Etisk dilemma

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Nilsen, 26. aug 2018.

1. Nilsen

Nilsen Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal på guttetur til høsten, og ser at på veien hjem er det billigere å booke enkeltbillett fra reisemålet med mellomlanding i oslo til en annen norsk by.

1337kr for å fly til oslo, 1037kr for mellomlanding i oslo og deretter videre til en annen norsk by.

Er det innafor å kjøpe denne billetten for så å gå av i Oslo? Ikke bruke siste billett?

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men det er en risiko for at du ikke får sjekket inn bagasje.

Si uansett fra til innsjekk at du ikke skal reise OSL-XXX så de slipper å vente.

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, når de priser billetter på denne måten så ber de om det :cool:

furlong liker dette
  4. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig hadde jeg booket dit jeg skulle reise, og særlig med så marginal forskjell som her. En annen ting som jeg ble oppmerksom på her om dagen da jeg måtte lese «fare rules & restrictions» på en kommende reise, var at flyselskapet for mitt vedkommende forbeholdt seg retten til å omprise billetten til den faktiske gjennomførte reisen, samt å ikke honnorere bonuspoeng ved avbrutt reise underveis!

5. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Kjør på. Flyselskapet kan ikke tvinge deg til å reise på siste leg. Vil de på avgangsstasjonen ikke sjekke inn bagasjen din kun til Oslo, så er det bare å gå til ankomstservice i Oslo og kreve og få den ut.
    Flyselskapet kan på ingen måte prise om billetten din om du velger og gå av i Oslo. Det blir i hvert fall ikke praktisert.

Det finnes en egen nettside som priser billetter billigere ved å hoppe av underveis.

https://skiplagged.com/

https://skiplagged.com/about

Last edited: 27. aug 2018
  6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil jo si at det er flyselskapet som gjør de uetiske her... hvis de lar noen som skal fly lenger fly billigere...

derfor syns jeg det er helt greit.. men kan jo gi beskjed at du ikke blir med på siste legget.. ting kan jo forandre seg... det kan ha skjedd noe underveis på reisen så du måtte endre reiseplanene dine.

furlong liker dette
  7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,915
    Bonuspoeng:
    183
    Karma bites you. Første leg blir innstilt og du blir reroutet til en by du ikke vil til.

October, DanH, Kristian and 2 others like this.
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,978
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg klager i hvert fall ikke på at AMD-SIN-EWR koster 1/3 av SIN-EWR med SQ C.

holmen liker dette
  9. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    men jeg kan tenke meg at det er mange som skal fly SIN-EWR som hadde klaget på det/følt seg lurt. og det er jo poenget mitt.

furlong and Upsaker like this.
  10. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Joda ut i verden billig, men opp til Nord-Norge er det dyrt...

RoadKing and Avixlo like this.

Del denne siden