Eurobonus 2.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Og jeg har svaret på FB svart på hvitt eller blått på hvitt eller hva nå enn den fargekombinasjonen er.
    Så regner med det er troverdig ja.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge er de kortene man gir bort gyldige?? Inneværende + neste eller?
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Og hvordan løser de det rent praktisk? Får de 20.000/50.000 non-redemable points slik FTTG-kampanjen fikk?
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt ulikt det å være EBG altså… føler det stort sett er bare jeg som vet det også.
     
    andyp, vegardg and Jørgen like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Inneværende + neste år iflg CS til meg pr tlf. Som vel er det eneste naturlige og. Har vi en en trading tråd hvor man kan donere disse kortene?
     
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    ...og hvem kontakter man for å få utstedt disse statusgavene? Har to stk EBS å dele ut, samt ett stk EBG om et par uker.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger en lenke på "Min Side" på Eurobonus-sidene hvor man kan fylle inn info og donere bort..
     
  8. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    I innsjekk-systemet (Altéa) og på Onboard Service List så skal det vises som SK Diamond
     
    andyp liker dette
  9. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for den infoen Superhai. Så med andre ord bør dette dukke opp på manifestet når man reiser med SAS/WF. Vet du om det har kommet noen nye instrukser ifm Eurobonus 2.0 at Purser skal gå igjennom lista og "verdsette" status pax? Er jo en del selskaper som utøver dette allerede, men etter sist tur med SAS hvor jeg hadde en lengre samtale med Purser i galley, forstod jeg at man omtrent aldri kikket på manifestet lenger. Skjønner jo hvorfor, da lista ikke var sortert på status, noe jeg har sett både BA og LH-gruppen sine manifester er.
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    "Du skal ikke tro at du er noe"... I Norge har vi det vel litt slik? Føler service generelt i Norge bærer litt preg av det :-/
     
  11. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Janteloven står dessverre sterkt her i det kalde Nord ja...men jeg kan fortsatt huske at Purser for noen år siden faktisk kunne komme å hilse på innimellom selv intra europa.
    Dette har jeg derimot ikke opplevd iallefall de siste 2/3 årene
     
  12. SpotOn

    SpotOn Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Den som mottok sølvkortet fra meg fikk en "invitasjon" i e-post, klikket på denne og måtte akseptere denne (etter å ha logget på som seg selv på eurobonus-sidene). Personen ble så umiddelbart oppgradert til EBS uten at det framkom noen nye posteringer med poeng på kontoen. Voila.
     
    Jørgen liker dette
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kopi av SAS sitt svar på Facebook angående det å gi bort sølvkort før man blir diamond.
     

    Attached Files:

  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Ser en nå forresten får poeng om en velger cash/points booking. Så som Diamond kan en velge om en vil betale 160000 poeng for en person i C til SFO om en skal ha "utvidet" plasskvote eller kjøpe billett for 140 000 poeng om det er ledig i Z-klasse, og få over 20 0000 poeng på kjøpet. :rolleyes:


    Ikke like voila for kona som skal få gull. Hun har forsøkt tre ganger nå.
     
    Last edited: 04. april 2014
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Og da var Diamond-statusen på plass.. Skjedde (som nevnt av tommy) ved registrering av en aktivitet (flyvning 2.4)..
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    1) Har vi det svart på hvitt at et gullkort man gir bort er gyldig inneværende + neste periode for mottakeren?

    2) Min "kortkvote" går ut samtidig som opptjeningsperioden min (31. juli). Vil det si at jeg får et nytt gullkort å gi ut f.o.m. 1. august?

    Om det er tilfelle og man er litt smart når man donerer bort (starten av opptjeningsperioden til vedkommende), kan man i praksis holde 2 andre personer med gullkort (stort sett) kontinuerlig..
     
    Last edited: 05. april 2014
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    BTW: Tydelig at ting ikke er helt i "sync" enda.. Fruen fikk nytt MasterCard med EB Silver på i dag.. I brevet står det at hun nå får 15% ekstra basispoeng etc. Ser ut til å være "gammelt design" og gammel info på både kort og brev.. Hun fikk EB Silver som følge av EB 2.0..
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fra chatten i dag angående å gi bort kort:

    Her hevdes det altså at status som gis bort er gyldig i 12 mnd, uavhengig av opptjeningsperiode.. Kan det stemme?

    Jeg kan ikke forstå hvordan man skal klare å administrere det?! Da må man eventuelt sende ut nye kort og statuser helt uavhengig av opptjeningsperiode..
     
    Last edited: 05. april 2014
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det samme hevdes via telefon til SAS..

    @tommy777 kan du sjekke med dine kontakter (som faktisk har litt peiling/innside-info) om dette stemmer? Er litt vesentlig for hvordan jeg skal gi bort kortene mine..
     
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kun jeg som lurer på dette faktisk??!?!

    Klarer ikke å tro på kundeservice når de sier at det er gyldig i 12 mnd. Må jo bare bli krøll med opptjeningsperioder og kort?!?

    Ingen som klarer å få svar fra noen som faktisk sitter og jobber med dette?
     

Del denne siden