Håper ikke vi får Helsinki tilstander. På fredag var schengen loungen så sinnsykt full at man ikke klarte å manøvrere seg inn i loungen. Alle stolene var selvfølgelig tatt, men folk satt også på kofferter og stod mellom alle stolene og gnagde på druer og cherrytomater. Jeg gadd ikke, og dro på kafe.
Nei, det er iallefall sikkert. Om man tar en tilfeldig morgenflight mellom OSL eller SVG, så er det nesten lengre mellom de som IKKE har et EBG-kort enn de som har....
Jeg var innom SAS-loungen i OSL i ettermiddag (ca kl 1400) og da var det faktisk flere personer i gullstuen enn i forværelset.... Det sier vel også litt om gullkortets utbredelse. Nå er vel dette unntaket heller enn regelen, men ut fra denne ene observasjonen så hadde det ikke vært noe problem å blokkere inngang til de indre gemakker
Har i grunnen aldri merket noen nevneverdig forskjell. Sikkert derfor de fjernet skranken/kontrollen inn til gulldelen for noen år siden. Er jo fri flyt nå.
Vanligvis er det alltid roligere i gullstua, men det er vel pizzahut gjengen fra Grebbestad som fant ut at det ikke var dørvakt
Det merkelige er at jeg ofte har syntes det var mer crowded i gullbiten. Vanskeligere med sitteplass etc. Fordelen med C lounge er jo at det er kortere å krabbe til gate om du har vært en stund....
Spennende tråd. Håper det ikke blir en kalddusj i julegave fra EB. Vi snakker mye om devalueringa av EBG. Noe rett i det er det nok. Men kan det ikke også hende at flere EBG også betyr flere lojale jobbpax på innlands? Ja, det koster noen kroner å ha en EBG, men får du han som en lojal innlandspax som konsekvent velger bort DY fordi han har fått gullkort - så lønner det seg jo. Det ville derfor vært ekstremt rart av EB å ta vekk for mye fra EBG. Og da kan Diamond fort virke uoverkommelig, og man hopper dermed tilbake til DY. Men samtidig: Får EBG lounge og FastTrack på innlands, så tåler de vel noen kutt ala bare bizlounge. Det kan være SAS har demma opp for mye misnøye her. Men tror jo ikke man skal undervurdere at EBG selvfølgelig er penger inn for SAS, hvis ikke ville de jo aldri kjempa så hardt for bonus på innlands eller delt ut så mye gullkort.
Det er kanskje nevnt av andre, men mine to stalltips til endringer som blir implementert: 1. *Gold-status er ikke lenger noe man får som EBG, men man får fortsatt fast track, lounge, ekstra bagasje + + så lenge man flyr med SK. Med andre flyselskap er det *Silver som gjelder. 2. Det innføres fuel surcharge på bonusbilletter til destinasjoner i Asia og USA.
Jeg klarer ikke å tro at man vil fjerne *A Gold fra EB Gold.. Det ville overrasket meg voldsomt! Kall meg gjerne naiv, men jeg tror og håper på at EB Gold ikke får store endringer i negativ forstand, heller at et evt. høyere nivå får noen ekstra perks.
1. Kommer ikke til å skje. Se hvordan alle andre bonusprogrammer i Star gjør det. De har ikke to Star Silver nivå, kun ett, mens mange har flere Star gold nivåer. EBG vil ha loungeaksess 2. Enig i at vi kan se noen endringer her, se hva andre europeiske selskaper gjør, SAS er suverent billigst. Kommer det fuelsurcharges, kommer det på all Long haul
Nå må man slutte å være så negative her og dømme EBG nedenom og hjem og devaluere osv osv. Hvis SAS EB folk leser denne tråden her, vil de tro det er greit å devaluere hele systemet og ta bort en haug med perks ettersom "alle" her forventer at de kommer! Skjerpings, plis!
Come on, litt sutring er herrrrlig Den 19. November setter jeg meg ned noen timer med den nye EB sjefen i Stockholm, vi får se hva de tenker. Synd de krever at jeg skrive under en NDA
Jeg kan godt ta på meg skylda dersom spådommene blir til virkelighet. Håper det gjør deg litt roligere.
Jeg synes faktisk SAS Plus er et positivt skritt jeg. Sikkert negativt for de som skal fly til Europa og videre interkontinentalt, men hvor mange er vel det? For de som flyr en del i jobben var det å fly biz no-go ettersom prisen var 5-6 ganger høyere en eco. Nå som det er plus er det lettere å forsvare å velge Plus når prisen bare er marginalt høyere. Ofte faktisk bare noen hundrelapper. Og da gir det jo en mer effektiv reise og ikke minst man får fornuftig med poeng. Og i tillegg har SAS vært flinke til å skape mer plass for Plus pax enn for Go pax. Dvs at 90% av de Plus flightene jeg har hatt har jeg og de fleste hatt ledig midtsete. Ok, er flyet fullt så er det fullt. Men er det ikke, vet de at de ledige setene skal være midtseter foran på Plus. På biz før fikk man jo mat som var så som så. Ingenting å velge i. Fint med varm mat selvfølgelig på turer over 90 min, men til hvilken pris? Salatene de har nå er meget bra, og man kan velge både chips, sjokolade, muffins osv fra vogna fritt, som man ikke kunne før. Synes mange maler fanden på veggen her, men jeg synes stort sett det er bra jeg.
Takk og pris for at jeg konsekvent bruker WrapClass2E - da er jeg på den sikre siden. Jeg omtaler jo åpenbart produktet på en korrekt måte; det er omtrent like stor sjanse for at det serveres wrap ombord som at du kan ende opp i 2E Spennende med prat med EuroBonus-sjefen. Skulle gitt noen EB-poeng for å være flue på veggen der, og noen til for å delta i praten.
Skal ikke uttale meg om produktet ellers, men synes faktisk wrapen er digg Cheesy, akkurat som jeg liker det