Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianSk, 19. sept 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge en tråd på Flyprat (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=134282) er Eurobonus 3.0 forventet lansert 16.04.2016 og en av nyhetene skal være rollover miles. Ikke noe jeg har savnet, men har lest det har vært et populært tema i flere tråder både her og andre steder.

    Hvilke andre nyheter håper du på/frykter du i den "tredje" versjonen av Eurobonus?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Rollover synes jeg er spennende.
    Rent økonomisk sett ser jeg ingen grunn for det,et travelpass og man har EBD i flere år fremover.. Men jeg som forbruker ønsker dette velkommen, så lenge det inkluderer legs da :)

    Er redd for opptjening etter billettpris, håper på høyere bonus for EBD/G.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Rollover Miles hadde vært veldig veldig bra! Et skikkelig bra tiltak om det stemmer :)
     
    mka83 liker dette
  4. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde vært greit å få det på gull også.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Muligheter for bestilling av award seter hos hele Star Alliance i alle klasser hadde vært en drøm!
     
    TommyL, RoadKing, agrims and 3 others like this.
  6. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt at dersom man ankommer før rutetid, blir man trukket i poeng, da dette ansees som en fordel ;-)
     
    RoadKing, SASDC8, pgaa and 2 others like this.
  7. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle ønske at dette gjaldt med United. Og motsatt andre veien. Tror aldri jeg har landet i tide med dem :p
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Trekkes det mer poeng med EBG? ;)
     
    Larata liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Her er nok balansen mellom de på mr og de med kort i hånda som tar DY for resten av sin opptjening da de ikke får noe igjen for noen kr mer til SK.
    KLM har nok en grunn for at de har det, men mulig vi i Norge flyr mye oftere, er vel begrenset med innenriks i Nederland..
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange tror du egentlig driver med Milage runs utover den indre kjerne? Det blir neppe større tap av det. Men derimot en god mulighet til å opparbeide lojale kunder når de får enda en grunn til å være lojale mot selskapet. Ligger nok mer penger i det!
     
    Flemming Poulsen liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Folk syter over mye ja, men alternativet er vel enda verre siden de uansett flyr SAS..
    Og for all del, fly lufthansa, det er jo konseptet med allianser..

    Jeg tenker forøvrig samme som deg, det er godt for kundene men ikke nødvendigvis for businessen.
    Skal ikke se bort i fra at EB 3.0 må justeres fordi det fungerer for godt igjen ....
     
  12. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Sånn jeg ser det for meg. En som blir pandion med å fly inn type 500k poeng i året i 3 år. Også byttes det jobb. Og dermed så var vi nede på 3 ferieturer i året. Og ikke poeng inn lenger. Da hadde jeg venta til jeg bare var sølv også hadde jeg begynt å fly med hva som enn passa best. Men med rollover så hadde jeg vært diamant i 11 år. Pluss da sikkert flydd inn nok til å fortsette å være diamant i 2-3 år til i løpet av dem 11 årne. Da hadde SAS/ *A sikra meg som fast kunde i 13-14 år til.
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer vel bare til å fungere ett år?

    Men det betyr jo faktisk at 180k poeng gir diamant ut opptjeningsperioden + to år og tre måneder til.
     
  14. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel det som man må se på fra SAS sin side vis det blir sånn.
    Om blårussen ser at dem som beholder status pga rollover flyr SAS mer enn det dem taper i type folk som slipper unna med litt minde MR.

    Jeg personlig tror at dette vil gå i pluss for SAS. For vis man er EBG med 55.000. Og får det på rollover neste år. Så vil man da neste år igjen kanskje måtte ta MR allikevel.
    Og hva med alle dem som har vært EBG. Men faller til EBS (hadde vært EBG med rollover) vil disse da velge andre selskaper da dem ser at dem ikke klarer å nå EBG igjen. Eller ville disse ha fortsatt å "jakte" EBG fordi dem fikk det på rollover. Og holdt seg til SAS i hvertfall et år til og dratt inn status omsetning. For det er vel det rollover handler om. Status omsetning. Få kunder til å være lojale så lenge som overhode mulig.
     
  15. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke satt meg så godt inn i hva rollover egentlig gjelder? Trodde det gjalt extrapoeng at det aldri utløper, at det er det som er "rollover"?
     
    Last edited: 20. sept 2015
  16. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    La oss si at du tjener 130 000 grunnpoeng i din periode. Du er da EBD som "koster" 90 000 grunnpoeng. Så når neste periode starter slettes kun 90 000 grunnpoeng.
    130 000-90 000. Du starter din nye periode med 40 000 grunnpoeng kontra 0 som det er i dag.
     
    yukho liker dette
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Rollover er at grunnpoengene som overstiger kravet for det høyeste medlemsskapet du oppnår blir med over til neste år.

    Får du f.eks. 55.000 grunnpoeng i opptjeningsperioden 15/16, starter du med 10.000 grunnpoeng i opptjeningsperioden 16/17.
     
    yukho liker dette
  18. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Den tanken liker jeg! Har 110000 grunnpoeng nå, nullstilles om 10 dager. :(
     
  19. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Kjekt det, med 310k innnværende periode så kan man bare surfe hjem diamond for 3 år da .....eller man velge 6 år som gold?

    Skjønner ikke helt poenget for sas med dette dog (mine poeng er jo også hovedsaklig inntjent på asia ruter med Star partnere).

    Hadde vel egentlig satt mer pris på lifttime gold ( før 60 )

    Fikk forøvrig vår første courtesy upgrade på ferie til i dag med 5 pax. Alle til Plus (og ser ut som en 6-7 crew medlemmeer på tur også fikk seg en intern courtesy upgrade )
     
    Misterix liker dette
  20. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke? Fin måte å sikre at du forsetter som loyal kunde. Om du ikke flyr med star lenger, så mister du jo poengene etter 3 år til som diamant.
     

Del denne siden