Eurobonus 2.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hvit frakk bestilt.
     
    LN-BEF, Islending, Henning and 3 others like this.
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr som regel med eskorte:eek:
     
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Er vi 100% sikre på at dette er korrekt. Har en kollega som passerte 35 flights for en måned siden, og han har ennå ikke mottatt noe gull kort statusen hans er ikke oppdatert heller. Han passer 50 flights i morgen, så er spent om han blir gold da først. Madammen mangler 250 poeng til 50K, så lurer på om hun må ut å fly en liten tur før utgangen av november.
     
  4. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men som vanlig er ikke IT-systemene helt med. Send mail til [email protected] for manuell oppgradering etter 35 segmenter eller 45 000 poeng.
     
    Last edited: 12. nov 2013
    SASDC8 liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Og på denne måten er det kun de som er oppdatert på forum etc som får gullstatus, mens en del hundre (?) ikke får statusen de skulle hatt?!
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Løste seg selv for begge to madammen fikk etterkreditert to flyvninger, så hun passerte 50000, og kollegaen min sin status ble oppdatert når han passerte 50 flights.
     
  7. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Bra det løste seg for disse. Jeg passerte 35 flights i forrige uke. Valgte å sende inn en mail til adressen Bjørn Helge refererer til og var oppgradert til gull ila. en snau times tid.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    For folk basert i Norge er SAS ofte eneste alternativ dersom man vil komme seg til ett sted i Europa non stop (bortsett fra med Norwegian selvsagt). Du kan jo ta en titt på hva konkurrentene tilbyr i forhold til SAS, vi har hatt ukentlige tester av hva de andre tilbyr.

    Mange viktige poenger:

    Nå er du kun en person som reiser spesifikke ruter. Det er UOMTVISTET at du kan ende opp i ett midtsete i SAS Plus. Jeg har endt opp i midtsete i SAS Plus mellom Stockholm og Brussel og LHR og Oslo. Jeg har også observert at på over 90% av flightene mine er det noen i midtsetet i Plus. INGEN av SAS sine konkurrenter gjør dette. Midtsetet er alltid blokkkert. Husk at ikke alle har tid å sjekke inn på sekundet når innsjekk starter. Husk også at dersom du bestiller en flight i siste liten, kan du havne i ett midtsete.

    En annen viktig ting er at selv om du får vindu eller midtgangsete hjelper det lite om det sitter en feit slask i midten. Komforten blir mye dårligere.

    Så da kan du spørre deg selv: Er det ett mål for SAS å tilby noe som er MYE dårligere enn konkurrentene? Det holder lite med en "okeida, er ikke så ille holdning" når du kommer til å miste kunder. Jeg er ett godt bevis på det. Jeg booker meg vekk fra SAS når jeg kan på europarutene.

    Innenriks Norge er en helt annen historie. Der har vi sett en produktforbedring (bortsett fra Wrap'en :p) og det er jeg positiv til
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Aigt, da har jeg sett planene til SAS, men har selvsagt måtte signere en NDA. Kan berolige med at det ikke er revolusjonerende endringer her og at det ikke akkurat flommer over av nye ideer og spennende ting. Men det er fortsatt mye TBD i planene, vi får se når jeg møter Big Cheese på tirsdag
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det som blir litt spesielt er når EBG får blokkert midtsete i GO og de sitter sild i tønne foran lappen. Da føler jeg at jeg har fått bedre valuta for penga bak i bussen.

    Det hendte på to flights i dag. Først OSL-CPH, deretter CPH-DUB. Begge flightene var så godt som helt fulle. Det ledige setet ombord? Ved siden av meg, ikke foran i Plus. Som lojal SAS kunde synes jeg det er viktigere at de foran i Plus, som har betalt mer for billetten, får bedre komfort enn meg som reiser i GO. kanskje tilfeldig men. Hvorfor skal jeg da liksom gidde å betale meg opp i Plus (sett bort i fra fleksibiliteten som jeg sjeldent trenger som fritidsreisende) når jeg har det vel så godt i Go, bare at jeg må betale for wrappen?
     
  11. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror det er viktig å ikke se på PLUS som et premium-produkt, selv om SAS tilsynelatende markedsførerer det som det. SAS PLUS er for meg Economy med noen elstra fordeler, og av respekt for andre legacy carriers med ekte Business Class bør man nesten ikke sammenligne dem engang.
     
    tommy777 and ILS2 like this.
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Men SAS tibyr jo at en kan kjøpe nabosetet i plus for 1500 kr og da sitter du like bra som hos LH, men har i tillegg mulighet til å spise deg mett ombord i flyet. Synes fortsat Plus er er kjempeprodukt, jeg når en tar pris med i bildet. Også satt det jo nesten ingen i business uansett bortsett fra en og annen som skulle fly LH eller UA videre ut i den store verden.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg hatt gleden av å ha tilbragt ett par timer med den nye Eurobonussjefen. Tror du jaggu ikke at jeg fikk treffe Eivind Roald også.

    De har definitivt store planer og tenker seg godt om før de gjør disse viktige valgene. Det som er flott med Roald og Lindhe er at begge to kommer utenfra og er personer med kjempeambisjoner og ikke samme inngrodde holdningen man tidligere hadde i apburen.

    Gutta skjønner poenget og har kjempesuksesser å vise til. Det er akkurat det SAS trenger!

    Jeg fikk ihvertfall gitt mye input og feedback og jeg tror at det nye nivået virkelig kommer til å bli ett Tier å fly etter.
     
    Roberto, Scanflyer, Islending and 5 others like this.
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hm, fortsetter de med soft landing mon tro? Da er det nye nicået iallfall noe å strekke seg etter.
     
    view liker dette
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør Diamond ett år og ha softlanding til EBG, ikke dumt i såfall.
     
  16. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    På SAS-appen har jeg nå som gullkunde en opptjeningsperiode fra 1.okt-30.nov, dvs en periode på 14 mnd, ikke 12. Er dette korrekt og evt en del av nye EB 2.0? I så fall en bra vri dersom de legger opp til lengre opptjeningsperioder for å beholde og evt tjene opp til nye nivåer. Sjekket med en kollega, og han hadde også dette på sin app.
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Alle appene viser en opptjeningsperiode som ikke er helt lik den på nettsidene. Også andre små forskjeller (beskrivelse til poeng etc), så virker nesten som de (appen og nettsiden) har forskjellige kilder?!?
     
  18. Insomnia

    Insomnia Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Samme i min app, har gullkort. Er vel lettere å oppdatere appen ift EB 2.0 enn websidene..
     
  19. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Scanflyer, HEO, Fnate and 2 others like this.
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Eurobonus er jo like lekk som en gammal sjark, så med de lekkasjene som har vært, vet jo folk mye.

    I morgen tidlig vil du ihvertfall finne alt her først ;)
     
    Islending and Henning like this.

Del denne siden