Eurobonus 2.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Håper ikke vi får Helsinki tilstander. På fredag var schengen loungen så sinnsykt full at man ikke klarte å manøvrere seg inn i loungen. Alle stolene var selvfølgelig tatt, men folk satt også på kofferter og stod mellom alle stolene og gnagde på druer og cherrytomater.

    Jeg gadd ikke, og dro på kafe.
     
  2. SpotOn

    SpotOn Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Nei, det er iallefall sikkert. Om man tar en tilfeldig morgenflight mellom OSL eller SVG, så er det nesten lengre mellom de som IKKE har et EBG-kort enn de som har....
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke akkurat folketomt i 'lavklasseloungene' i Frankfurt i rushtiden heller ...
     
  4. SpotOn

    SpotOn Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg var innom SAS-loungen i OSL i ettermiddag (ca kl 1400) og da var det faktisk flere personer i gullstuen enn i forværelset.... Det sier vel også litt om gullkortets utbredelse. Nå er vel dette unntaket heller enn regelen, men ut fra denne ene observasjonen så hadde det ikke vært noe problem å blokkere inngang til de indre gemakker :)
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Har i grunnen aldri merket noen nevneverdig forskjell. Sikkert derfor de fjernet skranken/kontrollen inn til gulldelen for noen år siden. Er jo fri flyt nå.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    LH gir jo adgang til Business loungene for FTL som er Star Silver og kun 35k.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vanligvis er det alltid roligere i gullstua, men det er vel pizzahut gjengen fra Grebbestad som fant ut at det ikke var dørvakt ;)
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Det merkelige er at jeg ofte har syntes det var mer crowded i gullbiten. Vanskeligere med sitteplass etc.

    Fordelen med C lounge er jo at det er kortere å krabbe til gate om du har vært en stund....
     
  9. bardf

    bardf Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Spennende tråd. Håper det ikke blir en kalddusj i julegave fra EB.

    Vi snakker mye om devalueringa av EBG. Noe rett i det er det nok. Men kan det ikke også hende at flere EBG også betyr flere lojale jobbpax på innlands? Ja, det koster noen kroner å ha en EBG, men får du han som en lojal innlandspax som konsekvent velger bort DY fordi han har fått gullkort - så lønner det seg jo.
    Det ville derfor vært ekstremt rart av EB å ta vekk for mye fra EBG. Og da kan Diamond fort virke uoverkommelig, og man hopper dermed tilbake til DY.
    Men samtidig: Får EBG lounge og FastTrack på innlands, så tåler de vel noen kutt ala bare bizlounge. Det kan være SAS har demma opp for mye misnøye her.

    Men tror jo ikke man skal undervurdere at EBG selvfølgelig er penger inn for SAS, hvis ikke ville de jo aldri kjempa så hardt for bonus på innlands eller delt ut så mye gullkort.
     
    Fnate and tommy777 like this.
  10. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kanskje nevnt av andre, men mine to stalltips til endringer som blir implementert:
    1. *Gold-status er ikke lenger noe man får som EBG, men man får fortsatt fast track, lounge, ekstra bagasje + + så lenge man flyr med SK. Med andre flyselskap er det *Silver som gjelder.
    2. Det innføres fuel surcharge på bonusbilletter til destinasjoner i Asia og USA.
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarer ikke å tro at man vil fjerne *A Gold fra EB Gold.. Det ville overrasket meg voldsomt!

    Kall meg gjerne naiv, men jeg tror og håper på at EB Gold ikke får store endringer i negativ forstand, heller at et evt. høyere nivå får noen ekstra perks.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    1. Kommer ikke til å skje. Se hvordan alle andre bonusprogrammer i Star gjør det. De har ikke to Star Silver nivå, kun ett, mens mange har flere Star gold nivåer. EBG vil ha loungeaksess

    2. Enig i at vi kan se noen endringer her, se hva andre europeiske selskaper gjør, SAS er suverent billigst. Kommer det fuelsurcharges, kommer det på all Long haul
     
    Scanflyer and SASDC8 like this.
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må man slutte å være så negative her og dømme EBG nedenom og hjem og devaluere osv osv.

    Hvis SAS EB folk leser denne tråden her, vil de tro det er greit å devaluere hele systemet og ta bort en haug med perks ettersom "alle" her forventer at de kommer!

    Skjerpings, plis!
     
    SASlovah4evah, SASDC8 and Scanflyer like this.
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Come on, litt sutring er herrrrlig ;)

    Den 19. November setter jeg meg ned noen timer med den nye EB sjefen i Stockholm, vi får se hva de tenker. Synd de krever at jeg skrive under en NDA ;)
     
    SASDC8 liker dette
  15. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan godt ta på meg skylda dersom spådommene blir til virkelighet. Håper det gjør deg litt roligere.
     
  16. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Har det vært noe snakk om evt når EB2.0 introduseres?
     
  17. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes faktisk SAS Plus er et positivt skritt jeg. Sikkert negativt for de som skal fly til Europa og videre interkontinentalt, men hvor mange er vel det?
    For de som flyr en del i jobben var det å fly biz no-go ettersom prisen var 5-6 ganger høyere en eco.
    Nå som det er plus er det lettere å forsvare å velge Plus når prisen bare er marginalt høyere. Ofte faktisk bare noen hundrelapper. Og da gir det jo en mer effektiv reise og ikke minst man får fornuftig med poeng. Og i tillegg har SAS vært flinke til å skape mer plass for Plus pax enn for Go pax. Dvs at 90% av de Plus flightene jeg har hatt har jeg og de fleste hatt ledig midtsete. Ok, er flyet fullt så er det fullt. Men er det ikke, vet de at de ledige setene skal være midtseter foran på Plus. På biz før fikk man jo mat som var så som så. Ingenting å velge i. Fint med varm mat selvfølgelig på turer over 90 min, men til hvilken pris? Salatene de har nå er meget bra, og man kan velge både chips, sjokolade, muffins osv fra vogna fritt, som man ikke kunne før.

    Synes mange maler fanden på veggen her, men jeg synes stort sett det er bra jeg.
     
    GinTonic and SASlovah4evah like this.
  18. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Takk og pris for at jeg konsekvent bruker WrapClass2E - da er jeg på den sikre siden. Jeg omtaler jo åpenbart produktet på en korrekt måte; det er omtrent like stor sjanse for at det serveres wrap ombord som at du kan ende opp i 2E ;)

    Spennende med prat med EuroBonus-sjefen. Skulle gitt noen EB-poeng for å være flue på veggen der, og noen til for å delta i praten.
     
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Indeed.. Hadde vært særdeles interessant!
     
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke uttale meg om produktet ellers, men synes faktisk wrapen er digg:) Cheesy, akkurat som jeg liker det:D
     
    LN-BEF and SASDC8 like this.

Del denne siden