Eurobonus & Companion Tickets

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TOS, 15. sept 2013.

  1. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sitter med to stk CT, hvorav en går ut på slutten av året (fikk innvilget ut året selv om utstedelsesdato var 1.10.12 pga formuleringene som var tildelingsbrevet i fjor - i år står det eksplisitt 12 måneders varighet). Den andre har gyldighet ut juli til neste år. Per nå har jeg drøyt 160k poeng liggende på kontoen, og hadde en plan om SFO sammen med fruen. Dette ser imidlertid ut til å ikke være mulig (tilnærmet 0 tilgjengelighet helt frem til sommeren). Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre med disse to CT'ene? Alternativt, noen som har noen "tjyvtriks" som kan få EB/AMEX på glid i forhold til andre * selskaper, slik at SFO blir en mulighet...
     
  2. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fløy til ORD i påsken på CT. Da fikk vi fly med United siden SK ikke hadde tilgjengelighet. Du kan jo prøve et par telefoner, kanskje konsulentruletten kan gi gevinst?
    Ellers så kan du jo for 160k ta deg en tur til Asia med CT. Jeg fant mye tilgjengelig til Tokyo for en tid tilbake. Eventuelt så kan du se på tilgjengelighet til andre steder i USA, og ta dette, i tillegg så har du da 60k poeng igjen som du kan bruke til den andre CT for en tur til sør Europa?

    Thomas
     
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hørte rykter om at det ble frigitt noen seter til SFO for reiser i mars-april. Dette var for 14 dager siden. Kan være verdt å følge med.
     
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser nå at det faktisk er noe tilgjengelighet fra midten/slutten av oktober og frem til og med mars (når jeg sjekket sist for noen få uker siden fant jeg ingenting). Får se om vi får svingt oss en tur over dammen senhøstes, men det kan kanskje være litt mer surt værmessig.

    Takk forøvrig for tips!
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har erfart at man skal ha enorm tålmodighet og sjekke hver dag. Plutselig dukker det opp ting.

    Dog virker ikke SK å gjøre som LH, at de slipper masse en uke før.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,362
    Bonuspoeng:
    183
    Iflg EB sjefen i dag på MegaDO skulle de fikse noen seter men det gjenstår å se!
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har bruket CT til NRT og PVG, og i alle fall sistnevnte var det relativt lett å finne plass på. Har derimot hatt null suksess vestover..
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    I reglene står det vel klart at CT kun kan brukes på SAS flights, men etter hva jeg forstår har det blitt akseptert bruk av andre Star A selskaper hvis SAS ikke har plass.
    Vurderer en tur til BKK i biz i nov/des, og da har SAS så godt som null tilgjengelig.
    TG har ingen tilgjengelighet fra CPH/OSL/ARN i denne perioden, men har greit med plass fra andre europeiske destinasjoner.
    Hva gjør man for å kunne benytte CT på disse flightene? Vil det være noe sjanse for å kunne fly F på CT? poeng er det nok av!
     
  9. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Min forståelse er at de reglene er blitt oppdatert på den interne SAS Sales Info-siden. Før stod det at man kunne søke på Star Alliance dersom tilgjengeligheten ikke fantes ombord SAS -- men dette er nå blitt oppdatert til å bare gjelde egne SAS-flighter. Synd, da dette var en de virkelige fordelene med Companion Ticket gjennom American Express.
     
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har forsøkt meg noen ganger på kundeservice nå i senere tid, og alltid fått beskjed om at det kun er flighter på SAS-materiell som er aktuelle for bruk av CT. Jeg gjør sikkert noen flere forsøk, men regner vel med at dette er den nye hverdagen.
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Har en kamerat som har booket t/r KRS-TXL, men med WF via CPH var no-go. Måtte via OSL og SAS materiell hele veien.
    Jaja. Så vet man det.
     
  12. TBG-commuter

    TBG-commuter Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Vurderer å søke om AmEx da jeg etter en gjennomgang av året ser jeg bruker mer penger på MasterCard og Diners enn hva jeg først antok. Gulroten er selvfølgelig CT, men er det verdt det? Klarer man å få til SFO eller NRT i biz uten å måtte ofre all ledig tid til å søke etter ledige seter?
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker som om de som går inn for det finner det. Men man må nok være litt fleksibel.

    Jeg får det ikke til og har 3 CT'er liggende og støve. Men det sagt, så er jeg allikevel svært fornøyd med AmEx kortet. Det bare virker, og er superfleksibelt på limiter og sånt.
     
  14. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ikke slik å forstå at det har vært snakket om at det vil bli endringer på kravet til kun SAS materiell fra 2014 (en eller annen gang)?
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært lovet det ja. Og det burde gjøre Amex desto mer attraktivt. Uansett mener jeg at man kan finne ting å bruke en CT på som er verdt pengene, selv om man ikke får LH F på en A380 akkurat når man ønsker ;-)
     
    Thomas liker dette
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har så langt brukt CT til NRT, PVG og EWR (booket til mars/april) alle med SAS, uten å ha brukt for mye tid på å finne ledige seter. SFO er det nok litt mer utfordrende å finne seter til.

    Er for øvrig enig med Fnate i at kortet i seg selv er meget bra.
     
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    NRT og EWR er ikke noe problem så lenge du er ute i god tid, og ikke MÅ reise i fellesferier.
     

Del denne siden