Hei Ser at jeg kommer til å mangle 7-10 flighter på EBD når perioden min går over. Har derfor benyttet muligheten under "salget" til å bestille to MR til Gdansk (total pris ca. kr 3 600,-). Jeg lurer likevel på om det er verd å bruke to dager borte fra jobb, samt tre-fire tusenlapper for å få EBD. Forskjellen på EBG og EBD virker ikke veldig stor utifra det jeg leser her på forumet. Neste kvalifiseringsperiode vil jeg nok uansett måtte gjøre en MR eller to for å være på EBG, da halvpartene av turene mine i år kommer fra Norge-rundt... Hva mener du? Hiv meg på flyet til Gdansk, eller bør jeg bare være fornøyd med EBG?
Enig med @alexanderln. Bedre med MR nå som gir deg ett år som EBD, og automatisk rekvalifisering til EBG = no stress neste år.
Enig med de andre. Om du planlegger å MR'e for EBG til neste år er dette en no-brainer.. EBD har ikke flust av fordeler utover gull, men noen fine er det likevel å trekke frem: - Courtesy Upgrade på longhaul fungerer rimelig OK - Gratis drikke til deg og familie/reisefølge - Gratis årsavgift på SAS AMEX (!) - Softlanding til EBG - 30% avslag på points&cash-billetter (kan gi gode tilbud)
Og ikke minst, du får ingen status for Norge Rundt i år. Bedre med MR til EBD nå enn usikkerhet rundt EBG neste år tenker jeg..
Personlig hadde jeg helt klart gjort det som di andre sier og da spesielt grunnet soft landing! + at du kan gi bort 2 Gullkort som du eventuelt kan selge for ca 5 tusen pr stk
Takk for gode råd - blir nok MR, men mulig jeg bytter Gdansk med London. LH senator lounge frister noe mer enn "biz-lounge" i Gdansk. Og, hadde glemt fordelen på Amex-kortet...
Vil jo bli en god del dyrere da.....dersom du ditcher GDN mener jeg....( går ut fra at det er GO-billett) + ny billett til London.
Støtter tidligare talera. Om du allereie har brukt 3,6k på billettane i tillegg så er vell dette ein no-brainer :-D