Uhell skjer alle, og det er jo heller ikke poenget med denne tråden. Jeg vet ingenting om belegg på denne ruta, men om 75 pax er veiledende så må det jo bli nedlagt snart? Ikke bare bytte til større fly? https://www.dagbladet.no/nyheter/passasjerfly-krasjet-i-mast-pa-gardermoen/70582834
Mener å huske at det har vært skrevet noe om lavt belegg på den ruta før. Jeg har imidlertid fløyet den noen ganger. Har vært bra belegg i både biz og eco da. Kommer en del på i ARN.
Kan bekrefte at ruter ofte går via Oslo kun for fraktens skyld (og som gir mer riksdaler i kassa til selskapet). Ryktene sier feks at TG sin rute mellom OSL BKK går i pluss bare på frakten, og at pax er bonus oppå det.
De hadde jo planer om å utvide til 6 flights i uken med stopp i Asmara fra 11DEC. Jeg booket CT på denne ruta men så ble den kansellert før den i det hele tatt kom i gang
Interessant! Reiser jevnlig med denne og belegget virker ok selv i lavsesongene. Virker som DY sin konkurranse har tvunget frem alle tilbudsbillettene fra TG. Har sett 4700kr t/r OSL-BKK, og som regel fra 5200kr. Ingen poengopptjening på disse, så uaktuelle for meg. Regner med det er laks de frakter?
Flyet som var involvert igår står fortsatt på OSL. Dette er flyet som kom inn idag tidlig og skulle gått i kveld, som istedet ble lagt i en rask slynge.
Fikk sett skadene ganske tidlig (kollega som sendte no bilder). Det flyet går nok ikke i år etter min vurdering. Hull på strl med en arm på vingen ved sammenstøtspunktet.