddelbart i skranken på OSL. Og bagsupport.no responderte raskt, så det funka greit. Hvis bare leveransen hadde gått like greit... Men man kan vel ikke få alt her i verden :)
     
  13. Mallamora

    Mallamora Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det er mulig det var mange skader i august. :) Jeg var utrolig treg til å gå på bagsupport for å bestille ny koffert. Gjorde det ikke før forrige uke. Hvor er kofferten din nå?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Min nye eller gamle koffert? :D
    De står begge hjemme. Fikk den nye i går.
     
    Mallamora liker dette
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Gidder ikke lage ny tråd, så gjenoppliver denne fra de døde.

    Baghandling ALC er noen hardhendte jævler. De klarte å ødelegge begge koffertene mine :p Den ene kan heldigvis brukes flere ganger, men skaden var rundt hjulet, så ryker fort når den først går.

    Tydeligvis ny og annerledes rutine på BGO enn da kofferten min røyk på vei hjem fra New York (da fikk jeg ny koffert på stedet). Fremgangsmåten virket grei, men stusset på siste punkt på bekreftelsen fra SAS baggage service. Der står:

    "The report doesnt involve any acknowledgement of liability. A claim must also be sent to SAS customercare within 7 days www.flysas.com/feedback"

    Den linken leder til ingenting. Får bare opp SAS' engelske startside. Holder det om jeg sender en mail til gullmailen? Hva må jeg evt ha med der?
     
    Last edited: 10. aug 2018
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Neonex liker dette

Del denne siden