Etternavn står som mellomnavn og etternavn på flybillett

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av JBB, 20. okt 2021.

  1. JBB

    JBB Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Vi har bestilt flybilletter til Thailand neste år, vi skal mellomlande i Zürich. Ser nå at navnet til dattera mi er feil på flybilletten. På billetten står etternavnet hennes som både mellomnavn og etternavn. Eg har snakket med reisebyrået som sier de ikke kan rette navnet og at vi evt. må kjøpe ny billett til kr 5000. Har også snakket med flyselskapet (swiss air), de sier at så lenge fornavn og etternavn er likt, vil det ikke være noe problem. Eg klarer likevel ikke å stresse ned, ville dere tatt sjansen å reist slik navnet står, eller bestilt ny flybillett?
     
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    93
    Mellomnavn er ikke en ting ute i verden og det blir ikke tatt så seriøst. Så lenge fornavn og etternavn matcher med pass burde det gå helt fint.
    Vi har selv opptil flere ganger nå reist med manglende mellomnavn, feilstavet mellomnavn og mellomnavn som ikke matcher andre dokumenter (ikke pass) som vaksinepass og PCR tester.
    Jeg har selv vært like urolig hver gang om dette skal gå fint eller ikke. Men flyselskaper har aldri nevnt dette.

    Les gjerne denne tråden for litt beroligende info: https://insideflyer.no/forums/threads/feilstavet-navn-på-billett-stort-problem-eller-ubetydelig.13496/

    Om du tar sjansen eller ikke må du bestemme selv. Jeg ville kalkulert inn kosten for navneendring mot kost mot resten av turen. Og tatt en vurdering derifra.
     
    Jeanette liker dette
  3. JBB

    JBB Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for svar. Fornavn og etternavn er riktig, det er kun det at etternavnet også står som mellomnavn. Men nå når eg leser tråden du sendte, så ser det ut til at det ikke vil være et problem :)

    Lurer også på hvordan rutinen er med passkontroll, blir pass sjekket sammen med flybillett, eller sjekker de kun passet?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen har masse navn og for sikkerhets skyld også et par nordiske bokstaver. Har sett mange varianter men til dags dato ikke opplevd problemer med det.
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Henger meg på den beroligende gjengen her, aldri hatt problemer, og har selv et navn i samme kategori som fruen til RoadKing. Så lenge første fornavn og etternavn har vært rett (og i rett felt), så har aldri noen reagert på resten.
     
    RoadKing liker dette
  6. JBB

    JBB Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for alle svar. Tenker vi tar sjansen og reiser med billetten vi da. I verste fall får vi kjøpe ny billett til jentungen når vi er på flyplassen.
     
    watchaddicted liker dette
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ikke kjøpt ny billett. Skal nok gå helt fint :)
     

Del denne siden