Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 13. aug 2016.

1. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    EBD kan snart, i stedet for gullkort, gi bort....... (trommevirvel)
    POLARRULL!!!

FlyerOslo, Earl, rkvalvaa and 7 others like this.
  2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    2e: 3 % poengrabatt ved kjøp av polarrulle for EBD-reisende med SAS Plus Full Flex Light Go Saver billett*.
    * Gjelder kun i partallsmåneder med flere enn 30 dager

FlyerOslo, Earl and Mbj like this.
  3. funkybob1

funkybob1 Luksus Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hahahaha! Den tråden her blir bare mer og mer humor ! #polarrull

4. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    #polarrullkupong Helt fantastisk! Nytt ord inn i ordboken

5. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    I EuroBonus 3.0 har SAS fikset Transport til sjøss til/fra Sola. Man har byttet ut Polarrull med Hummer og reker. :)
    IMG_8005.JPG

Rutinert94, miura, Anton80 and 7 others like this.
  6. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje ikke beste valg av tråd, men.
    Prøvde på egen hånd å oppgradere fruens gavesølv til gavegull nå når jeg ble diamant. Dette gikk såklart ikke. Sendte så avgårde en mail til diamant mailen og fikk til svar at joda dette kunne de ordne............. men da måtte de ha begge to sine 4-siffrede sikkerhetskoder ???? Har jeg fått det ??? :p

Hva gjør man med dette når ingen av oss husker/har fått disse ?

7. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    sas.no -> logg inn på mine sider -> profilinnstillinger -> sikkerhetskode for EuroBonus -> Be om ny sikkerhetskode.

milehigh, heanwi and Olelink like this.
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,975
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer denne da per brev?

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mail/SMS

Upsaker liker dette
  10. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk ikke mail til å fungere fra hverken nye sas.no eller flysas.com. Hverken på min eller fruens EB profil. Sms kom derimot øyeblikkelig.
    Måtte da improvisere litt siden jeg er offshore og ikke kan motta sms. Men jeg endret bare mitt mobilnr i mine innstillinger og sendte også min kode til fruens mobil. Så byttet jeg tilbake etterpå.
    Ikke fått svar fra diamantmailen på at det ble greit ennå så venter i spenning :)

Edit: svar fra diamantmailen nå om at gavegull status nå er ok, dette er sjekket og stemmer :)

Last edited: 07. april 2017
  11. Cox

Cox Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Tenkte jeg skulle sjekke prisen på å kjøpe Eurobonus-poeng i dag – det er jo greit å ha en idé om en monetær verdi på ekstrapoeng når man skal vurdere alle tilbudene i Trumf/ViaTrumf, Elkjøp m.fl.

Nå kan man selvfølgelig måle verdien på poengene på flere måter, men én variant var at SAS tok 25 euro for 1000 ekstrapoeng. Dvs. at verdien på ett poeng var ca 0,23 NOK (avhengig av eurokursen, men cirka der).

Jeg har forsøkt å komme meg inn på nettsiden for å kjøpe poeng uten å lykkes til tross for mange forsøk. Jeg er forresten noe betenkt over at SAS legger ut en webløsning med så mange feil. Work-in-progress-forklaringen blir litt hul over tid, og i disse ulvetider er det nok ikke høy toleranseterskel før enkelte velger å bestille billettene sine et annet sted?

Anyways… på nettsiden hvor poengkjøp beskrives; https://www.sas.no/en/eurobonus/earn-points/purchase-extra-points/#/booking , ser jeg at 1000 ekstrapoeng koster nå 200 NOK/SEK/DKK, eller 20 euro. Dvs. ca 0,18 NOK pr poeng (omregnet fra euro).

Flott at det har blitt billigere å kjøpe poeng, hvis det er riktig da, men på sett og vis er "pengeverdien" av poengene du allerede har på kontoen devaluert med 20%.

Så lenge du ikke kan løse inn poengene dine for cash har en beregnet pengeverdi mest betydning for f.eks. å vurdere tilbud som nevnt ovenfor. Og så lenge poengprisen for bonusreiser m.m. er den samme er det jo greit. MEN, man blir jo litt bekymret for at denne "devalueringen" er opptakten til en helt ny verdsetting av poengene hos SAS, f.eks. ifm. ny Eurobonus-modell når/hvis den kommer.

Er det noen Pandions eller insidere som kan bidra med noe info?

12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    200kr hel på 1000 poeng blir 20øre om jeg ikke tar feil. Tror også prisen har ligger på det samme de siste to årene i hvertfall. Da har jeg ikke prøved å kjøpe med SEK.
    Overføre poeng( F.eks før de går ut) koster 5øre. Trumf konvertert blir 7 øre.
    Før ga plusgrade ca 20øre i verdi, nå med den nye forbedringen blir det noe mindre. Du kan også bruke poeng til å kjøpe billetter med best tilgjengelig men da tror jeg verdien blir omtrent 10øre. Uansett så er det smartest å bruke poeng på F tur i kombinasjon med CT per i dag.
    Poengene har ikke større verdi en bruke. Kjøper du billett for poeng fra Oslo til Stanvanger kontra Svalbard så får du mindre ut av dem. Reise med barn er også ekstra gunstig med 50% rabatt. Forøvrig er der lurt å følge med på poeng tilbud og heller booke en reise for mye da disse billettene er fleksible og kan avbestilles 24timer før utreise.
    Tror heller ikke at de økte prisene ved gate oppgraderinger trenger å bety at de endrer poeng uttak på andre reiser, men det er jo selvfølgelig noe som kun SAS kan styre og som de lett gjør i en håndvending. SAS skryter av at det er fult i C og plus så det er kanskje noe av grunnen til endringen.

Last edited: 16. april 2017
    milehigh liker dette
  13. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er også veldig redd for at det snart blir dyrere å kjøpe award-billetter.

Hvis man kjøper business til sør-øst-Asia i dag (140k), da blir man trekt dette med en gang. Hvis man da oppgraderer til first når det nærmer seg, må man betale 50k til (?). Hva skjer så hvis de øker prisen for C , F eller begge før man oppgraderer til F, men etter man har kjøpt C?

14. Cox

Cox Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Nei, du tar ikke feil. ;) Men ca 0,18 NOK omregnet fra euro (som jeg skrev). Jeg fokuserte på euro fordi prisen på poengene ble gitt i euro tidligere (da 25 euro).

Poenget mitt er at hvis prisen på å kjøpe poeng blir lavere, vil SAS kompensere med å kreve flere poeng ved kjøp av bonusreiser?

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har som sagt ikke troen på endringer her, men vil tro at om du endrer så er det de nye reglene som gjelder. Du får refundert for C og betaler for F.

16. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helt hypotetisk om de satt ned prisen så ville kanskje det ikke være unaturlig, men vil tro at de øker poeng kravet før de setter ned prisen.

17. Cox

Cox Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Ifølge web’en til SAS ER prisen på 1000 ekstrapoeng satt ned. Før var den 25 euro, nå er den 20 euro.

Hvis SAS mener at markedsverdien av 1000 ekstrapoeng nå er 5 euro mindre (-20%) er det jo ikke usannsynlig at de vil kreve flere poeng (kanskje tilsvarende flere?) når du bestiller award-billetter.

I så fall vil poengene vi allerede har på konto være reelt devaluert. Håper virkelig ikke at det er på gang.

Noen som har hørt noe?

18. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Norwegians sitt lojalitetsprogram har herved blitt bedre enn SAS etter de nye forbedringene som SAS har innført:

https://insideflyer.no/eurobonus-mot-nye-norwegian-rewards-en-sammenligning/

SAS har nøytralisert fordelen med å være sølvmedlem med å gi gratis innsjekket bagasje etter 18 flyginger:

https://no.norwegianreward.com/omrewards

Hvis Norwegian innfører ett samarbeid med AMEX om kontrakt-lounger så er det over og ut for SAS sin del. Da hjelper ikke det at SAS er Star Alliance medlem, for det går an å tjene poeng på en annen måte. Med kun 10% rabatt på bonusreiser for gullmedlemmer, så ser jeg ikke vitsen med å beholde gullkortet lengre. Da vil jeg heller bruke de pengene jeg tjener på å fly med SAS til å tjene Cashpoints med Norwegian.

Jaja, vi får se om SAS vil spare seg til fant, eller om de våkner opp og ser hvor viktig Eurobonus er for dem :)

Guden liker dette
  19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    CT og poengreiser er i utgangspunktet helt uavhengig av status. Er vel kun oppgradering og best tilgjengelig hvor status har noe å si.
    Du har vel også PriorityPass så da får du tilgang til Lounge på de fleste plasser.
    Og selvfølgelig 25% ekstra poeng med SAS, men som vi allerede er enig om 25% 250 poeng gir det en verdi av 6kr på en innenlagds flight.
    Slik det i dag så er Norwegian det man skal gå for om man primært fly i Norge og betaler selv.

milehigh liker dette
  20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Gode poeng. Har tenkt endel i de samme baner.

Samtidig så er gullkortet greit om man sjekker inn bagasje. Er ganske krise med lange køer i økonomi på enkelte flyplasser. Goldtrack ser ikke ut til å komme til Asia på en stund.

Reiser man mye innenlands kan det være den nye loungen har noe for seg. Det gjenstår å se om det blir like trangt. I tillegg har DY begrenset med avganger til mindre flyplasser i Norge. DY er helt topp om en klarer å planlegge reiser lengre frem i tid.

Fredrik81 liker dette

Del denne siden