Etterregistrering av poeng - As it should be - KLM/FB..

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jørgen, 26. aug 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Reiste med KLM på onsdag i forrige uke. 4 legs. Fikk 3 legs registrert på fredag allerede, mens ett leg (midt i reisen) ikke kom inn.

    Ventet til søndag og sendte en melding til KLM på twitter:

    13:13
    Sendt melding om at jeg mangler poeng..

    14:28
    Svar fra KLM om at de skal sjekke saken..

    14:41
    KLM sier at de har fikset poengene på konto..

    Voila..

    KLM er flinke på sosiale medier. Rask og ofte god kundeservice er min erfaring!
     
    tommy777 liker dette
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Flotte saker!

    I andre enden av skalaen har du British Airways's Executive Club. Skulle etterregistrere to legs med Royal Jordanian i sommer, fikk beskjed om å ta kontakt via fax. Snakkes...
     
    knuttysnes, KainBenwi, mhsalv and 4 others like this.
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler en leg med Brussels på EB-kontoen.. Kjenner jeg gruer meg til å ta fatt på den :confused::rolleyes:
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    I min erfaring er SAS veldig raske til å ta slik over gull/diamant-mailen. Kontaktet de et par ganger i år, og alle gangene har det blitt fikset i løpet av et par timer.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja håper du har rett..
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    "För att efterregistrera poäng behöver du logga in på din internetprofil.

    (Vi på medlemsservice har inte möjlighet att registrera poäng.)"

    Så det funka (som forventet) særs dårlig for meg :(
     
  7. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med deg der! Har fått mye hjelp via Facebook fra KLM.

    Xxx.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja KLM er flinke der..

    Med SAS måtte jeg vente 2 uker og har nå sendt inn request via epostskjemaet.. Ikke noe poeng eller svar på 1 uke nå. Krise er det ikke, men.. Håper at ting går i orden..
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    2 uker nå. Still nothin'

    Det er altså en måned siden jeg var på tur. Poengene er ikke kommet. Veldig synd at man nedprioriterer dette, for med e-ticket nummer burde det være enkelt å registerere dette?
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    6 uker nå.. Still nothing'.. Sendte en epost til diamond-eposten og sa at "15 dager" som oppgis på nettsidene beviselig er feil, men de tok ikke selvkritikk på den gitt. Burde kunne stått på nettsiden at det kan ta 6-8 uker, som jo faktisk trolig er tilfelle..

    Dette er en tur som gir en 5-6000 poeng.. Gud bedre jeg hadde vært irritert om det var det som holdt meg borte fra å bli feks EBG og skulle ut på en 4-5 turer hvor lounge og fasttrack etc etc hadde vært "access non grata"..
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det gått 8 uker.. Sendte en epost og purret. Fikk ganske raskt svar om at de skulle følge opp, for her "var det ikke skjedd noe som helst".. Så får vi se.. Sagaen fortsetter.. Har en Air India flygning jeg vet ikke ble korrekt registrert av innsjekk i India, så gleder meg til å ta fatt på den..
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Har en sak gående med SAS selv. Fløy SVG - TRD - AES. Byttet fly i TRD og fikk bare poeng for SVG - TRD og ikke TRD - AES. Prøvde først å etterregistrere online - det gikk ikke. Så da ble det å bruke e-postskjemaet. Så går det en 3-4 uker før jeg får svar og da skriver de at jeg ikke får poeng for reiser som kun er booket, men ikke benyttet! Det kan jeg alltids forstå, men jeg var da vitterlig på flyet TRD - AES også! Svarte tilbake at jeg faktisk VAR på flyet og at det må de da kunne se i sine systemer? (Altså i en høflig og saklig tone) Det er nå ett par uker siden jeg sendte det svaret, men fremdeles tyst som i graven.

    Det er ikke mange poeng det er snakk om, men det er likevel irriterende at det skal ta mange uker å få svar og i tillegg at man får beskjed om at jeg ikke får bonuspoeng for reiser som er booket men ikke brukt?! Kanskje jeg ruslet ut av Værnes en fredag kveld og tok bussen hjem i stedet for? ;)
     
    Last edited: 04. nov 2014
    Robert H liker dette
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja her har SAS mye å hente. Irriterer meg..
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja da passerer vi 14 uker siden flighten og 12 uker siden den ble etterregistrert.. Sendte enda en mail i dag, men tok av silkehanskene..

    E L E N D I G av SAS.. Fatter av og til ikke hvorfor jeg gidder å være lojal mot de..
     
  15. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Registrering av poeng, as it should be (AA/BA):

    upload_2014-12-17_18-31-37.png

    Gikk av AA100 kl. 06:15 i dag (07:15 norsk tid), poengene er allerede på konto!
     
    Islending and Jørgen like this.
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    En fryd! Qatar har samme opplegget. Poengene på konto når du sjekker ved landing.

    Når det er sagt: SAS har (etter min erfaring) blitt raskere på egne flygninger i det siste.

    Når det er sagt 2: Jeg har fortsatt ikke fått poengene for denne flighten. Det er så syyykt dårlig det.
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Da passerer vi 19 uker siden flighten og 17 uker siden etterregistrering.. Lurer på om vi passerer 1/2 år..

    Tenk om disse 8000 poengene hadde vært det jeg hadde planlagt skulle få meg opp på et nytt nivå ved opptjeningsårets slutt eller lignende?! Da hadde det vært rimelig kjedelig..
     
  18. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Her er det noe som er alvorlig feil, utrolig rart at noen ikke bare kan ta fatt i det med en gang og fikse det, men det skal ikke alltid være så lett med SAS, bra du har flyttet biznizzen din over til OW og BA ;)
     
    Herlov liker dette
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Vel.. Det er "bare" den private delen. Så får vel en og annen slik opplevelse fremover også :(
     
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hohoy! Da har vi passert 24 uker med god margin og vi nærmer oss halvåret med stormskritt!

    Jeg har til info sendt epost til flere avdelinger med forklaringer og uttalelser i alle himmelretninger. Problemet virker å være flightnummeret (som er like på tur og retur).. Det skaper kluss og når ingen faktisk klarer å ta tak i det personlig, men sender det videre til India (?) blir det bare avvist gang på gang (nettopp pga flightnummeret)..

    Fikk en mail for en uke siden om at de nå "hadde skjønt problemet" og at jeg innen noen uker skulle få poengene.. Vi får se..
     

Del denne siden